Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-25, 23:50
  #1681
Medlem
Midnightstranglers avatar
Bästa självförsvarsträningen i Lund?

Vad finns det i Lund inom självförsvarträning? Är inte intresserad av nåt japanskit eller tävlingsträning. Nåt som funkar och är lättlärt?
Citera
2018-03-25, 23:52
  #1682
Avstängd
creepingdeaths avatar
med tanke på att du heter midnattsstryparen så kanske nån form av BJJ kan vara nåt
Citera
2018-03-26, 00:53
  #1683
Medlem
Samizdats avatar
Krav Maga finns i Lund.
Citera
2018-03-26, 01:10
  #1684
Medlem
Midnightstranglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
med tanke på att du heter midnattsstryparen så kanske nån form av BJJ kan vara nåt

😂😂!! Nja, BJJ har jag tränat i Stockholm för några år sedan när jag bodde där - det är ju inte självförsvar direkt.
Citera
2018-03-26, 01:12
  #1685
Medlem
Midnightstranglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Krav Maga finns i Lund.


Ja, det såg jag på nätet! Det kanske kan vara något? Riktigt nice lokal på hemsidan! Någon erfarenhet från klubben?
Citera
2018-03-27, 01:28
  #1686
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnightstrangler
Någon erfarenhet från klubben?
Tyvärr, inte än.
Citera
2018-07-13, 19:53
  #1687
Medlem
Hade tänkt börja träna i Uppsala och undrar om någon har tips på klubbar? Hade tänkt träna för att komma i bättre form bara så inget superseriöst men vill ha bra pass helt enkelt. Har lite bakgrund i kampsport sen tidigare men egentligen inget som kommer spela roll. Tycker utbudet verkar lite svagt i Uppsala när jag googlar dock och de jag hittar gör mig ärligt talat lite tveksam. Perrys gym som har massor med stavfel på hemsidan eller en wushu klub med någon sorts fan art anime figur som ikon och en hemsida som är nere.
Citera
2018-07-22, 16:00
  #1688
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unilar
Hade tänkt börja träna i Uppsala och undrar om någon har tips på klubbar? Hade tänkt träna för att komma i bättre form bara så inget superseriöst men vill ha bra pass helt enkelt. Har lite bakgrund i kampsport sen tidigare men egentligen inget som kommer spela roll. Tycker utbudet verkar lite svagt i Uppsala när jag googlar dock och de jag hittar gör mig ärligt talat lite tveksam. Perrys gym som har massor med stavfel på hemsidan eller en wushu klub med någon sorts fan art anime figur som ikon och en hemsida som är nere.

Ska ju finnas en Systema klubb där. Verkar vara mångsidig träning och är själv intresserad. Pendlingsavståndet är dock ett problem för mig.

Ni som har bättre koll än google. Finns det ingen möjlighet alls att träna Systema i Stockholm?
Funderar annars lite löst på krav maga och escrima/fma. Bu eller bä ang klubbar?. Andra rekommendationer?
Uppvisningar och tävlingar är det sista jag vill ha, i vilket fall.
Citera
2018-07-28, 01:01
  #1689
Medlem
JFalkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unilar
Hade tänkt börja träna i Uppsala och undrar om någon har tips på klubbar? Hade tänkt träna för att komma i bättre form bara så inget superseriöst men vill ha bra pass helt enkelt. Har lite bakgrund i kampsport sen tidigare men egentligen inget som kommer spela roll. Tycker utbudet verkar lite svagt i Uppsala när jag googlar dock och de jag hittar gör mig ärligt talat lite tveksam. Perrys gym som har massor med stavfel på hemsidan eller en wushu klub med någon sorts fan art anime figur som ikon och en hemsida som är nere.


Jag vill också börja träna kampsport i Uppsala men vet inte vilken klubb man ska vända sig till..

Jag kan tänka mig börja träna
Boxning
Muay Thai
BJJ
Ev: brottning
Ev: MMA (men har fått för mig att det inte finns någon bra MMA klubb i Uppsala).

Någon som kan rekommendera någon bra klubb(ar) som är inriktade på de ovannämnda stilarna?
Citera
2018-08-05, 13:13
  #1690
Medlem
Söker klubb i Linköping!
Gäller först och främst Muay thai men kan även tänka mig boxning om kvalitén är för låg på det förstnämnda.
Tack!
Citera
2018-08-25, 14:18
  #1691
Medlem
80kgProteins avatar
Kampsport i Stockholm

Jag kommer börja med thaiboxning till hösten.

Finns det några kampsportare på forumet?
Vilken klubb rekommenderar du?
Citera
2018-08-25, 15:12
  #1692
Medlem
Tullinge muay thai, nu på måndag är det terminstart för nybörjare
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback