Jag måste bara ta upp detta.Jag tycker att i veteranfordonsammanhang så ska vara lite märkvärdigt ibland,man ska ha en exklusiv modell,helst ngn super duper specialversion.Har själv varit inne på detta förut,men efter jag renoverade en Fiat Ritmo så inser jag att det är mycket trevligare med en vanlig std modell som folk kommer ihåg och kan relatera till.Har blivit många trevliga pratstunder vart och när som helst när jag varit ute och åkt i sommar.Dom verkar ha sålt många under 80-talet och alla jag pratar med har alltid ngn släkting som har haft en.Att dom sen rostade bort på några år är en annan femma
Nackdelen med en 80-talare är att man får vara beredd på att prata sig in på finbilsparkeringen
Fördelen är att man kan åka bekvämt,5 vxl oftast std.
Drog ca 100mil med Ritmon sista dagen på semestern,bara en infall jag fick för mig då det stod en gammal alfa till salu i sundsvall.
Älskar man köra mycket veteranbil så är det bra om den är någorlunda bränslesnål också.
Just nu drömmer jag om våren,då tar jag fram min Sudsprint -84 som då är nykläckt veteran