Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-12, 17:12
  #457
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kablapzen
Varför kan inte folk få måla som dom vill, det finns massa olika anledningar att hålla på med graff. Vissa gör det för att bomba och bryr sig inte om stil så mycket men det betyder nåt för dom och andra vill utveckla en konstform vidare, ofta genom experimentation. Graffiti skulle må bra av mer konstnärlig frihet för att inte stagnera, bli tråkig och till slut dö ut. Det är för mycket att det måste vara på ett visst sätt inom graff, det håller tillbaka på folks kreativitet och då går vi miste om mycket intressant som aldrig blir till för att man tror inte det är okej att göra graff på ett annat sätt än det som gjorts i snart 40 år. Poängen är att man målar för att det är roligt sen spelar inte så mycket annat roll och speciellt inte hur andra målar, dom grejerna hamnar inte i ens blackbook ändå! Kram på er.

Angående att nämna namn;

Vissa målare har en riktigt hög svansföring fast är riktiga sopor själva, t.ex nämnda oliw87 något inlägg innan ditt. Om en målare inte har en hög svansföring och tror sig stå över andra fast är rent ut sagt pinsamma själva får man skit.

Annars så får man ju lika gärna måla hur och vad man vill likaså att man får tycka vad man vill om det? Jag kan ju tycka att t.ex Osters tags ser ut som skit men respekterar han fortfarande som graffare.

Citat:
Ursprungligen postat av thds
Posers och folk som tror sig..

Mytomaner gillar inte jag, det vill säga du. Kul att du med en vecka differans först påstår dig fått betala 10k i skadestånd varpå något inlägg efter säger att du aldrig torskat för graffiti utan "endast för tyngre" saker. Gå och lägg dig pajas.
Citera
2018-03-12, 19:15
  #458
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Angående att nämna namn;

Vissa målare har en riktigt hög svansföring fast är riktiga sopor själva, t.ex nämnda oliw87 något inlägg innan ditt. Om en målare inte har en hög svansföring och tror sig stå över andra fast är rent ut sagt pinsamma själva får man skit.

Annars så får man ju lika gärna måla hur och vad man vill likaså att man får tycka vad man vill om det? Jag kan ju tycka att t.ex Osters tags ser ut som skit men respekterar han fortfarande som graffare
Det där med "svansföring" får du gärna utveckla. Förstår inte alls vad du menar med "svansföring". Är det typ att hålla svansen högt, eller vifta på den snyggt? Är det typ att vara "äkta"?
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Att anse sig själv vara bättre än andra målare, att se ner på andra och uttala sig själv som bättre.
Är det vad du anser "svansföring" betyder? Vad är då hög svansföring? Jag undrade vad "svansföring" betyder, inte vad du menar.
__________________
Senast redigerad av GoUoD 2018-03-12 kl. 20:15.
Citera
2018-03-12, 20:12
  #459
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Det där med "svansföring" får du gärna utveckla. Förstår inte alls vad du menar med "svansföring". Är det typ att hålla svansen högt, eller vifta på den snyggt? Är det typ att vara "äkta"?

Att anse sig själv vara bättre än andra målare, att se ner på andra och uttala sig själv som bättre. Tyckte jag förklarade det bra i inlägget du citera men några mer frågor på det?

Pratar ingenting om att vara "äkta", tycker det är pinsamt med att anse sig vara det men är ju en annan typ av människor. De som pratar om att var "äkta" är sällan bra målare själva.
__________________
Senast redigerad av divadude 2018-03-12 kl. 20:14.
Citera
2018-04-16, 11:33
  #460
Medlem
För galna wildstyles som är fysiskt omöjliga att läsa av är jag inget större fan av men inte heller "trashgraff". Tycker det var jävligt mycket ett tag då rena toys bara målade fult och kom undan med att kalla det trashgraff när det egentligen bara handlade om att det var fult utan att målaren kan någonting. Detta tycker jag försvunnit ganska mycket från scenen dock tack och lov
Citera
2018-04-18, 19:58
  #461
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av host.
För galna wildstyles som är fysiskt omöjliga att läsa av är jag inget större fan av men inte heller "trashgraff". Tycker det var jävligt mycket ett tag då rena toys bara målade fult och kom undan med att kalla det trashgraff när det egentligen bara handlade om att det var fult utan att målaren kan någonting. Detta tycker jag försvunnit ganska mycket från scenen dock tack och lov

Alla trash-graffare har målat ett tag så de börjar få koll på hur det funkar!
Citera
2018-04-18, 21:20
  #462
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zomogen
Alla trash-graffare har målat ett tag så de börjar få koll på hur det funkar!
Ja, det känns som slöseri när någon som man vet har lagt riktigt feta grejer för några år sen, plötsligt börjar lägga fula, oarbetade grejer bara för att.
Citera
2018-04-18, 21:40
  #463
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zomogen
Alla trash-graffare har målat ett tag så de börjar få koll på hur det funkar!
HAHAHHA skrattade högt
Citera
2018-04-18, 22:00
  #464
Medlem
Bombade insidor av toys. Ser så många nya på instagram som lägger ut bilder på helt förjävliga tags. Sedan tror dem att de räknas som att måla tåg.
Citera
2018-04-19, 10:15
  #465
Medlem
Sheen999s avatar
Blåa penisar
Citera
2018-06-29, 21:27
  #466
Medlem
Hatar när folk gör citat och texter som " det skulle alltid vara vi" o sen ett fett jävla hjärta...
Speciellt när man ser att det är med biltema burkar på capen...

Sen borde en del få credd för sett det på ställen där jag aldrig skulle våga måla utan nån som knasar...
Citera
2018-10-25, 15:49
  #467
Avstängd
folk som bråkar på graffiti forum, mytomaner.
Citera
2018-10-28, 04:35
  #468
Medlem
Tycker det är fult när folk inte har nån känsla för färg och tänker typ - "nu ska ja köpa alla mest maxxade färgerna ja hittar och så blir det typ limegrönt, chockrosa, gult, turkos och lila". Ser ofta folk som väljer färg på det sättet.

En annan sak som stör mig är när kids på Instagram lägger upp foton med kommentarer/captions som typ "gammal", "länge sen" fast målningarna i själva verket är några månader gamla...

Sen tycker jag det är snyggt med fult, och fult med snyggt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback