Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-03-24, 10:25
  #1
Medlem
The BlaBlas avatar
Har fått ett erbjudande att köpa en Mac av polarn.
Den heter macbook pro 15,4 tum med 2,5 ghz processor, 2gb ram ett 8600 gt 512 mb grafikkort.
Han vill ha 6000 för den. Förra årets modell. Är det bra ett pris?
Citera
2010-03-24, 10:46
  #2
Medlem
systems avatar
Det låter mycket fördelaktigt.
Citera
2010-03-24, 10:46
  #3
Medlem
GovermentFuckers avatar
Beror på vilket skick den är i och hur länge han har använt den? Har en sån själv och är jäkligt nöjd med den.
Citera
2010-03-24, 13:15
  #4
Medlem
The BlaBlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GovermentFucker
Beror på vilket skick den är i och hur länge han har använt den? Har en sån själv och är jäkligt nöjd med den.


Han har haft datorn i ca 1år. Fick sänkning på priset, jag får inte någon laddare med så 5000kr var priset. Alltså jag kan verkligen inget om mac, men för detta pris slår jag till.
Citera
2010-03-24, 13:25
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The BlaBla
Han har haft datorn i ca 1år. Fick sänkning på priset, jag får inte någon laddare med så 5000kr var priset. Alltså jag kan verkligen inget om mac, men för detta pris slår jag till.

Det är ett väldigt bra pris. Låter nästan för bra för att vara sant. Se till att kolla upp att det verkligen bara är batteri och laddare som är ur funktion och inte något annat. Fast visst, är det en polare ska du väl inte behöva oroa dig egentligen...
__________________
Senast redigerad av dildostar 2010-03-24 kl. 13:41.
Citera
2010-03-24, 13:29
  #6
Medlem
morkfromorks avatar
Jag har en likadan, fast med 13' skärm.

och det är sann kärlek!

men kolla noga att skalet är helt, inga sprickor, repor mm, samt att allt funkar, skärm, usb, dvd-läsare.

Batteriet är inte utbytbart, inte enkelt iallafall, men borde inte vara nåt problem.
Citera
2010-03-24, 13:39
  #7
Medlem
toydolls avatar
Själv tycker jag att det nästan låter för bra med det priset. Även om batteriet är dött och laddare inte fanns med så är det bara att slå till, du kommer inte bli missnöjd!
Citera
2010-03-24, 13:48
  #8
Medlem
The BlaBlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toydoll
Själv tycker jag att det nästan låter för bra med det priset. Även om batteriet är dött och laddare inte fanns med så är det bara att slå till, du kommer inte bli missnöjd!

jag känner oxå att det är ett bra pris. Men händer det ofta att batteriet blir dåligt. Eller klart att det blir dåligt med tiden. Men det är väl inte så att det går sönder helt? Jag ska lämna en rapport sen när jag fått den..
Vad går en laddare på?
Citera
2010-03-24, 13:51
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The BlaBla
jag känner oxå att det är ett bra pris. Men händer det ofta att batteriet blir dåligt. Eller klart att det blir dåligt med tiden. Men det är väl inte så att det går sönder helt? Jag ska lämna en rapport sen när jag fått den..
Vad går en laddare på?

www.apple.se/store
Citera
2010-03-24, 13:58
  #10
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork

Batteriet är inte utbytbart, inte enkelt iallafall, men borde inte vara nåt problem.
Det är det väl? Busenkelt skulle jag vilja kalla det (http://support.apple.com/kb/ht3053). Däremot så är ett nytt batteri inte så billigt.
Citera
2010-03-24, 14:09
  #11
Medlem
RobinsonKruses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Det är det väl? Busenkelt skulle jag vilja kalla det (http://support.apple.com/kb/ht3053). Däremot så är ett nytt batteri inte så billigt.

Jepp, den modellen som TS menar (förmodligen) har en lucka under som man kan öppna och byta batteri och hårddisk. Nyare Macbook Pro har inte denna lucka.
Citera
2010-03-24, 14:14
  #12
Medlem
morkfromorks avatar
Det kanske finns olika modeller? Min MacBook pro har ingen lucka utan man får öppna skalet (som inte ser ut att ha en enda skruv)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback