Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-03-24, 17:48
  #1
Medlem
Ibland får jag en sån stark saknadskänsla efter någon man kännt/varit bekant med för länge sen! Då är det ju kul att hitta den personen på facebook! Men ibland känns det så dumt, ska man verkligen göra en vänförfrågan till en person som kanske inte ens hade kännt igen en på stan???

Vill inte framstå som en desperat facebook-vän-jagare som lägger till varenda dagiskompis eller kompis kompis och liknande.

Hur hade ni gjort? Har ni blivit vänförfrågade av någon gammal bekant ni knappt minns?

Vad tycker ni?
Citera
2010-03-24, 17:50
  #2
Medlem
25TaLifes avatar
Nej, det är bara tjejer som har facebook - jag är kille!
Citera
2010-03-24, 17:57
  #3
Medlem
men rent teoretiskt då?
Citera
2010-03-24, 17:58
  #4
Medlem
Aasinairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av summerdays
Ibland får jag en sån stark saknadskänsla efter någon man kännt/varit bekant med för länge sen! Då är det ju kul att hitta den personen på facebook! Men ibland känns det så dumt, ska man verkligen göra en vänförfrågan till en person som kanske inte ens hade kännt igen en på stan???

Vill inte framstå som en desperat facebook-vän-jagare som lägger till varenda dagiskompis eller kompis kompis och liknande.

Hur hade ni gjort? Har ni blivit vänförfrågade av någon gammal bekant ni knappt minns?

Vad tycker ni?

Hur tror du annars folk kommer upp i 700 + vänner?
Det finns folk som har addat mig som jag aldrig ens har snackat med men jag bryr mig inte om det.
Själv addar jag nästan aldrig någon, men det är jag det.
Känns det bra för dig så adda på!
Sen vill du väl inte förlora den stora tävlingen?: Flest vänner på facebook när han dör vinner
Citera
2010-03-24, 18:09
  #5
Medlem
blotarns avatar
Jag funderar lite i samma kretsar som du. Har hittat ett par personer på Facebook som jag var vän med på lågstadiet, men som jag tappade kontakten med efter det. Vi har alltså inte ens pratat på drygt 20 år, så det är ett litet virr-varr i huvudet vare sig man ska lägga till och säga "Tjenare, kommer du ihåg mig?" eller bara låta det vara.
Citera
2010-03-24, 18:13
  #6
Medlem
ja eller hur, känner detsamma! Känner mig som en stalker, kan inte rå för det! Jag vill lägga till några jag kände för 10+ år sen men minns knappt hur nära bekanta vi var, bara att de gjorde bra intryck på mig och att man pratade lite... facebook har gjort mig till en väldigt osäker och övervägande person...
Citera
2010-03-24, 18:16
  #7
Medlem
tyronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av summerdays
ja eller hur, känner detsamma! Känner mig som en stalker, kan inte rå för det! Jag vill lägga till några jag kände för 10+ år sen men minns knappt hur nära bekanta vi var, bara att de gjorde bra intryck på mig och att man pratade lite... facebook har gjort mig till en väldigt osäker och övervägande person...


Men skicka iväg ett mail innan du ens addar då Kan funka det med ju o har personerna i fråga gjort så pass starkt intryck så tycker jag nog ett mail funkar bra
Citera
2010-03-24, 18:53
  #8
Medlem
DanteAlighieris avatar
Hur kan någon överhuvudtaget tycka att det är pinsamt att lägga till någon på Facebook? Se det som att ni får hålla kontakten trots att den brutits under en längre period. Vänner på Facebook ska inte vara status eller något man inte gillar. Vänner på Facebook ska vara något som man uppskattar och tycker är kul.
Citera
2010-03-24, 18:59
  #9
Medlem
Teskeds avatar
Dagens I-landsproblem...

Jag lägger heller aldrig till vänner på Facebook. Bryr mig egentligen inte om facebook. Den finns - jag har. Punkt.
Citera
2010-03-24, 19:28
  #10
Medlem
allt förrutom mat och husrum är i-landsproblem änna.

fler synpunkter?
Citera
2010-03-24, 19:38
  #11
Medlem
SwedishMilks avatar
Det är ju enda anledning till Facebook, att hålla kontakten med folk man inte träffat på 15-20 år. Mer än hälften av mina på FB är sådana. Det är hur kul som helst (oftast) att läsa och se vad de sysslar med idag. Har dessutom fått se en hel del fotografier från den tiden, från platser och situationer där man själv är med.
Citera
2010-03-24, 21:24
  #12
Medlem
TopZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishMilk
Det är ju enda anledning till Facebook, att hålla kontakten med folk man inte träffat på 15-20 år. Mer än hälften av mina på FB är sådana. Det är hur kul som helst (oftast) att läsa och se vad de sysslar med idag. Har dessutom fått se en hel del fotografier från den tiden, från platser och situationer där man själv är med.


Kloka ord, instämmer helt.

Att återfå kontakt med bekanta var en utav grundtankarna med Facebook. Men jag förstår att dessa tramsiga internetnormer får dig att känna dig osäker; stalker-varning och skit...herregud.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback