Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-13, 14:15
  #2437
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Försöker formatera min 3DS XL. Men när man kommer till formatera så vill den ansluta till internet. Varför är det så?

Är min pappa som är helt oteknisk som bor långt bort från mig som försöker formatera åt mig och sen sälja konsolen. Har försökt få honom i två timmar att formatera och han lyckades till slut komma fram dit men går inte att formatera för den inte är ansluten till internet och att få honom att få den att ansluta till internet går inte, har försökt i flera timmar, han är för oteknisk.

Borde ju gå att formatera utan att ansluta till internet?
Citera
2023-12-24, 00:41
  #2438
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Försöker formatera min 3DS XL. Men när man kommer till formatera så vill den ansluta till internet. Varför är det så?

Är min pappa som är helt oteknisk som bor långt bort från mig som försöker formatera åt mig och sen sälja konsolen. Har försökt få honom i två timmar att formatera och han lyckades till slut komma fram dit men går inte att formatera för den inte är ansluten till internet och att få honom att få den att ansluta till internet går inte, har försökt i flera timmar, han är för oteknisk.

Borde ju gå att formatera utan att ansluta till internet?

Fabriksåterställa är hur lätt som helst..

Gå in inställningar och sen på konto

Citat:
Ursprungligen postat av tajttajt
Jag ska "flasha" "hacka" mitt 3ds.
Har ni några bra tips vilket av alla jag ska använda som är bäst och hyfsat enkelt att installera?

Annars tänkte jag köra på https://3ds.hacks.guide/ men tänkte höra om de finns nån lättare för den har så jävla många steg haha!

Kommer ihåg på mitt PSP drog jag bara över en mapp som innehöll alla emulatorer o något mer och vips kunde jag köra allting på några få minuter. Fett smidigt!! Men verkar inte finnas något sånt till 3ds?
Ska alltså göra så jag kan lägga in Roms på mitt minneskort och sen spela dom därifrån

Hur gick det för dig? Har du installerat wumiibo/iconpatcher/themeapp/h-shop än?
__________________
Senast redigerad av Gosif 2023-12-24 kl. 00:44.
Citera
2023-12-24, 00:58
  #2439
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Fabriksåterställa är hur lätt som helst..

Gå in inställningar och sen på konto
Man behövde internet för det för att ansluta till sitt Nintendo ID så det kan avslutas. Men lyckades få farsan att fixa det till slut så har den till salu nu.
Citera
2023-12-24, 01:12
  #2440
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Man behövde internet för det för att ansluta till sitt Nintendo ID så det kan avslutas. Men lyckades få farsan att fixa det till slut så har den till salu nu.

vilken modell är det?
Citera
2023-12-24, 01:30
  #2441
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
vilken modell är det?
3DS XL. Gamla modellen (alltså inte "new")
Citera
2023-12-24, 02:02
  #2442
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
3DS XL. Gamla modellen (alltså inte "new")

standard färger lr?
Citera
2023-12-24, 16:06
  #2443
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
standard färger lr?
Vit.
Citera
2024-04-03, 23:48
  #2444
Medlem
Elementarts avatar
15 Essential Uses for 3DS Homebrew: https://www.youtube.com/watch?v=93a2lBmeMxw
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback