Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-12, 22:46
  #2341
Medlem
D.Winchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoyyeBoy
Funderar på ett Sky3ds+-flashkort, men samtidigt kliar det i fingrarna att spara de dryga 800:- om man kan göra ungefär samma sak med custom rom/softmod. Har ett 2DS som jag tänkte testa på och som har lågt fw, 4.5 tror jag det är. Kan man spela 3ds-filer med custom rom/softmod precis som på Sky3ds+, dvs spela backup av sina egna spel för att slippa ta med flera kassetter ut när man reser?

Sent svar men finns ingen anledning att köpa Sky3DS/GW-kort längre. Idag släpptes dessutom magnethax så allt du behöver är ett kompatibelt NDS-flashkort (Acekard / R4i 3DS) och ett par magneter så kan du hacka vilket 3DS som helst. Oavsett FW som jag förstår det som. Kruxet är dock att du behöver ett hackat 3DS för att flasha NDS-kortet, alternativt powersaver eller vad det heter.

För att svara på din fråga: Ja, du kan spela dina backups. Andras backups. Ladda hem spel från Nintendos CDN-servrar med en variant av eShop där alla spel är gratis (alla finns dock inte). Du kan spela spel från andra regioner, installera homebrews etc. 3DS:et är mer eller mindre helt öppen nu för tiden.

Hur som helst, all information för att hacka 3DS finns här: 3ds.guide
__________________
Senast redigerad av D.Winchester 2017-08-12 kl. 22:48.
Citera
2017-08-29, 00:40
  #2342
Medlem
Elementarts avatar
New Nintendo 3DS XL Super Nintendo Edition kommer släppas i Europa i oktober. Hoppas den kommer till Sverige https://store.nintendo.co.uk/new-nin...dget_id=730220
Citera
2017-09-18, 12:52
  #2343
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Någon som köpt senaste Metroid? Är inte direkt uppväxt med NES och SNES. Så är orolig över att jag ska tycka att det är för svårt då spel blivit lättare med åren. Är det värt ett köp eller kommer jag fastna och bli frustrerad?
Citera
2017-11-29, 18:02
  #2344
Medlem
Cordycepss avatar
Åker snart till Japan och funderar på att köpa en New Nintendo 2DS XL där. Finns det några problem förknippade med att använda en japansk 2DSXL i Sverige - regionlåsning, laddkabel osv?

PS Kollade Nintendo DS FAQ-tråden först - inte uppdaterad sedan januari 2010. DS
Citera
2017-11-30, 16:30
  #2345
Medlem
1000001s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cordyceps
Åker snart till Japan och funderar på att köpa en New Nintendo 2DS XL där. Finns det några problem förknippade med att använda en japansk 2DSXL i Sverige - regionlåsning, laddkabel osv?

PS Kollade Nintendo DS FAQ-tråden först - inte uppdaterad sedan januari 2010. DS
Alla 3DS/2DS är regionslåsta.
Du kan spela regionsfritt med homebrew, men då behöver du kunna nedgradera systemversionen, om du kan göra det beror helt på vilken systemversion det kommer med.

Laddkabel så vitt jag vet är universiellt.
Citera
2017-12-04, 09:29
  #2346
Medlem
Cordycepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1000001
Alla 3DS/2DS är regionslåsta.
Du kan spela regionsfritt med homebrew, men då behöver du kunna nedgradera systemversionen, om du kan göra det beror helt på vilken systemversion det kommer med.

Laddkabel så vitt jag vet är universiellt.
Tack för tydligt svar!
Citera
2017-12-15, 13:10
  #2347
Medlem
Elementarts avatar
Tydligen så kommer New Nintendo 3DS XL sluta säljas. Butiker ser bara ut o ta in 2DS och New 2DS XL. https://www.resetera.com/threads/new...estocks.11133/
Citera
2017-12-18, 10:55
  #2348
Medlem
1000001s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Tydligen så kommer New Nintendo 3DS XL sluta säljas. Butiker ser bara ut o ta in 2DS och New 2DS XL. https://www.resetera.com/threads/new...estocks.11133/
Intressant, är detta möjligtvis början på slutet för nya 3D-spel?
Citera
2017-12-18, 14:29
  #2349
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1000001
Intressant, är detta möjligtvis början på slutet för nya 3D-spel?

Det verkar onekligen så.

Men vad är fördelen med 2DS över 3DS? Är det något jag missar? 3DS är exakt likadan, men man har möjligheten att aktivera 3D? Gyroscope fungerar på båda antar jag? Självklart inser jag att 2DS är billigare, men är det priset som avgör att folk köper en "sämre" konsol?
Citera
2017-12-18, 14:46
  #2350
Medlem
1000001s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Det verkar onekligen så.

Men vad är fördelen med 2DS över 3DS? Är det något jag missar? 3DS är exakt likadan, men man har möjligheten att aktivera 3D? Gyroscope fungerar på båda antar jag? Självklart inser jag att 2DS är billigare, men är det priset som avgör att folk köper en "sämre" konsol?
Så vitt jag vet är det ingen skillnad.
Citera
2017-12-18, 15:33
  #2351
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1000001
Så vitt jag vet är det ingen skillnad.

Ja, det verkar så: https://www.nintendo.com/2ds/features/compare

Men att betala 200 USD i stället för 150 USD för att få halvtaskig 3D på vissa spel är väl helt enkelt inte värt det, i alla fall när folk kommer att kunna använda Switch på ställen de kunde använda 3DS.

Är det någon som vet spel som förbättras avsevärt med 3D-effekten?
Citera
2017-12-18, 15:44
  #2352
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Ja, det verkar så: https://www.nintendo.com/2ds/features/compare

Är det någon som vet spel som förbättras avsevärt med 3D-effekten?

3D effekten är typ kul i 10 minuter innan ögonen vant sig. Sedan struntar man i det.
Gissar att Nintendo försöker fasa ut och satsa på Switch.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback