Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-03-24, 15:59
  #1
Medlem
thinkvantages avatar
hej!
när jag var i thailand i februari på ett familjehotell så föll jag handlöst för en thaikille i baren. (detta skriker semeserflört jag VET!) men han var ABSOLUT ingen flirtare, han hade näsan i sitt stressiga arbete hela tiden och hade knappt ögonkontakt med folk. på alla <3 dag var jag djärv och uppvaktade honom med en ros, på vinst eller förslust. såg snarare ut som att han var rädd att få skäll coh knappast förväntade sig ett uppvaaktande. men ja, det blev ju vinst kan jag säga. de 2 dagarna som följde efter är de mest romantiska i mitt liv och jag hann kära ner mig totalt! Vi hann träffas två gånger efter hans jobb och sitta och snacka, även lite under dagarna när man hängde på hotellet då så att säga.. jag kände verkligen att det var besvarat och han uppvaktade tillbaks. Vi var blyga båda två och när vi skiljdes åt för att jag skulle åka hem blev det inte mer än en puss på kinden. jag hade gett honom en lapp med min mail och hemadress ifall han ville "stay in touch".. 2ggr när han ville ge sin mail tillbaka sa jag att nej, ja behöver inte din mail du fick ju min, liksom..för att inte verka för på. Dagen efter i receptionen står en gåva till mig, en fin souvenir med en lapp med ett hjärta och hans mail, trots det jag sa. då rann tårarna.. men till saken..

jag skickade ett mail med tack och blablabla lite romantiskt. 5 dar senare får jag svar att han var glad att höra från mig och att han är very busy in the hotel now men att han "will contact me again when he has freetime". det har nu gått en månad.. och nu undrar jag: är jag dum i huvudet? dissad? dum som hoppas? eller är det bara kulturkrock så det heter duga? han jobbar 6 dar i veckan - kanske har man inte tid för datorer i thailand på samma sätt som här? every single day liksom. det kanske inte ens finns i hans värld att jag faktiskt har pengar att åka och hälsa på honom? Det känns också osannolikt att han skulle sett mitt senaste mail ens egentligen, som jag skickade som svar på hans, då jag skickade kort på oss som han bad mig göra. så.. men men.. håll mitt hopp vid liv eller ge mig en käftsmäll! go ahead!!
Citera
2010-03-24, 16:18
  #2
Avstängd
goldfrapps avatar
Naw, vad rart . Hur gammal är du? Låter som om du är väldigt ung... Jag tror du måste tänka realistisk dock, det är en thailändsk kille i thailand, dvs tusentals mil ifrån dig. Även om han tycker om dig och blev nyfiken på dig så är det ganska osannolikt att det ska leda till någonting. Visst kan du besöka honom igen men frågan är vad det ska resultera i? Han sliter väl för brödfödan och har inte tid att surfa runt på internet och svara på mail.
Citera
2010-03-24, 16:25
  #3
Medlem
thinkvantages avatar
tack för ett normalt svar och inte ett "äh, köp hem'an på postorder-svar" som annars skulle kunnat förekomma här på flashback. jag är 19 han 24. realistiskt och lämpligt? nej kanske inte, men jag är som sagt 19 och tänker inte så mkt på det. lever mest i nuet och tänker bara på att jag vill träffa honom igen! och jag lever efter att ingenting är omöjligt, så vad är som säger att det är omöjligt egentligen ? 900 mil, NUTS! haha, skämt åsido

har en resa med min familj till samma hotell igen om ett år.. kommer känns blä om jag inte fick något mer svar. då får jag väl bli mallig och säga, ehh do i know you!?
Citera
2010-03-24, 16:38
  #4
Medlem
Antingen slipar han på sin lilla lögn om någon olycka som drabbat hans familj, sen kommer han be dig skicka pengar för att hjälpa honom och sen hör han aldrig av sig igen. Alternativt att han vill få dig komma tillbaka, fria till dig och sen kunna följa med till Sverige och ha det bra. Intressant dock att det denna gång inte är en man som släpar hem ett litet thailuder.
Citera
2010-03-24, 16:46
  #5
Medlem
thinkvantages avatar
hoppas på det sistnämnda! låter jättemysigt tycker jag
Citera
2010-03-24, 16:51
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thinkvantage
hoppas på det sistnämnda! låter jättemysigt tycker jag

Jättemysigt att behöva försörja en liten thai resten av livet.
Citera
2010-03-24, 16:55
  #7
Medlem
morkfromorks avatar
Go for it!

En thai-love nu är bättre än tio maybe-love i framtiden
Citera
2010-03-24, 16:56
  #8
Medlem
thinkvantages avatar
nja.. men seriöst, tack för dina teorier men jag förkastar faktiskt dem båda!
Citera
2010-03-24, 16:57
  #9
Medlem
thinkvantages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Go for it!

En thai-love nu är bättre än tio maybe-love i framtiden


of course om han han behagade höra av sig till en farang som känner sig något bortglömd nu vill säga..
Citera
2010-03-24, 17:03
  #10
Medlem
Witticisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanchez88
Jättemysigt att behöva försörja en liten thai resten av livet.

Han är väl inte handikappad och kan jobba själv?

OnTopic; Jag tycker att det låter som en jättemysig semesterflirt, men om han inte har svarat än så tycker han nog antagligen att det är för orealistiskt för att det ska vara värt det. kanske han inte heller orkar eller vill hoppas? Eller så blev han inte tillräckligt intresserad... Tyvärr. Grejen är, och detta är den hårda sanningen, om man verkligen är kär och verkligen vill höra av sig så går man genom eld och vatten för att göra det! Oavsett om det innebär att gå 5 km till närmaste internet-café efter jobbet kl 2 på natten, betala halva sin veckolön för en halvtimme vid datorn och skriva ett mail. Är man kär så gör man det.

Jag har också haft en semsterflirt, det var sommaren 2008 och han skrev kärleksmail ända fram tills i november 2009 och har vid vissa tillfällen skickat vanliga brev istället med foton, CD-skiva och kärleksbrev där han hälsar från sin mamma som hoppas att få träffa mig osv osv.

Ja... Kort sagt, känner han för dig som du känner för honom så hör han av sig mycket snart. Gör han inte det... så kan du nog tyvärr utgå från att han inte känner så.
Citera
2010-03-24, 17:11
  #11
Medlem
thinkvantages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witticism
Han är väl inte handikappad och kan jobba själv?

OnTopic; Jag tycker att det låter som en jättemysig semesterflirt, men om han inte har svarat än så tycker han nog antagligen att det är för orealistiskt för att det ska vara värt det. kanske han inte heller orkar eller vill hoppas? Eller så blev han inte tillräckligt intresserad... Tyvärr. Grejen är, och detta är den hårda sanningen, om man verkligen är kär och verkligen vill höra av sig så går man genom eld och vatten för att göra det! Oavsett om det innebär att gå 5 km till närmaste internet-café efter jobbet kl 2 på natten, betala halva sin veckolön för en halvtimme vid datorn och skriva ett mail. Är man kär så gör man det.

Jag har också haft en semsterflirt, det var sommaren 2008 och han skrev kärleksmail ända fram tills i november 2009 och har vid vissa tillfällen skickat vanliga brev istället med foton, CD-skiva och kärleksbrev där han hälsar från sin mamma som hoppas att få träffa mig osv osv.

Ja... Kort sagt, känner han för dig som du känner för honom så hör han av sig mycket snart. Gör han inte det... så kan du nog tyvärr utgå från att han inte känner så.

tack för din sanning. för det är ju så. är man intresserad så tar man kontakt hur stressad/fattig man än är. tycker det är tråkigt om han skulle tycka att "det är för orealistiskt" för att anstränga sig. men ja som sagt, du har ju rätt. han bör höra av sig mkt snart.. fan vad det svider om han inte gör det. särskilt då när faktum är att jag ska tillbaka till samma hotell. jag kan med säkerhet säga att det är klart han inte är lika intresserad av mig som jag är av honom, han fick upp ögonen för mig 2 dar innan jag åkte! inte konstigt om han inte är kär som jag. jag ahde ju gått å spanat i 10 dar innan jag vågade göra nåt. men intresserad kan han väl iaf va.. *böl*

som sagt är jag ganska säker på att han inte läst senaste mailet iaf, och NÅN gång gör han ju det. frågan är då om han svarar el ej!
Citera
2010-03-24, 17:15
  #12
Medlem
thinkvantages avatar
fast varför envisades han med mailen då och att fixa present 12 på natten!? mysterium >
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback