Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-03-24, 14:20
  #1
Medlem
Nu frågar jag inte hur många ni har knullat med. Inte heller hur många ni har varit tillsammans med. För man kan ju knulla eller vara ihop med folk som man inte är kär i.

Själv har jag bara varit kär en gång, för kanske tio år sen.
Citera
2010-03-24, 14:25
  #2
Medlem
okej, för att göra tråden mer intressant kan jag ju fråga vilka egenskaper hos en person som skapar kärlekskänslor hos er när ni blir kära?
Citera
2010-03-24, 14:26
  #3
Avstängd
goldfrapps avatar
Hur definierar du kärlek då?
Ska det vara lycklig kärlek, eller ingår även olycklig kärlek?
Ska det vara "dig kan jag dö för-kärlek" eller "jag kan inte tänka på någon annan än dig-kärlek"?
Citera
2010-03-24, 14:27
  #4
Medlem
thefisks avatar
Aldrig varit kär och vet därför inte heller vad för egenskaper hos en person som får mig att bli kär.
Citera
2010-03-24, 14:27
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av goldfrapp
Hur definierar du kärlek då?
Ska det vara lycklig kärlek, eller ingår även olycklig kärlek?
Om frågan är "hur många gånger man varit kär" så ingår givetvis olycklig kärlek också, då frågan inte har något med själva responsen att göra.
Citera
2010-03-24, 14:28
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av thefisk
Aldrig varit kär och vet därför inte heller vad för egenskaper hos en person som får mig att bli kär.
Du känner alltså inte heller dig själv (apropå att inte veta vad man attraheras av/faller för)?
Citera
2010-03-24, 14:30
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goldfrapp
Hur definierar du kärlek då?
Ska det vara lycklig kärlek, eller ingår även olycklig kärlek?
Ska det vara "dig kan jag dö för-kärlek" eller "jag kan inte tänka på någon annan än dig-kärlek"?
Olycklig eller lycklig kärlek spelar ingen roll. Bara det är kärlek.
Det ska självklart vara "jag kan inte tänka på nåt annat än dig-kärlek". Dvs sån kärlek där man inte kan äta ordentligt och sover dåligt för att man är så kär.

Det behöver dock inte vara "dig-kan-jag-dö-för-kärlek".
Citera
2010-03-24, 14:33
  #8
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Du känner alltså inte heller dig själv (apropå att inte veta vad man attraheras av/faller för)?

Jag attraheras av en mängd olika saker, men eftersom jag inte fallit för någon än, så vet jag ju inte vad jag kommer falla för. Vissa saker kanske är sådant jag tror mig falla för och något annat sådant som jag aldrig trodde jag skulle finna attraktivt. Vad vet jag. Man får se den dagen det händer, om det händer.
Citera
2010-03-24, 14:35
  #9
Avstängd
goldfrapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piece-of-shit
Olycklig eller lycklig kärlek spelar ingen roll. Bara det är kärlek.
Det ska självklart vara "jag kan inte tänka på nåt annat än dig-kärlek". Dvs sån kärlek där man inte kan äta ordentligt och sover dåligt för att man är så kär.

Det behöver dock inte vara "dig-kan-jag-dö-för-kärlek".

Då har jag varit kär kanske 4-5 ggr. Men det har varit tänka på dig 24/7-kärlek som jag nog hellre skulle benämna som förälskelse, för kärlek känns så tungt på nåt sätt. Nån dö-för-dig-kärlek har jag aldrig känt.
Citera
2010-03-24, 14:37
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av thefisk
Jag attraheras av en mängd olika saker, men eftersom jag inte fallit för någon än, så vet jag ju inte vad jag kommer falla för. Vissa saker kanske är sådant jag tror mig falla för och något annat sådant som jag aldrig trodde jag skulle finna attraktivt. Vad vet jag. Man får se den dagen det händer, om det händer.
Det lät nästan som att du inte hade en aning om vilken typ av tjej du skulle bli kär i/falla för. Det har ju man ju i och för sig inte, men man vet ju på ett ungefär vilka egenskaper hon kommer att besitta. I alla fall jag, för annars kan jag inte känna de starka känslorna.

Märkligt att en kille mellan 20-25(?) inte har varit kär. Haft ont om flörtar överhuvudtaget då, antar jag?
Citera
2010-03-24, 14:37
  #11
Medlem
Knasibass avatar
Inte vet jag. Noll tror jag. Så vad jag faller för vet jag inte.
Citera
2010-03-24, 14:42
  #12
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Det lät nästan som att du inte hade en aning om vilken typ av tjej du skulle bli kär i/falla för. Det har ju man ju i och för sig inte, men man vet ju på ett ungefär vilka egenskaper hon kommer att besitta. I alla fall jag, för annars kan jag inte känna de starka känslorna.

Märkligt att en kille mellan 20-25(?) inte har varit kär. Haft ont om flörtar överhuvudtaget då, antar jag?

Givetvis finns det vissa saker jag vet att jag skulle falla för och saker en eventuell flickvän är tvungen att inneha.

Beror på vad du menar med flörtar. Men ja, rent generellt har jag nog haft dåligt med det om man jämför med många andra i min ålder. Har aldrig varit i närheten av att bli tillsammans med någon tjej, det vill säga träffas flera ggr och dejta och liknande.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback