Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-28, 00:59
  #1
Medlem
Jag har funderat lite över hur det funkar för människor som vart vänner och senare blir ett par.

Jag upplever själv att jag vet direkt vem jag vill ha och inte vill ha.
Jag begriper inte hur man kan va vän med någon och sedan från ingenstans uppstår attraktion?

Är det så att man vet med sig hela tiden men bara låtsas att inte se?

Eller är de så att man helt enkelt väljer en partner som varit ens vän bara för man kommer så bra överens och tar vännen för det verkar lämpligast?




Är nämligen dökär i en kille som vill att vi ska va vänner...
Citera
2010-03-28, 01:14
  #2
Medlem
Du glömde delen där man blir kär i någon som redan har en pojkvän/fickvänn som senare blir din kompis/din kompis gäng, och sen ner hon/han blir singel så blir ni tillsammans.
Citera
2010-03-28, 14:08
  #3
Medlem
jag är helt med på ditt resonemang. men skippa tanken.
du kommer bara haka upp dig på det hela och med gemensamma vänner kan du inte få fasen där ni träffas tills att ni blir tillsamans att ske på ett sätt som båda förstår utan att ni möts en massa däremellan.

eller så bjud hem han, knulla han och börja hämnas varge gång han sårar dig, förklara för han hur du vill ha det efter några gånger och annars släpp det.

när du är 50 kommer ni säkert inte umgås endå. så.. nu eller aldrig
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback