Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-02, 22:34
  #445
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurtNiklasLindgren
Jag tror att jag förstår! Men på tåg där tex bakgrunden täcker halva fönstret, är det något du tänker på? personligen tänker jag inte alls på att det sitter ett fönster där, jag tänker knappt på tåget alls!

Ok, tänk dig att du ska måla på ett stort och bastant träd. Stammen är tjock och hög. Perfekt. Men det sticker ut massa grenar, som delar sig i mindre grenar, som kanske delar sig i ännu mindre grenar...som till slut delar sig i barr el blad. Hur målar du då? Blir svårt att få med allt i 3 dimensioner? Kanske mest stammen som får färg och resten är i vägen? Som fönster. Äh, vafan vet jag...
Citera
2018-02-05, 08:50
  #446
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Nu har precis mod kommit in och bett oss hålla oss till topic så ställer du en ny dum fråga som inte har någonting med topic att göra... Herregud, du är verkligen helt hjärndöd?
jo den missade jag men vilken tur att jag avslutade med ett "skitsamma då". men du vi släpper det du blir ju bara arg...
Citera
2018-02-05, 08:53
  #447
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Ok, tänk dig att du ska måla på ett stort och bastant träd. Stammen är tjock och hög. Perfekt. Men det sticker ut massa grenar, som delar sig i mindre grenar, som kanske delar sig i ännu mindre grenar...som till slut delar sig i barr el blad. Hur målar du då? Blir svårt att få med allt i 3 dimensioner? Kanske mest stammen som får färg och resten är i vägen? Som fönster. Äh, vafan vet jag...

haha jag tror jag börjar ana hur du tänker! Jag håller inte med men förstår vad du säger !
Citera
2018-02-05, 16:28
  #448
Medlem
Chromestaineds avatar
Den stilen bl.a psykos kör.
Citera
2018-02-05, 19:59
  #449
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurtNiklasLindgren
haha jag tror jag börjar ana hur du tänker! Jag håller inte med men förstår vad du säger !

Äh, flummigt beskrivet, men jag uppskattar som sagt målningar som tar hänsyn till "duken".
Citera
2018-02-06, 15:07
  #450
Medlem
Dieselknugens avatar
Massa prickar i highlights
Citera
2018-02-22, 06:59
  #451
Medlem
1 Nuek
2 Hipstergraff
3 Alla som baitar Triss
4 PK signs i/brevid pieces.
5 Snafr
6 Dart
Citera
2018-02-27, 20:33
  #452
Medlem
PuddingPastejs avatar
stockholms crewet htb. Tur att man måste leta jävligt mycket för att hitta något.
Citera
2018-02-27, 23:42
  #453
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sixtentheblixten
1 Nuek
2 Hipstergraff
3 Alla som baitar Triss
4 PK signs i/brevid pieces.
5 Snafr
6 Dart

Håller med 4. Signs som "fuck sd" o liknande ingår. Störigt.

-Nej jag röstar inte på sd lr liknande.
Citera
2018-03-01, 23:18
  #454
Medlem
Oliw 87,s vansinnigt fula tavlor som är hundra procent bajtade av den kommersiella skit konstnären alec monopoly. Visserligen inte graff men ändå ett försök. Snubben rollade över en t-up vid östermalmstorg för att skriva ”chanel or die” på en bra yta. Han påstår att detta är ett hån mot dagens konsumtions samhälle men glider själv runt me gucci dojjor och ruttna osmakliga märkeskläder. Kan inte nån bara trycka in en kula vätt i skallen på den typen av målare. Allt som infattar wallery gallery och deras mäklar-pajjas ”gallerist” är det FULASTE SOM FINNS INOM ”GRAFFITI”. Ledsen för OT detta kanske hör till någon annan tråd ex, ”hur man blir överklass”, ”jag gillar banksy”, ”OLIW 87 är fett keff!
Citera
2018-03-11, 16:49
  #455
Medlem
Posers och folk som tror sig..
Citera
2018-03-12, 15:33
  #456
Medlem
Varför kan inte folk få måla som dom vill, det finns massa olika anledningar att hålla på med graff. Vissa gör det för att bomba och bryr sig inte om stil så mycket men det betyder nåt för dom och andra vill utveckla en konstform vidare, ofta genom experimentation. Graffiti skulle må bra av mer konstnärlig frihet för att inte stagnera, bli tråkig och till slut dö ut. Det är för mycket att det måste vara på ett visst sätt inom graff, det håller tillbaka på folks kreativitet och då går vi miste om mycket intressant som aldrig blir till för att man tror inte det är okej att göra graff på ett annat sätt än det som gjorts i snart 40 år. Poängen är att man målar för att det är roligt sen spelar inte så mycket annat roll och speciellt inte hur andra målar, dom grejerna hamnar inte i ens blackbook ändå! Kram på er.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback