Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-23, 22:15
  #1
Medlem
kja96s avatar
Okej, det här är förmodligen en jävligt dum fråga, men jag måste ändå kolla: Alla trådar man ser här, om lycklig kärlek och vi blev bara vänner och hon hatar mig, och liknande. Listan går vidare, och det finns ganska många sådana trådar. Men, det är för 17 bara killar? Inga tjejer. Blir inte tjejer blixtförälskade i en kompis som de inte kan få, eller har ni enklare att glömma? Eller bara pratar ni inte det på internet?
Citera
2010-03-23, 22:18
  #2
Medlem
thefisks avatar
Självklart finns det tjejer som är olyckligt kära. Varför det inte skrivs så många trådar om det härinne? Ja, förmodligen delvis för att det hänger fler killar här än tjejer. Samt att tjejer rent generellt har lättare för att få killar än tvärtom.
Citera
2010-03-23, 22:19
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kja96
Okej, det här är förmodligen en jävligt dum fråga, men jag måste ändå kolla: Alla trådar man ser här, om lycklig kärlek och vi blev bara vänner och hon hatar mig, och liknande. Listan går vidare, och det finns ganska många sådana trådar. Men, det är för 17 bara killar? Inga tjejer. Blir inte tjejer blixtförälskade i en kompis som de inte kan få, eller har ni enklare att glömma? Eller bara pratar ni inte det på internet?


Tjejer snackar med sina vänner medan killar inte känner sig bekväma med o göra det i många fall då killar är mer fittiga när det gäller sånt här.
Citera
2010-03-23, 22:25
  #4
Medlem
Gibbledygooks avatar
klart det finns...
Citera
2010-03-23, 23:43
  #5
Medlem
IngridBergmans avatar
jag tror också att det beror mycket på att det är fler killar på FB och att killar oftare talar med folk på FB än med sina vänner om sina problem. Jag tror också att tjejer lika ofta blir olyckligt kära. Däremot tror jag att det är vanligare att killar (särskilt unga) blir olyckligt kära i sina kompisar. Jag har aldrig blivit kär i en vän, och jag kan inte minnas att någon tjejkompis till mig blivit det. Däremot var mina killkompisar ofta olyckligt kära i nån tjej i gänget när vi var yngre.
Vet ej vad det beror på faktiskt.
Citera
2010-03-23, 23:45
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kja96
Okej, det här är förmodligen en jävligt dum fråga, men jag måste ändå kolla: Alla trådar man ser här, om lycklig kärlek och vi blev bara vänner och hon hatar mig, och liknande. Listan går vidare, och det finns ganska många sådana trådar. Men, det är för 17 bara killar? Inga tjejer. Blir inte tjejer blixtförälskade i en kompis som de inte kan få, eller har ni enklare att glömma? Eller bara pratar ni inte det på internet?

Klart som fan tjejer är lika mycket olyckligt kära som killar - men de diskuterar det IRL, med varandra.
ALLA trådar ni FB-killar startar om nån tjej motsvaras av minst lika mycket uppmärksamhet, diskussioner och analyser IRL, därute, i sagda tjejs bekantskapskrets. Oavsett vad det handlar om för socialt fenomen brukar tjejer prata mer om det än killar.
Citera
2010-03-23, 23:48
  #7
Avstängd
goldfrapps avatar
Vi tjejer blir också olyckligt kära.
Citera
2010-03-23, 23:50
  #8
Avstängd
I yngre år är det väl vanligare att det är tjejer som går och trånar och är lite olyckliga. Sedan när killar blir äldre blir driften starkare och många desperata och inte då så konstigt att vissa blir olyckligt kära.
Citera
2010-03-23, 23:51
  #9
Medlem
Witticisms avatar
Tja.. Joo. Jag har varit "olyckligt kär" i killar som jag inte kunnat få på det sättet jag velat ha dem. Mest när jag var yngre, dock. När jag var i 18-19-årsåldern var jag olyckligt kär i en kille i över ett år. Det blev aldrig någonting, förutom att han ville ha sex några gånger på fyllan och jag sa nej eftersom jag visste hur sårad jag skulle bli när det visade sig att det bara var det han ville ha. Det var jättejobbigt. Säkert lika jobbigt som det är för killar.

Jag har även haft seriösa crushes på mina historielärare på gymnasiet. Jag var skitkär i båda två, fast de var gifta.

På senare tid så kommer och går killarna lite mer lättvindigt för mig. Jag blir lätt väldigt förälskad (se tidigare trådar) men glömmer dem ganska snabbt också när det inte blir som jag vill ha det.

Förutom min pojkvän då. Vilket väl är en slags olycklig kärlek i sig, fast på ett annat sätt.
Citera
2010-03-24, 00:04
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Witticism
Förutom min pojkvän då. Vilket väl är en slags olycklig kärlek i sig, fast på ett annat sätt.
Varför, på vilket sätt då?
Citera
2010-03-24, 00:10
  #11
Medlem
Witticisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Varför, på vilket sätt då?

För att vårt förhållande kommer att ta slut av 100 olika anledningar, i juni.
Citera
2010-03-24, 00:12
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Witticism
För att vårt förhållande kommer att ta slut av 100 olika anledningar, i juni.
Det måste ju kännas för jäkligt, för jag har fått uppfattningen att du gillar honom väldigt mycket. Hur länge har ni varit ihop, och vad är det som gör det 100% säkert att det kommer ta slut?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback