• 1
  • 2
2010-03-25, 21:32
Medlem
CompuTerrors avatar
Vad ska man göra när man blir förföljd på Internet?
Det är ett par individer som valt att förfölja minsta lilla steg jag tar på Internet och ljuger om mig, samt publicerar saker som är ryckta ur sitt sammanhang på sin sida.
Det tragiska är att dessa personer är i 30-årsåldern och de har valt att förfölja mig eftersom jag på ett annat forum bett dem att hålla sig till reglerna. De förföljer mig på det forumet och även här på Flashback. De har hotat mig, mina barn och min sambo.
Än så länge har de iofs inte fått tag på min riktiga identitet, men det är nog bara en tidsfråga. I sin jakt på mig har de ringt totalt oskyldiga personer mitt i natten och trakasserat dem. Detta skröt de om på sin hemsida.
Det patetiska i sammanhanget är att de var för sig vill koppla mig till två olika identiteter, men de är inte ens så smarta att de har kollat sina uppgifter med varandra.

Som sagt är jag helt anonym för dom, men det börjar bli ganska irriterande med en hel sida dedikerad till att hitta på lögner om mig. Dessutom verkar de tro jag är den enda på hela nätet som kallar mig för computerror.

Jag har dock deras personuppgifter. Två av dom iallafall, men jag tvivlar på de är så många fler av förklarliga skäl som att det är svårt att få till fler liknande idioter. Det tragiska är att en av dem är aktiv inom försvaret. Tragiskt hur såna kan få uppgifter inom försvaret.

De här personerna är dessutom helt kortslutna i huvudet och projicerar sina egna tankar på mig. Dessutom försöker de ge sken av att de är flera personer genom att skriva under olika nicks på sin sajt.
2010-03-25, 22:23
Medlem
Micke67s avatar
Ring till dom, och fråga vad FAN dom vill. Om du inte är ett TROLL För det låter för mycket.
2010-03-25, 22:29
Medlem
CompuTerrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke67
Ring till dom, och fråga vad FAN dom vill. Om du inte är ett TROLL För det låter för mycket.
Jag kan inte ringa dom, för då röjer jag min egen identitet. Dom vet dock att jag har deras personuppgifter.
2010-03-25, 22:36
Medlem
Micke67s avatar
Ring dom från en telefon kiosk, så har dom ju inte ditt nr.Eller smutskasta dom på deras egen hemsida, Bomba dom med massa sex e-mail
Senast redigerad av Micke67 2010-03-25 kl. 22:39.
2010-03-25, 22:53
Medlem
Anmälan för förtal är en annan väg att gå. Dokumentera allt som är skrivet om dig (skärmdumpar eller kopior), om dom skulle ta bort det efter att du anmält dom.
2010-03-25, 23:14
Medlem
CompuTerrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flanker69
Anmälan för förtal är en annan väg att gå. Dokumentera allt som är skrivet om dig (skärmdumpar eller kopior), om dom skulle ta bort det efter att du anmält dom.
Jag har gjort detta, men polisen som tog emot anmälan lyckades inte få adressen till deras sajt rätt, trots att jag upprepade den flera gånger, så åtalet lades ned.
Man kan ju iofs hoppas att de oskyldiga de gett sig på i jakten på att röja min identitet anmält dom för de telefontrakasserier de utsatt dem för.

Skulle dom inte trott jag varit någon annan skulle jag jävlat tillbaka med dom redigt, men jag vill inte utsätta dessa oskyldiga för något obehag.
2010-03-26, 00:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CompuTerror
Jag har gjort detta, men polisen som tog emot anmälan lyckades inte få adressen till deras sajt rätt, trots att jag upprepade den flera gånger, så åtalet lades ned.
Man kan ju iofs hoppas att de oskyldiga de gett sig på i jakten på att röja min identitet anmält dom för de telefontrakasserier de utsatt dem för.

Skulle dom inte trott jag varit någon annan skulle jag jävlat tillbaka med dom redigt, men jag vill inte utsätta dessa oskyldiga för något obehag.

Sitter han alltså och signalspanar på dig på försvarsmaktens lokaler eller är det hans fritids projekt?

Är nyfiken eftersom du lyckats få deras identiteter men dom inte din? Det låter som försvaret behöver bättre resurser. Annars lär vi inte märka av terrorhot osv.

Hoppas du får bukt med det. Hota med att dom får smaka på någon överstes bössa annars.
2010-03-26, 00:22
Medlem
CompuTerrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yarps
Sitter han alltså och signalspanar på dig på försvarsmaktens lokaler eller är det hans fritids projekt?
Det är snarare ett fritidsprojekt :-)
Den här killen är knappast mer än kanonmat inom det militära. Någon som tycker om att leka pang-pang i skogen och inte klarar så mycket mer än att förmedla de order han fått från högre instans.

Citat:
Ursprungligen postat av Yarps
Är nyfiken eftersom du lyckats få deras identiteter men dom inte din? Det låter som försvaret behöver bättre resurser. Annars lär vi inte märka av terrorhot osv.
Det är rena klanterier från deras sida. Uppsnappande av information typ. Jag var osäker först om jag hade rätt kille, men det bevisade dom snabbt att jag hade när jag förmedlade den information jag hade på deras egen sida.
De vill få detta till att det var här allt började, med att jag hängde ut honom. Men detta är lögn. De hade hotat mig redan innan och på deras sida hängde de ut en annan killes barn med namn och bild.
2010-03-26, 17:38
Medlem
timpan_rydens avatar
Sitter i en liknande sitts, en snubbe i 45 årsåldern som lägger ut massa annonser i mitt namn och telenr på tradera och blocket... kan inte hitta snubben heller :/
2010-03-26, 21:27
Medlem
CompuTerrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpan_ryden
Sitter i en liknande sitts, en snubbe i 45 årsåldern som lägger ut massa annonser i mitt namn och telenr på tradera och blocket... kan inte hitta snubben heller :/
Sjukt! Vuxna människor som beter sig som tonåringar.
Tradera är ju bundet till person, så dom kan du ju få att skicka de uppgifter de har om dig till din folkbokförningsadress. Dom är väldigt tillmötesgående på Traderas kundtjänst. På så sätt får du kanske ett hum om vem det är på emailadressen. (Eller det kanske är din email också? I så fall kan du ju göra en lösenordsåterställning...)
Hur vet du att han är i 45-årsåldern förresten?
Senast redigerad av CompuTerror 2010-03-26 kl. 21:33.
2010-03-26, 21:38
Medlem
Viracochas avatar
Du sitter för helvete och matar dem hela dagarna, byt nick på nätet och sluta tramsa så slipper du problem
Jag anser att du är dig själv skyldig.
http://vakensucks.123guestbook.com/
2010-03-26, 21:50
Medlem
CompuTerrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Du sitter för helvete och matar dem hela dagarna, byt nick på nätet och sluta tramsa så slipper du problem
Jag anser att du är dig själv skyldig.
http://vakensucks.123guestbook.com/
Dom ljuger ju om mig. Dessutom ger dom sig på oskyldiga när de letar efter mig.
Käbblar jag emot dom på deras egen lilla patetiska sida slipper jag ha dom hängande efter mig på de forum jag är medlem i. Det håller dom upptagna.
Senast redigerad av CompuTerror 2010-03-26 kl. 21:55.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback