Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-23, 11:55
  #13
Medlem
Fina Gubbens avatar
Hinner inte skriva mycket just nu, företaget kallar men som Reggie sa: Gaming is believing!
Citera
2010-03-23, 12:44
  #14
Medlem
Skönt att se att Nintendo fattar hur saker och ting ska göras och kör på autostereoskopi.

Parallax barrier verkar mest rimligt.

Also: http://i382.photobucket.com/albums/o...zienbomben.gif
__________________
Senast redigerad av Taiga 2010-03-23 kl. 13:01.
Citera
2010-03-23, 13:11
  #15
Medlem
teowinds avatar
Kul att se hur upprymd Ett litet djur är, det piggar upp när man är sjuk!

Intressant val av N att ha en 3D-skärm. Men jag ser två stora problem. För det första så lär den ju kosta skjortan, med tanke på om den bygger på Tegra också, om inte N har hittat någon riktigt billig lösning. För det andra så kan man ju undra vilka handheld-spel som egentligen skulle tjäna på att vara i 3D. Det krävs mer än Pokemon i 3D för att det ska kännas befogat med skärmen.
Citat:
Ursprungligen postat av Taiga
Also: http://i382.photobucket.com/albums/o...zienbomben.gif
Citera
2010-03-23, 13:15
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
För det andra så kan man ju undra vilka handheld-spel som egentligen skulle tjäna på att vara i 3D. Det krävs mer än Pokemon i 3D för att det ska kännas befogat med skärmen.

Fast det där tror jag inte man behöver oroa sig för. Nintendo kommer nog på något. Känns som att det är likadant varenda gång de gör något. "Fan ska man med en jävla penna till?" "Ofta folk tänker stå och vifta med en jävla fjärrkontroll!" "Styrkors? LOL!"
Citera
2010-03-23, 13:20
  #17
Medlem
repeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
http://www.youtube.com/watch?v=ZzRq7GhBLRQ

Är det detta som Nintendo kanske lyckas klämma in i 3DS? Oh lawd if true!
Jag tror ändå allt är ett för tidigt Aprilskämt. Beviset?
Citera
2010-03-23, 13:22
  #18
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taiga
Fast det där tror jag inte man behöver oroa sig för. Nintendo kommer nog på något. Känns som att det är likadant varenda gång de gör något. "Fan ska man med en jävla penna till?" "Ofta folk tänker stå och vifta med en jävla fjärrkontroll!" "Styrkors? LOL!"
Jag tänkte mer att de måste satsa på fler och snyggare spel där 3D verkligen kommer till sin rätt. Till exempel bilspel, eller vad det nu kan vara. Om det blir en konsol för småspel, som DS, så känns det inte som att 3D-skärmen är något som behövs. Lumines goes 3D känns ju inte så upphetsande.
Citera
2010-03-23, 13:25
  #19
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Kul att se hur upprymd Ett litet djur är, det piggar upp när man är sjuk!

Intressant val av N att ha en 3D-skärm. Men jag ser två stora problem. För det första så lär den ju kosta skjortan, med tanke på om den bygger på Tegra också, om inte N har hittat någon riktigt billig lösning. För det andra så kan man ju undra vilka handheld-spel som egentligen skulle tjäna på att vara i 3D. Det krävs mer än Pokemon i 3D för att det ska kännas befogat med skärmen.

Tom doktorn diggar det här, varje jävel på det här forumet borde studsa av nyfikenhet för den här makapären.

Tror inte den kommer "kosta skjortan", Nintendos grejer har alltid varit billiga. Och du tvivlar på spel i 3D? Hallå? Låt mig lista några:
Picross 3d
Mario Kart 3d
Resident Evil 4 3d edition (du vet att det kommer att hända)
Pikmin 3d
Zelda Wind Waker-style 3d
Tetris 3d
Big Brain Academy 3d
Super Paper Mario 3d
SimCity 3d
Civ 3d

Osv osv osv. Du vet att du vill ha de där spelen
Citera
2010-03-23, 13:29
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Jag tänkte mer att de måste satsa på fler och snyggare spel där 3D verkligen kommer till sin rätt. Till exempel bilspel, eller vad det nu kan vara. Om det blir en konsol för småspel, som DS, så känns det inte som att 3D-skärmen är något som behövs. Lumines goes 3D känns ju inte så upphetsande.

Det håller jag inte med om! Jag tror att bara gammal hederlig parallax scroll kan se rätt spännande ut i 3D! För att inte tala om det här i 3D: http://www.blogcdn.com/www.joystiq.c...Mario_ss02.jpg

Men visst har du rätt i att priset måste vara rätt också. Å andra sidan tror jag inte är Nintendo är så dumma att de drar en $599!
Citera
2010-03-23, 13:31
  #21
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taiga
Det håller jag inte med om! Jag tror att bara gammal hederlig parallax scroll kan se rätt spännande ut i 3D! För att inte tala om det här i 3D: http://www.blogcdn.com/www.joystiq.c...Mario_ss02.jpg
Det är ju så där spelen måste vara för att det verkligen ska komma till sin rätt. Som djuret säger, Big Brain Acadamy 3D känns väl inte direkt som något man måste spela.

Jag tror för övrigt också att priset kommer vara ganska humant. N skulle inte släppa en handheld med 3D om de sen inte kunde kränga den till halva japan.
Citera
2010-03-23, 14:08
  #22
Medlem
Citat:
For 3DS, Nintendo signed a deal with NVIDIA around three years ago to use its Tegra or Tegra 2 IP for use in the new handheld. Note the use of "IP" rather than "chipset": Nintendo has carte blanche to retool Tegra as it sees fit. The bottom line is that it's proven tech, used elsewhere on a variety of devices and a good fit for 3DS.

Citat:
Of course, there are plenty of sci-fi alternatives we can consider. Proper flatscreen displays are out there that use a range of auto-stereoscopy techniques: full-on 3D without the need for glasses. Website 3dcgi.com has a decent roundup of different displays both large and small that use a range of technologies including lenticular screens, sub-pixel filtering and other experimental techniques.

Typically these screens are of a lower resolution than 2D equivalents and have very limited viewing angles. What makes this an interesting fit for the 3DS is that the latter wouldn't really be an issue for a handheld console, where the unit is operated very close to the user and probably well within the viewing "cone" where the effect would still work.

Källa: http://www.eurogamer.net/articles/di...3ds-blog-entry

Artikeln innehåller även en genomgång av ett möjligt fulhack: använda en kamera för att justera bildens perspektiv. Vi får väl hoppas att Nintendo är mer ambitiösa än så!
__________________
Senast redigerad av Taiga 2010-03-23 kl. 14:10.
Citera
2010-03-23, 14:24
  #23
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
The 3DS will be backwards compatible with the entire line of Nintendo DS products.

http://kotaku.com/5499784/what-we-kn...e-nintendo-3ds

Ett bra val från Nintendos sida att göra 3DS bakåtkompatibelt.

Förövrigt, jag hoppas att 3DS kommer ha bra prestanda. Snyggare grafik än DS är ett måste. Multimediafunktionerna måste också förbättras avsevärt.
Citera
2010-03-23, 14:29
  #24
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Ett bra val från Nintendos sida att göra 3DS bakåtkompatibelt.

Förövrigt, jag hoppas att 3DS kommer ha bra prestanda. Snyggare grafik än DS är ett måste. Multimediafunktionerna måste också förbättras avsevärt.
Tegra, som det hintas om, är ett enormt steg framåt. Det spekuleras som sagt att 3DS ~= Gamecube.

Läste att Tegra klarar av att avkoda 1080p24 signaler via hårdvaran (nej, inte med mjukvara!). Så förmodligen ett enormt steg framåt och de lär behålla batteritiden på minst 8 h. En handhållen med 2 h batteritid är totalt jävla värdelöst och ett instafail.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback