Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-06, 00:29
  #73
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Han verkar vara en olycksfågel.
Vad som är känt för offentligheten är att han jobbade på sjukhus efter Captain Beyond, men han förlorade sin läkarlicens långt innan pensionsålder. Varför har jag inte hittat nåt svar på än, men oftast blir man av med sin licens om man begår grovt tjänstefel (folk får gärna rätta mig här om jag har fel).

Där ser man mer än vad jag visste. Men han håller sig undan folk å lite till verkar det som
han vill inte ge några interljuver vad man vet. Men han lever väl fortfarande??
Citera
2022-08-06, 00:36
  #74
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Där ser man mer än vad jag visste. Men han håller sig undan folk å lite till verkar det som
han vill inte ge några interljuver vad man vet. Men han lever väl fortfarande??

Ja, verkar som han lever. Dock väldigt tillbakadraget. Är nog bara den innersta kretsen som vet vad han gjort de senaste typ 4 decennierna.
Citera
2022-08-06, 00:39
  #75
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Ja, verkar som han lever. Dock väldigt tillbakadraget. Är nog bara den innersta kretsen som vet vad han gjort de senaste typ 4 decennierna.

Ok där ser man. det verkar vara lite Syd Barret vibbar över att han inte vill träffa eller möta någon
utan bara vara ifred å hålla sig för sig själv. Men han är 75 år gammal så han har nog långt kvar i livet.

Undrar hur det blir den dagen Captain Beyond skulle återförenas å ge sig ut på Turné
nu vet vi ju dock att det inte kommer att ske
Citera
2022-08-06, 00:43
  #76
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Ok där ser man. det verkar vara lite Syd Barret vibbar över att han inte vill träffa eller möta någon
utan bara vara ifred å hålla sig för sig själv. Men han är 75 år gammal så han har nog långt kvar i livet.

Undrar hur det blir den dagen Captain Beyond skulle återförenas å ge sig ut på Turné
nu vet vi ju dock att det inte kommer att ske

Caldwell turnerar då och då under namnet Captain Beyond med några i övrigt okända musiker. Främst klubbturnéer i USA dock.
Citera
2022-08-06, 00:49
  #77
Medlem
Adelaides avatar
1971 släppte Evans en singel som soloartist. Dock inte särskilt bra låtar om man frågar mig.

https://youtu.be/gDpKHPSngHM
Citera
2022-08-06, 14:03
  #78
Medlem
Oakenshields avatar
Nött gammalt foto som jag tog på Sweden Rock '99.
https://ibb.co/rGQ42sn
Citera
2022-08-06, 16:42
  #79
Medlem
Rosenkreutzares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Nött gammalt foto som jag tog på Sweden Rock '99.
https://ibb.co/rGQ42sn

Jag hoppades på att se mig själv på fotot, men icke

Vad tyckte du om spelningen?
Citera
2022-08-06, 17:00
  #80
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkreutzare
Jag hoppades på att se mig själv på fotot, men icke

Vad tyckte du om spelningen?

Som jag minns var det jävligt bra, vet att Bobby klagat på att Rhino var plakat men jag kan inte minnas att det märktes nåt nämnvärt. Bra lineup det året - Canned Heat, Motörhead, Budgie, Purple, Dio etc etc.
Citera
2022-08-06, 17:04
  #81
Medlem
Rosenkreutzares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Som jag minns var det jävligt bra, vet att Bobby klagat på att Rhino var plakat men jag kan inte minnas att det märktes nåt nämnvärt. Bra lineup det året - Canned Heat, Motörhead, Budgie, Purple, Dio etc etc.

Instämmer. Jag tyckte att spelningen var helt lysande. Inte heller jag märkte av att någon i bandet var för packad.

Canned Heat var också fantastiska, men HammerFall och Manowar gjorde de två solklart bästa framträdandena på hela festivalen
Citera
2022-08-06, 21:40
  #82
Medlem
Rebali179s avatar
Kul ändå att "bandet" åker runt lite i USA å spelar på klubbar.
Citera
2022-08-06, 21:42
  #83
Medlem
Rebali179s avatar
Såg att någon nämnde gruppen QOPH när de kör Glancing Madly Backwards
är det inte en blinkning till Glancing Madly Backwards låten på deras första skiva
Eller har jag fattat galet
Citera
2022-08-07, 09:05
  #84
Medlem
Adelaides avatar
Fan vad första skivan är fin att lyssna på när man är bäng på LSD.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback