Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-26, 20:25
  #1
Medlem
Hallå fb

Har haft Skype ett bra tag men endast använt det åt att ringa gratis samtal över internet.

Man ska tydligen köpa Skype kredit för att ringa hemtelefoner, men jag testade att ringa och snackade i telefon ca 17 min även fast jag inte hade några Skype krediter..

Skype har mitt namn och hemadress, betyder det att jag kommer få nån räkning hemskickad nu eller?
Har läst att man har ett gratis samtal på sig men har för mig att jag redan har ringt det för ett bra tag sen, dock inte säker.

Måste man köpa krediter för att kunna ringa annars?

mvh
Citera
2010-03-27, 15:33
  #2
Medlem
Har erfarit samma sak. Hoppas verkligen att det är gratis

Någon som är insatt nog att kunna göra ett expertutlåtande angående detta?
Citera
2010-03-27, 15:45
  #3
Medlem
HC47s avatar
Med Skype ringer man gratis till andra via nätet. Samtal till andra telefoner kostar, men är allt som oftast billigare än att ringa från vanlig telefon. För att kunna ringa måste du givetvis skaffa pengar att ringa för först, men med Skype får man ETT gratis telefonsamtal.
Citera
2010-03-27, 17:52
  #4
Medlem
qrizzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Med Skype ringer man gratis till andra via nätet. Samtal till andra telefoner kostar, men är allt som oftast billigare än att ringa från vanlig telefon. För att kunna ringa måste du givetvis skaffa pengar att ringa för först, men med Skype får man ETT gratis telefonsamtal.

Stämmer bra. Första samtalet är gratis. Så du kommer inte få hem någon räkning.

Och ja, du måste köpa krediter alt. köpa ett abonnemang för att ringa till vanliga telefoner.
Jag har 100 kr på mitt skypekonto. Använder det sällan. Men kan alltid vara bra och ha.
Citera
2017-02-13, 05:25
  #5
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrizze
Stämmer bra. Första samtalet är gratis. Så du kommer inte få hem någon räkning.

Och ja, du måste köpa krediter alt. köpa ett abonnemang för att ringa till vanliga telefoner.
Jag har 100 kr på mitt skypekonto. Använder det sällan. Men kan alltid vara bra och ha.


får man då ett nummer så att telefonnumret syns på andras mobiltelefoner eller hur funkar det om andra vill ringa ens skype telefon?
Citera
2020-02-08, 10:30
  #6
Medlem
Nu kan man visst ringa till och från Skype via smartphone. HUR? Hittills har de som velat skypa med mig ringt min fasta telefon och bett mig logga in på datorn för att ringa upp dem. Använder då stora hörlurar.

Snälla, förklara hur man gör det enklare via smartphone! Appen har jag lagt in.
Citera
2022-08-14, 22:59
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Med Skype ringer man gratis till andra via nätet. Samtal till andra telefoner kostar, men är allt som oftast billigare än att ringa från vanlig telefon. För att kunna ringa måste du givetvis skaffa pengar att ringa för först, men med Skype får man ETT gratis telefonsamtal.
Hei
Hørte det ringe på mobilen til en kompis i dag.Det var den Skype ringelyden. Men han sa han ikke hadde Skype på mobilen. Så hvordan kan de ha seg?Er det noen andre apper som har den lyden eller lyger han for meg?
Citera
2022-08-15, 11:21
  #8
Medlem
Hørte i går på kjæresten mobil at Skype ringte
Men han sier han ikke har Skype på tlf.
Han lyger vel for meg??
Citera
2022-08-15, 12:02
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litor3
Hørte i går på kjæresten mobil at Skype ringte
Men han sier han ikke har Skype på tlf.
Han lyger vel for meg??
Antagligen ljuger han, eller så har han Skypes ringsignal som egen ringsignal. Snoka i hans mobil när han duschar.
Citera
2022-08-15, 12:32
  #10
Medlem
Nei han har vanlig ringetone på mobilen så dette var Skype.Han satt en stund og fiklet med mobilen og etter en stund viste han meg telefon liste med hvem som har ringt. Men jeg sa det er jo ikke der det ringte
Jeg fikk heller ikke vite om han hadde Skype på mobilen eller ikke
Citera
2022-08-15, 12:56
  #11
Medlem
Nei han har vanlig ringetone på mobilen så dette var Skype.Han satt en stund og fiklet med mobilen og etter en stund viste han meg telefon liste med hvem som har ringt. Men jeg sa det er jo ikke der det ringte
Jeg fikk heller ikke vite om han hadde Skype på mobilen eller ikke
Citera
2024-01-08, 20:53
  #12
Medlem
Skypesamtal är gratis. Men tyvärr är skype så pass dåligt idag att jag personligen inte använder skype. Jag brukade använda skype mer för ca 15 år sedan, då var det väldigt mycket bättre att använda.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback