Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-30, 10:05
  #2389
Medlem
Vargfars avatar
Hur tänkte dom egentligen när dom slutade göra New 3DSen som inte är XL? Konstigaste beslutet. Hade en XL innan tycker den var för stor ofta när jag ägde en.
Citera
2018-12-31, 00:32
  #2390
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargfar
Hur tänkte dom egentligen när dom slutade göra New 3DSen som inte är XL? Konstigaste beslutet. Hade en XL innan tycker den var för stor ofta när jag ägde en.

Tror att de valde att satsa på 2DS XL istället (för att den är billigare o tillverka utan 3D).

Citat:
Ursprungligen postat av Denzillah
Hej,
Jag har beställt ett New 2DS XL, samt ett R4 B9S.
Kan man spela online med detta, och kan man ladda ner automatiska patchar till spel?

Spel går att uppdatera vad jag vet, men du får läsa på lite om hur man kommer igång med ett R4 B9S kort. Vet inte om det går att köra spel online, jag vet inte om jag hade vågat riskera det.
__________________
Senast redigerad av Elementart 2018-12-31 kl. 00:35.
Citera
2019-01-02, 12:44
  #2391
Medlem
Vargfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Tror att de valde att satsa på 2DS XL istället (för att den är billigare o tillverka utan 3D).



Spel går att uppdatera vad jag vet, men du får läsa på lite om hur man kommer igång med ett R4 B9S kort. Vet inte om det går att köra spel online, jag vet inte om jag hade vågat riskera det.
Tråkigt. Jag saknar en bärbar konsol i lagom storlek. Switchen är för klumpig enligt mig att bära med sig ut.
Citera
2019-01-03, 00:37
  #2392
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargfar
Tråkigt. Jag saknar en bärbar konsol i lagom storlek. Switchen är för klumpig enligt mig att bära med sig ut.

Ok, osäker på om det går att köpa nytt i Sverige, den säljs annars på Amazon ifall du inte vill ha en begagnad konsol.
Citera
2019-01-03, 10:40
  #2393
Medlem
Funderar på att köpa en New 2DS XL. Vad behöver man för att kunna spela 3ds roms på den? Är rätt ny på detta och det är en djungel av olika kort etc att hålla reda på.
Citera
2019-01-05, 02:44
  #2394
Medlem
Vargfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Ok, osäker på om det går att köpa nytt i Sverige, den säljs annars på Amazon ifall du inte vill ha en begagnad konsol.
Den verkar inte finnas ny i Sverige. Kollat på dom flesta ställerna. Ahap. Antar att det bara är Amazon eller liknande där sen säljs då. Tack för hjälpen.
Citera
2019-01-05, 16:07
  #2395
Medlem
Jag köpte ett R4i B9S och nu kan jag spela både 3DS och DS-roms.
Det var lite meckigt men nu funkar det äntligen!
Citera
2019-01-08, 20:52
  #2396
Medlem
Gavins-Friends avatar
Är det krångligt att föra över spel från en enhet till en annan? Fattar typ 0 när jag googlar. Sugen på att köpa en ny då min gamla är sliten men den är fullpackad med spel.

Har 3DS XL och kommer då föra över antingen till new 2DS XL eller new 3DS XL. Hur gör man det enklast?
Citera
2019-01-08, 21:41
  #2397
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Är det krångligt att föra över spel från en enhet till en annan? Fattar typ 0 när jag googlar. Sugen på att köpa en ny då min gamla är sliten men den är fullpackad med spel.

Har 3DS XL och kommer då föra över antingen till new 2DS XL eller new 3DS XL. Hur gör man det enklast?

Det ska vara enkelt, jag har visserligen aldrig gjort det men alla guider ser ganska simpla ut. Borde väl bara vara o följa en av guiderna på youtube: https://www.youtube.com/watch?v=Y88G3tp_f88
https://www.player.one/how-transfer-...sd-card-118300
__________________
Senast redigerad av Elementart 2019-01-08 kl. 21:44.
Citera
2019-01-09, 11:50
  #2398
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Det ska vara enkelt, jag har visserligen aldrig gjort det men alla guider ser ganska simpla ut. Borde väl bara vara o följa en av guiderna på youtube: https://www.youtube.com/watch?v=Y88G3tp_f88
https://www.player.one/how-transfer-...sd-card-118300
Det jag inte fattar är det där med att föra över genom dator. I länken står det att man ska välja "PC transfer" trots att man inte använder en PC? Jag har inte ens en fungerande dator. Jag vill föra över trådlöst, skiter i om det tar längre tid. Men de flesta brukar visa hur man gör via datorn men konstigt nog så står det i länken att man ska välja PC transfer för att föra över trådlöst. Förvirrande. Kan man ringa typ Bergsala eller nåt sånt och få hjälp?

Edit: sen fattar jag inte det där med minneskorten. Det är ju ett vanligt SD card i min gamla 3DS men new använder micro SD.
__________________
Senast redigerad av Gavins-Friend 2019-01-09 kl. 11:57.
Citera
2019-01-10, 20:58
  #2399
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Det jag inte fattar är det där med att föra över genom dator. I länken står det att man ska välja "PC transfer" trots att man inte använder en PC? Jag har inte ens en fungerande dator. Jag vill föra över trådlöst, skiter i om det tar längre tid. Men de flesta brukar visa hur man gör via datorn men konstigt nog så står det i länken att man ska välja PC transfer för att föra över trådlöst. Förvirrande. Kan man ringa typ Bergsala eller nåt sånt och få hjälp?

Edit: sen fattar jag inte det där med minneskorten. Det är ju ett vanligt SD card i min gamla 3DS men new använder micro SD.

I den andra länken verkar de inte nämna något att man ska föra in SD-kortet i en dator. Det står ju också att det ska kunna gå o göra en Wireless Transfer, testa o söka på det på google om du hittar något. Du kan testa o kontakta Bergsala också.
Citera
2019-03-15, 22:07
  #2400
Medlem
Gavins-Friends avatar
Va fan. Priset har inte sjunkit på hur länge som helst och verkar som man fasar ut konsolen? Mindre och mindre ställen att köpa på och av 2DS XL är det nästan bara den svinfula vitorangea som går att köpa.

Kommer man ta bort konsolen helt snart? Har en 3DS som jag inte använder men den är sliten och behöver en ny att spela på om jag vill göra det. Och har typ 20 spel installerat på den... Vill inte betala 2000kr bara för att inte bli av med mina spel. Blir så irriterad på Nintendo... De borde ju tillverka massa nu som man säljer för typ 700kr. Förstår mig inte på hur fan de jobbar ibland.

Vill ju inte missa chansen dock att köpa en (ny) som med Wii U. Segt om man har massa spel sen som knappt går att spela. Varför har inte Nintendo som Sony tex.? Att spelen är kopplat till sitt konto och inte till konsolen.

Suck.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback