Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-03-23, 14:58
  #1
Avstängd
Jag behöver akuta råd och när jag tänker efter kan nog detta också bli en ganska gemytlig tråd. Vad går egentligen hem hos en tjej man träffat en gång, och vill bjuda ut henne? Vad låter vettigast? Mest romantiskt? En K-sluring eller en middag?
__________________
Senast redigerad av Masurao 2010-03-23 kl. 15:01.
Citera
2010-03-23, 15:02
  #2
Medlem
tyronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masurao
Jag behöver akuta råd och när jag tänker efter kan nog detta också bli en ganska gemytlig tråd.
Vad går egentligen hem hos en tjej man träffat en gång, och vill bjuda ut henne? Vad låter vettigast? Mest romantiskt? En K-sluring eller en middag?


Det beror nog lite på hur tjejen är. För min egen del så hade det inte spelat roll, även en fika kan vara hur mysig o trevlig som helst
Citera
2010-03-23, 15:12
  #3
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masurao
Jag behöver akuta råd och när jag tänker efter kan nog detta också bli en ganska gemytlig tråd. Vad går egentligen hem hos en tjej man träffat en gång, och vill bjuda ut henne? Vad låter vettigast? Mest romantiskt? En K-sluring eller en middag?

Vad är en K-sluring?
Citera
2010-03-23, 15:16
  #4
Medlem
Persepones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ
Vad är en K-sluring?

Det stod kaffesluring tidigare. Troligen vad vi andra kalla fika.

Nej mer än än fika kan det inte blir, annars kan ju karlsloken få för sig att det ska bli knulla också.
Citera
2010-03-23, 18:56
  #5
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persepone
Det stod kaffesluring tidigare. Troligen vad vi andra kalla fika.

Nej mer än än fika kan det inte blir, annars kan ju karlsloken få för sig att det ska bli knulla också.

Jag gillar att knulla och äta budapeststubbe.
Citera
2010-03-24, 00:43
  #6
Medlem
givves avatar
Jag brukar alltid börja med en fika första gången, känns chill helt enkelt och man kan i lugn och ro börja lära känna varandra. Om man bjuder på middag första gången, utan att känna varandra alls, så är det lätt hänt att det blir stelt och lite tillgjort, man är så jävla angelägen om att allt ska vara så himla korrekt.
Citera
2010-03-24, 16:34
  #7
Medlem
Mianxs avatar
En STÖL (sluring?) efter jobbet!!!!
Citera
2010-03-24, 17:56
  #8
Medlem
Jag får panik av sånt där.... alltid när en kille ville bjuda ut mig på middag eller fika så säger jag nej och springer iväg.. såå jobbigt och sitta sådär mitt emot varandra och försöka prata och sånt tjaffs jag blir bara generad och nervös, och är jag nervös så kan jag inte äta och då tänker jag på hur jag beteér mig och hur fan jag ska få slut på maten på tallriken sen slutar det med att jag spiller nått..

bättre att göra nånting tillsammans istället.. typ bowling, bio, fest , biljard och dricka öl eller nått sånt mer avslappnat..
Citera
2010-03-24, 18:10
  #9
Medlem
Crenshaw Punchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Jag får panik av sånt där.... alltid när en kille ville bjuda ut mig på middag eller fika så säger jag nej och springer iväg.. såå jobbigt och sitta sådär mitt emot varandra och försöka prata och sånt tjaffs jag blir bara generad och nervös, och är jag nervös så kan jag inte äta och då tänker jag på hur jag beteér mig och hur fan jag ska få slut på maten på tallriken sen slutar det med att jag spiller nått..

bättre att göra nånting tillsammans istället.. typ bowling, bio, fest , biljard och dricka öl eller nått sånt mer avslappnat..

Men åh nää bliru inte så typ jäättenervös när du ska stöta i biljard/slänga klotet till andra sidan rummet i bowling dårå??? tihi det gick åt helvete!

Sörpla nu inte när du dricker ölen!
Citera
2010-03-24, 18:29
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crenshaw Punch
Men åh nää bliru inte så typ jäättenervös när du ska stöta i biljard/slänga klotet till andra sidan rummet i bowling dårå??? tihi det gick åt helvete!

Sörpla nu inte när du dricker ölen!


Jo det händer väl men man kan iaf gå undan lite fint när man gör bort sig eller typ låtsas fixa skon eller kanske gå å köpa en till öl.. på restaurang så är man ju så jävla fast.. sen sitter han där och studerar allt man gör..
Citera
2010-03-24, 20:52
  #11
Avstängd
Kan ju berätta för er alla att det efter många om och men blev en klassisk sluring, så får vi se om vi kan ro hem det här
Citera
2010-03-25, 00:21
  #12
Medlem
thefisks avatar
Är det endast dessa två alternativ man har att välja mellan alltså?

Nu är jag visserligen kille, så har ingen aning om vad tjejer föredrar. Men personligen hade jag inte föredragit något av dessa två alternativ. Att ta en drink(läs flera) ihop på något/några trevliga ställen hade jag däremot kunnat tänka mig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback