2010-03-24, 20:12
Medlem
Tjena! Jag studerar för närvarande på komvux och får bidrag ifrån CSN, inget lån, endast bidrag. Har dock blivit erbjuden jobb och planerar att hoppa av komvux, då studera inte är något för mig.

Mina frågor är därför;

Kommer jag bli återbetalningsskyldig för pengar jag redan fått från CSN? Har fått 5000kr som en "start" och sen nästa månad 2000kr. Jag har varit närvarande i skolan under dessa två månader, så de kan inte säga att jag inte har rätt till pengarna pga otillräcklig närvaro eller dåliga resultat.

Är det möjligt att avbryta studierna mitt i terminen och kurserna och helt enkelt sluta få bidrag för de resterande månaderna från CSN? Eller kommer jag bli återbetalningsskyldig för de månaderna också?

Tacksam för svar!
Citera
2010-03-24, 20:23
Medlem
Blacknesss avatar
Du kommer inte bli återbetalningsskyldig för de pengar du fått medans du studerar, men om du inte meddelar csn att du slutat och fortsätter få pengar av dem så kommer du få hosta upp.

Bara att hoppa av. Grattis till jobbet!
Citera
2010-03-24, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackness
Du kommer inte bli återbetalningsskyldig för de pengar du fått medans du studerar, men om du inte meddelar csn att du slutat och fortsätter få pengar av dem så kommer du få hosta upp.

Bara att hoppa av. Grattis till jobbet!

Okej, känns genast mycket bättre! Tack så mycket! ;D
Citera
2010-03-25, 09:14
Medlem
Ett Hunds avatar
Vi provar här istället(efter tips från coachen).

Flashback -> Privatekonomi

/Moderator
Citera
2010-03-25, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Vi provar här istället(efter tips från coachen).

Flashback -> Privatekonomi

/Moderator

Okej, ska tänka på det nästa gång. Tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in