Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-30, 16:30
  #1
Medlem
Hejsan.

För 3-2 dagar sen fick jag ett problem med min mic, den låter bara ibland i skype.
Så jag prövade like olika saker och märkte att då jag har skype "Markerat" när jag
pratar funkar micen utan problem. När jag senare tabbar upp till i mitt fall wow så
slutar den fungera, inte på en gång men efter 5-20 sec.

Jag har prövat att ominstallera skype och uppdatera mina realtek drivrutiner.

All hjälp uppskattas verkligen!

PS. Jag åkte in till webhallen och hämtade ut ett helt nytt headset då jag trodde att
de var headsetet som orsakade problem men de verkar tydligen vara något bus med datorn.
Citera
2010-03-30, 16:34
  #2
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Vad har du för operativsystem i datorn?
Citera
2010-03-30, 16:47
  #3
Medlem
Windows 7
Citera
2010-03-30, 18:53
  #4
Medlem
Behöver verkligen hjälp med det här. Påverkar min gaming experience.

Någon som kan tänkas veta vad som är fel?
Citera
2010-03-30, 19:05
  #5
Medlem
jonaserikzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glic13
Behöver verkligen hjälp med det här. Påverkar min gaming experience.

Någon som kan tänkas veta vad som är fel?

Låter ju hel konstigt att det funkar som det ska när du har skype markerat, be dina kompisar att tanka något annat ni kan prata i. tex vent.
Citera
2010-03-31, 14:09
  #6
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Windows 7 har, eller i alla fall hade något känt problem med Vent förut. Kanske kan vara något liknande med Skype.
Citera
2010-05-09, 13:33
  #7
Medlem
xstahs avatar
Jag har kollat runt lite på olika forum och det verkar vara windows 7 tillsammans med den nyaste skype uppdateringen som jävlas. sen verkar det för dom flesta bara vara när dom sitter fler än 2 samtidigt. Har inte kommit fram till någon lösning men hör av mig när jag hittar nått.

edit: oj, såg inte hur gammal tråden var. men ingen verkar ju ha hittat en lösning och jag har samma problem så antar att det får duga :>
__________________
Senast redigerad av xstah 2010-05-09 kl. 13:35.
Citera
2011-02-12, 16:55
  #8
Medlem
Finns det fortfarande ingen lösning på detta problem?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback