Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-02, 12:53
  #481
Medlem
Cless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenaning321
Jag behöver fylla ut min masterexamen med lite enkla kurser om 20 hp, helst på grundnivå.

Kurserna behöver vara på distans och gärna inom ekonomi eller juridik (dock ej jiken/jöken/liknande kurs).

Om det är föreläsningar så vill jag gärna att det är förinspelade. Inga obligatoriska träffar/seminarium. Bonus om examinationsformen består av tentor/duggor med flervalsfrågor/frågor som det är lätt att babbla på men samtidigt få poäng. Enstaka inlämningsuppgifter är även okej. Det spelar ingen roll när på året som kurserna ges då jag tänker läsa de parallellt med annat.

Någon som har tips på några kurser?
Digitalisering och marknadsföring 7,5 hp från mdu är helt okej. Ingen tenta, en lite större inlämning och två mindre laborationer typ. Minns tyvärr inte upplägget på laborationerna, så den kanske faller bort med dina krav.

Är du okej med att läsa lite andra grejer så rekommenderar jag följande
"Innovation och entreprenörskap" via LiU (6hp).
"Ortnamn och personnamn" via UU, (7,5 hp) (lite krångligare tenta om man inte läser materialet, men finns frågespecifik komplettering).
"Ölbryggning och fermentering" via Högskolan i Borås, (5 hp, flervalstenta).
Sexpoängaren kanske är lite krånglig att få med då det inte riktigt passar med annat, men nu har du lite att ta inspiration ifrån iaf.
Citera
2024-03-02, 22:12
  #482
Medlem
Juridisk Översiktskurs distans via Umeå. 15hp
Citera
2024-03-03, 21:19
  #483
Medlem
Kycklingtasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenaning321
Jag behöver fylla ut min masterexamen med lite enkla kurser om 20 hp, helst på grundnivå.

Kurserna behöver vara på distans och gärna inom ekonomi eller juridik (dock ej jiken/jöken/liknande kurs).

Om det är föreläsningar så vill jag gärna att det är förinspelade. Inga obligatoriska träffar/seminarium. Bonus om examinationsformen består av tentor/duggor med flervalsfrågor/frågor som det är lätt att babbla på men samtidigt få poäng. Enstaka inlämningsuppgifter är även okej. Det spelar ingen roll när på året som kurserna ges då jag tänker läsa de parallellt med annat.

Någon som har tips på några kurser?
Nätjuridik 7,5 hp på Högskolan Dalarna (distans).

Absolut inte lättaste kursen jag läst, men jag siktade på VG också.

Fördelar: intressant, allmänbildande och görs i princip i helt valfri takt. Kurslitteraturen är bara en bok.
Citera
2024-03-11, 04:22
  #484
Medlem
Hej, skulle ni säga att externredovisning på A-nivå (7.5 hp) är lättast på distans via högskolan i Gävle eller mittuniversitetet?
Citera
2024-03-12, 20:36
  #485
Medlem
Någon som läst excelkursen Grundläggande databehandling på 7,5hp i Gävle? Tänkte läsa den nu i sommar och undrar om någon har några erfarenheter om hur enkel den är
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback