Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-27, 14:52
  #1
Medlem
Kaspersky 0_os avatar
Hejsan.

Det är såhär att jag har börjat bråka med min vän oftare och oftare. Utav alla mina vänner så är detta den enda som jag lyckas hamna i bråk med. Jag är en väldigt lugn, sansad och förlåtande människa. Han påstår sig inte vara rasist, men ändå så tycker han alla utlänningar bör lämna Sverige och negrar är världens avskum. Han predikar om hur han ska förgöra Afrika och bli kvitt alla muslimer i världen. När vi spelar tv/dator-spel är detta något jag får höra stup i kvarten. Har talat med honom om detta tidigare och det slutar varje gång med att han säger att han inte är rasist och ska sluta med det.

Det som drivit mig till att skriva följande är dagens incident. Kvällen innan så hade jag, när han inte sett, öppnat upp hans facebook som redan var inloggad och ändrade hans status (inget seriöst, endast ändrade "Whats on your mind?"-meddelandet). Dagen efter (jag sov över) när han märker det börjar han skratta lite och avlossar sedan ett maffigt slag mot min axel, som tyvärr träffar överdelen (benen) och gör fruktansvärt ont. Jag tänker att jag förtjänar det, håller smärtan inne och skrattar med. En stund senare bestämmer han sig för att abrupt lämna huset och jag måste bege mig av. Jag förklarar att mina bussar hem går en gång i timmen, och jag kommer inte hinna med den som går om 10 minuter. Han bryr sig inte och lämnar huset med mig. jag får sedermera stå ute i regnet och kylan i 1.5h (bussen var försenad) innan jag kommer hem. När jag väl kommer hem är jag på ett väldigt dåligt humör, och märker att någon (min vän?) varit inne på min facebook. Denne hade dock inte endast ändrat min status, utan även mitt namn och lösenord, men efter lite jobb fick jag pli på allt (tror jag).

Man kanske kan tycka att detta var mitt fel, "you brought it on yourself", men man måste väl kunna skämta med sina kamrater? Jag tycker inte det jag gjorde var något så seriöst eller hemskt, bara ett roligt spratt.

Värt att notera är att han har tidigare varit inne på mitt facebook-konto och ändrat min status till diverse saker, och jag har tagit det med ett gott skratt utan att hämnas. Försökt vara en god och trevlig vän med andra ord.

Nu till finalen; är det dags att avsluta vänskapen med vederbörande eller inte?
Citera
2010-03-27, 14:58
  #2
Medlem
Théodicées avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky 0_o
Nu till finalen; är det dags att avsluta vänskapen med vederbörande eller inte?

ja. byt ut mot bekantskap, om möjligt
Citera
2010-03-27, 15:00
  #3
Medlem
hundersomlukterskajts avatar
Känns inte som ni är på samma våglängd. Din kompis är en vresig högerextremist medan du är en trädkramande PK-toffla som rådfrågar ett diskussionsforum om du har skäl nog att be en kompis dra åt helvete.

Summa sumarum: Ändra hans facebook till något smaskigt och börja ett nytt liv.
Citera
2010-03-27, 15:02
  #4
Medlem
Kaspersky 0_os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundersomlukterskajt
Känns inte som ni är på samma våglängd. Din kompis är en vresig högerextremist medan du är en trädkramande PK-toffla som rådfrågar ett diskussionsforum om du har skäl nog att be en kompis dra åt helvete.

Summa sumarum: Ändra hans facebook till något smaskigt och börja ett nytt liv.
Jag tänkte mer om det är mitt tänkade som är "onormalt", dvs att det inte var en big deal, eller om hans agerande var mer normalt i era ögon. Ville bara få ett vidare perspektiv på det hela.
Citera
2010-03-27, 15:05
  #5
Medlem
hundersomlukterskajts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky 0_o
Jag tänkte mer om det är mitt tänkade som är "onormalt", dvs att det inte var en big deal, eller om hans agerande var mer normalt i era ögon. Ville bara få ett vidare perspektiv på det hela.

Det faktum att du ens frågar om detta tyder på att du är lite onormal. Det är inte normalt att slå folk och vad han nu mer ägnar sig åt.. Med andra ord överreagerade han ja..
Citera
2010-03-28, 12:26
  #6
Medlem
Kaspersky 0_os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundersomlukterskajt
Det faktum att du ens frågar om detta tyder på att du är lite onormal. Det är inte normalt att slå folk och vad han nu mer ägnar sig åt.. Med andra ord överreagerade han ja..
Okej, tack. Uppskattar din uppriktighet. (Var dessutom skönt att få skriva av sig )
Citera
2010-03-28, 12:34
  #7
Medlem
paradoxalts avatar
Det låter som att du förlorar mer än vad du får ut av den här relationen. Slösa inte tid på denna "vän" utan lägg ner.
Citera
2010-03-28, 14:50
  #8
Medlem
SwedishMilks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky 0_o
Det är såhär att jag har börjat bråka med min vän oftare och oftare. Utav alla mina vänner så är detta den enda som jag lyckas hamna i bråk med. Jag är en väldigt lugn, sansad och förlåtande människa. Han påstår sig inte vara rasist, men ändå så tycker han alla utlänningar bör lämna Sverige och negrar är världens avskum. Han predikar om hur han ska förgöra Afrika och bli kvitt alla muslimer i världen.
Klart han inte är rasist. Absolut inte. Omöjligt. Varför skulle någon få för sig något sådant? Otänkbart.
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky 0_o
Nu till finalen; är det dags att avsluta vänskapen med vederbörande eller inte?
Avsluta omedelbart!
Citera
2010-03-28, 14:58
  #9
Medlem
Shaampos avatar
Gör dig av med den vännen... Du verkar lite mesig av dig o de nyttjar han, förmodligen har du inte gjort motstånd innan och om du är helt okej med det så gör inget motstånd.. men jag skulle säga att ditt beteende är högst onormalt.
Citera
2010-03-29, 00:26
  #10
Medlem
Kaspersky 0_os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaampo
Gör dig av med den vännen... Du verkar lite mesig av dig o de nyttjar han, förmodligen har du inte gjort motstånd innan och om du är helt okej med det så gör inget motstånd.. men jag skulle säga att ditt beteende är högst onormalt.
Jag kanske är lite mesig. Brukar förlåta människor ganska lätt och tar deras ord för det mesta. Detta brukar slå tillbaka men detta är den jag är. Hur är mitt beteende högst onormalt? Utveckla gärna!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback