• 1
  • 2
2010-03-24, 20:25
Medlem
Hur gör ni för att steka korvens ovansida där man lägger ketchupen? En korv har ju en viss böj och då kan man ju inte steka ena sidan, vilket är rätt hemskt enligt mig. Tips tack!
Citera
2010-03-24, 20:28
Medlem
Megabituss avatar
Haha, "vardagsbekymmer" kunde inte passa bättre till ämnet

Korven steks väl lite där ändå, av typ.. värmen? Mina korvar brukar bli stekta runtom så vitt jag vet och jag tar inte till några specialmetoder inte
Citera
2010-03-24, 20:30
Medlem
Single-in-Golds avatar
Jag brukar steka nästan allt i ugnen. Bara lägga i en form, in ugnen och vips så blir det stekt helt runt om! (Dock så tar det väl lite längre tid...)
Citera
2010-03-24, 20:32
Medlem
Mockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Almighty
Hur gör ni för att steka korvens ovansida där man lägger ketchupen? En korv har ju en viss böj och då kan man ju inte steka ena sidan, vilket är rätt hemskt enligt mig. Tips tack!

Var är "ovansidan" på en korv?
Citera
2010-03-24, 20:32
Medlem
Gurka___s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabitus
Haha, "vardagsbekymmer" kunde inte passa bättre till ämnet

Korven steks väl lite där ändå, av typ.. värmen? Mina korvar brukar bli stekta runtom så vitt jag vet och jag tar inte till några specialmetoder inte

Pratar vi "Varmkorv med bröd"s korvar? Isåfall, grillkorvar som man steker/grillar har ju ingen böj medan korv som man ska koka har böj.
Citera
2010-03-24, 20:36
Medlem
Blacknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurka___
Pratar vi "Varmkorv med bröd"s korvar? Isåfall, grillkorvar som man steker/grillar har ju ingen böj medan korv som man ska koka har böj.

Nahh, kokar du chorizon också? uhhh....

Kanske funkar att snitta korven så du kommer åt att steka den runt om?
Citera
2010-03-24, 20:37
Medlem
lendrygghs avatar
Jag bara steker på; korvens ovansida isoleras ju inte från stekningen bara för böjens skull. Annars så gör jag som Single-In-Gold, då får man korven helstekt.

Citat:
Ursprungligen postat av Mocken
Var är "ovansidan" på en korv?

Den sidan som man kan balansera en basketboll på.
Citera
2010-03-24, 20:41
Medlem
Gurka___s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackness
Nahh, kokar du chorizon också? uhhh....

Kanske funkar att snitta korven så du kommer åt att steka den runt om?

Ah juste. Som sagt, spelar ju ingen roll om den konkava ytan inte ligger direkt mot stekpannan, den blir god ändå
Citera
2010-03-24, 20:41
Medlem
Megabituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurka___

Nej jag snackar "riktiga" korvar, med den rejäla böjen.. Jag har visserligen inte tänkt så mycket på det - men jag har aldrig reagerat på att korven är ostekt, vilket det känns som jag borde upptäckt.. men jag kan ju bara ha missat det
Citera
2010-03-24, 20:45
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Almighty

Köp en Salamandergrill.
Problemet löst!
Citera
2010-03-24, 21:37
Medlem
meepers avatar
Använd ordentligt med fett, då är det lättare att få en jämn stekning.
Citera
2010-03-24, 22:19
Medlem
gurkan7s avatar
Jag steker aldrig korven så har inte tänkt på det problemet!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in