Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-03, 23:06
  #1633
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlegZigvardauskas
Hej jag är 22-28 år, kille och skulle vilja börja träna en kampsport som har mycket med självförsvar att göra. Jag har ingen tidigare erfarenhet av kampsport mer än någon enstaka boxningsträning, jag har spanat in den ryska kampsporten systema https://www.youtube.com/watch?v=n90hc9Q7E9U men den finns inte på så många ställen i Sverige. Sen undrar jag om det finns någon liknande kampsport jag vet inte hur det ser ut med Krav Maga?


Systema är inte något jag skulle vilja rekommendera. Min kunskap om den systema är ringa, men det jag sett och läst om den har gjort att jag uppfattar den tämligen orealistisk, på gränsen till oseriös.
Eller om jag säger såhär istället, det är lite kiai master över systema.
Spana in videon och döm själv. https://www.youtube.com/watch?v=n90hc9Q7E9U
Då är krav maga eller defendo bättre att satsa på, om det är självförsvar du är intresserad av.
Citera
2016-10-06, 15:10
  #1634
Medlem
OlegZigvardauskass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasbond3000
Systema är inte något jag skulle vilja rekommendera. Min kunskap om den systema är ringa, men det jag sett och läst om den har gjort att jag uppfattar den tämligen orealistisk, på gränsen till oseriös.
Eller om jag säger såhär istället, det är lite kiai master över systema.
Spana in videon och döm själv. https://www.youtube.com/watch?v=n90hc9Q7E9U
Då är krav maga eller defendo bättre att satsa på, om det är självförsvar du är intresserad av.

Okej jag skulle vilja träna något där man lär sig att avväpna andra och som jag sagt självförsvar överlag, stå och boxas eller kasta omkull folk i nackgrepp är inte min grej. Defendo lät intressant och är ganska likt systema vad jag förstår? Hur kan systema vara oseriös när ryska armén tex använder det?
__________________
Senast redigerad av OlegZigvardauskas 2016-10-06 kl. 15:19.
Citera
2016-10-09, 04:21
  #1635
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlegZigvardauskas
Okej jag skulle vilja träna något där man lär sig att avväpna andra och som jag sagt självförsvar överlag, stå och boxas eller kasta omkull folk i nackgrepp är inte min grej. Defendo lät intressant och är ganska likt systema vad jag förstår? Hur kan systema vara oseriös när ryska armén tex använder det?


Defendo är inte likt systema.
Om det är någon kampart som defendo är likt eller har utbyte med så är det krav maga.
Att jag uppfattar systema som närmast oseriöst beror på hur de framställer sig i sin marknadsföring.
Jag blir inte imponerad när de tränar utan fart, energi eller realism överhuvudtaget.
När instruktören instruerar med armarna nere (slapp hållning) och med enkla vridningar får motståndarna (där en del är klädda i kamouflagekläder) att falla som käglor så får det mig att tänka på kiai master.
Kalla mig gärna fördomsfull, men jag tycker det luktar ninjutsu från 80-talet över systema.
__________________
Senast redigerad av Proton 2017-08-15 kl. 10:37.
Citera
2016-11-03, 14:17
  #1636
Medlem
OlegZigvardauskass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasbond3000
QUOTE=OlegZigvardauskas|58687619]Okej jag skulle vilja träna något där man lär sig att avväpna andra och som jag sagt självförsvar överlag, stå och boxas eller kasta omkull folk i nackgrepp är inte min grej. Defendo lät intressant och är ganska likt systema vad jag förstår? Hur kan systema vara oseriös när ryska armén tex använder det?

Citat:
Defendo är inte likt systema.
Om det är någon kampart som defendo är likt eller har utbyte med så är det krav maga.
Att jag uppfattar systema som närmast oseriöst beror på hur de framställer sig i sin marknadsföring.
Jag blir inte imponerad när de tränar utan fart, energi eller realism överhuvudtaget.
När instruktören instruerar med armarna nere (slapp hållning) och med enkla vridningar får motståndarna (där en del är klädda i kamouflagekläder) att falla som käglor så får det mig att tänka på kiai master.
Kalla mig gärna fördomsfull, men jag tycker det luktar ninjutsu från 80-talet över systema.

Okej som amatör tyckte jag det såg intressant ut.
__________________
Senast redigerad av Proton 2017-08-15 kl. 10:36.
Citera
2016-11-03, 18:33
  #1637
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlegZigvardauskas
Defendo är inte likt systema.
Om det är någon kampart som defendo är likt eller har utbyte med så är det krav maga.
Att jag uppfattar systema som närmast oseriöst beror på hur de framställer sig i sin marknadsföring.
Jag blir inte imponerad när de tränar utan fart, energi eller realism överhuvudtaget.
När instruktören instruerar med armarna nere (slapp hållning) och med enkla vridningar får motståndarna (där en del är klädda i kamouflagekläder) att falla som käglor så får det mig att tänka på kiai master.
Kalla mig gärna fördomsfull, men jag tycker det luktar ninjutsu från 80-talet över systema.

Okej som amatör tyckte jag det såg intressant ut.[/quote]

Sorry i fall du tyckte att jag trampade ner dig för det var inte meningen.
Hur som helst tycker jag att systema är flummigt.
Och även jag är amatör.
Citera
2017-02-08, 18:10
  #1638
Medlem
Tjena boys!

Letar för tillfället en kampsports klubb i närheten av Järfälla. Hittade Kampsportsakademin, dvs f.d. Poseidon (tror att de har bytt namn). Är väldigt sugen att träna både stående/marken och funderar därför på att joina kickboxningen samt bjj. Ville mest kolla om det är någon som har erfarenhet av den klubben. Är inte direkt där för att börja köra professionellt, men vill ändå ha en bra nivå på klubben, så att jag kan utvecklas på bästa sätt. Är det en seriös klubb med bra nivå, eller är det mest en oseriös nivå. Funderar mest över kickboxningen, då bjj:n verkar vara väldigt bra där!

Tack!
Citera
2017-03-26, 19:01
  #1639
Medlem
Pyramids avatar
Är det någon som känner till någon thaiboxning i Stockholm där thailändare instruerar?
Tack på förhand
Citera
2017-03-31, 03:35
  #1640
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramid
Är det någon som känner till någon thaiboxning i Stockholm där thailändare instruerar?
Tack på förhand

http://odenplanfightgym.com Har ofta thailändare på plats om det gör dig lyckligare. :-)
Citera
2017-04-19, 21:11
  #1641
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramid
Är det någon som känner till någon thaiboxning i Stockholm där thailändare instruerar?
Tack på förhand


5 star gym 👌👌👌
Citera
2017-04-21, 08:37
  #1642
Avstängd
Vilken boxningsklubb i Malmö är mest högaktad?
Citera
2017-04-29, 11:40
  #1643
Medlem
bipbips avatar
Hej!

Tränar i dagsläget på OPFG men söker en thaiklubb i centrala stockholm som kör thai på morgonen för att kunna få in flera pass per dag. Tipsa mig gärna tips!
Citera
2017-07-04, 20:30
  #1644
Medlem
JudasJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bipbip
Hej!

Tränar i dagsläget på OPFG men söker en thaiklubb i centrala stockholm som kör thai på morgonen för att kunna få in flera pass per dag. Tipsa mig gärna tips!
här har du ett tips :One Chai Muy Thai
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback