Citat:
Ursprungligen postat av
Nkpgisit
Den klassiska ”det är för rent, det måste bankas
Trams!!!
Haha jag håller med. Alltså jag undrar verkligen hur folk tänker när dom säger "Det är FÖR rent, så jag rekommenderar att du bankar det med dextropur så det slår bättre. Annars så funkar de knappt"
Oftast så säger jag bara aa okej, för det är fan ingen idé att ens argumentera mot en sån efterbliven människa
Citat:
Ursprungligen postat av
Kentakunta
Ingen som vet hur msn kan banks kontrollerar alltså?
90 procent rent levo, om jag vill ha det maximalt för iv bruk vad ska de ligga på för procent då då inte det. Är för rent o kicl uteblir.
Vad är absolut bäst o banka för de som tar de o. Me?
Så vadr ideal för få ut goaste möjligaste sv detta.
90, är för rent.
Vad tycker ni om 70, näsan?,
,60, IV?,
Vil ge dom de absolut bästa tänkbara
Om du vill ge dom bästa tänkbara så bankar du inte öht. Det ändrar inte effekten om du bankar med ett inaktivt fyllnemedel såsom dextropur. Det ökar bara volymen.
För rent så att kick uteblir är skitsnack som uppstod på gatan av efterblivna stollar. Använd hjärnan nu och tänk på logiken.
Amfetamin kommer in i blodet -> Amfetamin-molekylen binder sig till diverse receptorer i hjärnan och centrala nervsystemet samt adrenerga receptorer i hjärtat, såsom A1, A2, D1, D2, NET och lite SERT (Adrenerg, Dopaminerg, Serotonerg). Är amfetaminet bankat med något inaktivt fyllnemedel så gör det ingenting. Det binds inte på nå magiskt sätt till substansen eller ändrar dens farmakologiska profil.
Nu finns det ju vissa födoämnen som inhiberar vissa enzym, såsom CYP450, och det kan ju potentiera vissa läkemedel. Men det är en helt annat topic.
Men helt rent amfetamin har dock inte den där stora värmerushen och kicken som vissa sorter av gatuamfetaminet har.
känslan av att det kommer ångor ur halsen vid injektion ä'r pga fenylaceton som finns kvar i Amfetaminet. Fenylaceton är väldigt volatil, så det avdunstar väldigt fort, därav känslan att det kommer ångor ur halsen.
Den döär stora värmerushen är koffein eller efedrin. Jag är inte säker på detta dock. Det är inte pga Amfetamin iallafall, för jag har skjutit helt rent amfetamin, och det gav ingen speciell rush som gatutjacket ger. (Jag separerade dextroamfetamin ifrån Metamina tabletter.)
En annan topic är oxå att Amfetamin kan inte bli 90% rent. Amfetamin som
ej är gjort i ett RIKTIGT labb, dvs illegalt racematiskt amfetamin har en tendens att ha MAXIMALT ~70% renhet. Och detta är DIREKT efter labbbet, alltså direkt efter syntesen så brukar renheten vara runt 70%. Sedan så tar svavelsyran ca 9-15% oxå (Sulfatet) alltså, då Amfetamin är sulfat, och sulfat får du genom att blanda en bas med svavelsyra, på samma sätt som man får hydroklorid av en bas + saltsyra.
Orsaken till detta är mest pga prekursorer som inte är "lab-grade". Dvs inte helt rena. Spår av vatten i reagenserna minskar avkastningen markant oxå. Och att du har levo amfetamin är väldigt låg chans. Majoriteten av allt illegalt amfetamin som är på marknaden är racematiskt, dvs 50/50 av levo samt dextro enantiometern. För att göra enantiomeriellt rent amfetamin krävs en hel extra väg efter syntesen med för att separera dom med D-tartaric Acid, ioch det är väldigt komplicerat.
Det går att göra från början, men då krävs det att alla prekursorer är av dextro varianten, vilket är högst otroligt.