Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-29, 17:39
  #1
Medlem
dannywtfs avatar
Såg att det fanns en tråd till inom ämnet, men då jag ville vara mer specifik och slippa låna den andra tråden för egna ändamål så gör jag en egen. Vill någon moderator låsa? Fine. Så länge det finns skäliga grunder köper jag det.

Okej. Nu är det så att jag har elever som är 12-13 år och jag skulle vilja skämta skiten ur dem. Förra året lurade jag dem genom att få en kille i en annan klass att gå förbi vårt klassrum med en tom chipspåse och säga att det var jag som bjöd deras klass. Ungarna i "min" klass blev lite griniga och tårögda så det var ett riktigt lyckat skämt. (Svårt att förklara "skämtet"..) Vad finns det mer som man kan göra? Det ska vara (relativt) harmlöst så att jag slipper arga samtal från föräldrar. Kruxet ligger i att de säkerligen kommer att vara beredda då de vet att jag är en riktig spjuver och således kommer att vara extra misstänksamma.

Vad har ni för bra aprilskämt som jag kan köra? Ungarna är 20 stycken och ingen av dem har några känslomässiga störningar så jag behöver inte oroa mig för några känslostormar. Game on!
Citera
2010-03-29, 17:44
  #2
Medlem
Antasta dem en och en och säg sen att det var på skoj.
Citera
2010-03-29, 17:52
  #3
Medlem
Säg till dem att ni ska på studiebesök någonstans där de bör ha oömma kläder och att de ska ta med sig matsäck. Sen när de kommer till din lektion i full skogsmullemundering och 40 kg mat i ryggsäcken säger du april april.
Citera
2010-03-29, 17:55
  #4
Medlem
tidaholm11s avatar
Säg att påsklovet är inställt och ge utskriva lappar till eleverna där det står att det inte blir något påsklov, anledning får du hitta på själv.
Citera
2010-03-29, 17:59
  #5
Medlem
mina förra lärare gjorde ett riktigt avancerat skämt på oss elever förut faktist, vi hade geografi prov den 1a april och de gav oss en karta som var helt spegelvänd och konstig och lät oss sätta ut huvudstäder o skit på den. Ingen fattade ett dugg och vi blev total ''ägda''.
Citera
2010-03-29, 18:03
  #6
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rusty.Brandsteen
Antasta dem en och en och säg sen att det var på skoj.
Eheee... Kul.

Citat:
Ursprungligen postat av Gronis
Säg till dem att ni ska på studiebesök någonstans där de bör ha oömma kläder och att de ska ta med sig matsäck. Sen när de kommer till din lektion i full skogsmullemundering och 40 kg mat i ryggsäcken säger du april april.
...och sen har vi utflykt i klassrummet? Skulle faktiskt inte vara så dumt. Oömma kläder har de för att jag sedan kastar ägg på dem när de slutat för dagen
Citat:
Ursprungligen postat av tidaholm11
Säg att påsklovet är inställt och ge utskriva lappar till eleverna där det står att det inte blir något påsklov, anledning får du hitta på själv.
Tänkte faktiskt i de banorna först, men ungarna är för sluga. De skulle nog inse ganska snart att jag bara driver gäck med dem. Jobbigt med smarta ungar.
Citera
2010-03-29, 18:32
  #7
Medlem
Nu vet jag inte vilka ämnen du har.. Men det kanske vore nåt om du säger t.ex på engelskan att ni ska se nån film. Sen laddar du hem någon populär film, som du visar dom första 5-10min utav, för att sedan klippt in dig själv som hänvisar att filmen är slut och att dom ska tillbaka till studierna.
Eller kanske inte. Är fan svårt att komma på bra skämt.
Citera
2010-03-29, 18:38
  #8
Medlem
The-Johans avatar
Du bjuder eleverna på någon köttig måltid, sen så säger du april april, lille kalle som var "sjuk" idag var egentligen inte sjuk, ni åt upp honom!
Citera
2010-03-29, 18:44
  #9
Medlem
acerblazerlols avatar
vänta tills alla är i klassrummet, sen så får du en annan lärare att blockera dörren på något sätt som inte syns innifrån klassrummet, ett bord under handtaget så det inte går att trycka ner tex,
är det ett fönster i dörren? sen säger du att du "tyvärr" måste bege dig till tandläkaren eller nått också när ungarna kutar i sin vilda glädje mot dörren så går den inte att öppna och då säger du "Va? ajfan, får nog ringa vaktmästaren, ajja tandläkaren får vänta tills helgen, fram med matteböckerna"/va ni nu har för lektion.
nått åt det hållet ;D
finns inget en skolelev älskar mer än att få sluta tidigare
Citera
2010-03-29, 19:09
  #10
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johan
Du bjuder eleverna på någon köttig måltid, sen så säger du april april, lille kalle som var "sjuk" idag var egentligen inte sjuk, ni åt upp honom!

*Antecknar för framtida bruk*

Citat:
Ursprungligen postat av acerblazerlol
Sluta tidigare

Tyvärr så är vi två lärare i klassen just den dagen, så den skulle inte fungera. Annars var den faktiskt ganska bra.

Fortsätt! Ni är ju suveräna
Citera
2010-03-29, 19:12
  #11
Medlem
gubbslemmets avatar
Om du har data med dem är det alltid skoj att ta en skärmdump på ett skrivbord. Välj sedan dumpen som bakgrundsbild. När den ligger på plats tar du bort alla ikoner och döljer aktivitetsfältet.
De klickar pekfingret av sig innan de fattar.
Citera
2010-03-29, 19:36
  #12
Medlem
BATTLE ROYAL!!
Eller så kan du bjuda på såna där godisar som smakar tvål, dock är dom ganska dyra
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback