Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2012-08-13, 23:24
  #25
Medlem
EmilLundells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Och du kanske skulle följa med ut någon gång för att se hur det är i verkligheten.

Du kommer med felaktiga påståenden och backar upp dem genom att kritisera min erfarenhet. Trevligt.
Citera
2012-08-14, 00:15
  #26
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmilLundell
Du kommer med felaktiga påståenden och backar upp dem genom att kritisera min erfarenhet. Trevligt.


Vad som vore trevligt var om du skulle veta hur det fungerar i praktiken, något som jag har försökt förklara, gällande olika saker, i den här tråden.

Vi kan fortsätta pajkastningen om du känner för det, jag säger bara så som det är i praktiken, grundat på min erfarenhet, så vill du komma med några felaktiga påståenden det jag skriver om, gör det.

Vad gäller din erfarenhet om larmanläggningar är det ointressant för mig, det är erfarenheten av vad som verkligen fungerar praktiskt ute som oroar mig. Varför då? Jo för att du bullshitar nåt skit som du inte vet om, inför kunder som jag sedan måste beklaga mig över och idiotförklara såna försäljare som du, pga av det du kallar för.. erfarenhet?

Ta det inte allt för personligt, jag drar Er (försäljare) alla över en kam
Citera
2012-08-21, 08:30
  #27
Medlem
SectorAlarms avatar
För att först svara på huvudtråden så samarbetar inte Sector Alarm med tjuvar.

Det har dock hänt att "ligor" kopierar vår identitet och utger sig från att komma från Sector Alarm. Därför är det mycket viktigt att man vid varje tillfälle ber att få kolla på säljarens ID-bricka när man får påhälsning av en dörrförsäljare.

Vad gäller vår månadstjänst, oavsett om det är inre eller yttre kontroll av bostaden, så ska vaktbolagen alltid följa våra riktlinjer. Krävs en inre kontroll av bostaden, sker också en inre kontroll av bostaden. Så enkelt är det med det. Har det varit ett inbrott, meddelar väktaren polis och gör allt för att kunna återställa bostaden.

Vår inre väktartjänst bygger mycket på att vi kan hjälpa våra kunder vid exempel trygghetslarm, om man glömt stänga av spisen, kaffekokaren m.m. Att kunna erbjuda våra kunder denna möjlighet tillsammans med vår nyckelservice ser vi som väldigt värdefullt och något som våra kunder uppskattar väldigt mycket.

Vad händer om larmcentralen får ett larm om rökutveckling? Kan man, via bilder, verifiera en brand kontaktas räddningstjänsten direkt, i annat fall skickas en väktare. Kan väktaren inte se någon rökutveckling från utsidan, kontaktas ytterligare en väktare som kommer med nyckel för att säkerställa orsaken till larmet.

Så fungerar det i vår värld.

Med vänliga hälsningar,
Niklas Bikic, Webbansvarig Sector Alarm
Citera
2012-08-21, 12:14
  #28
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SectorAlarm
Vad gäller vår månadstjänst, oavsett om det är inre eller yttre kontroll av bostaden, så ska vaktbolagen alltid följa våra riktlinjer. Krävs en inre kontroll av bostaden, sker också en inre kontroll av bostaden

Men då ska det vara ett avtal med kund och med den lokala bevakningsföretaget om nyckel/instruktionshantering, eller?

Är det inte samma rutin som te.x Trygga hem, Securitas Direct har?
Citera
2012-09-03, 10:22
  #29
Medlem
SectorAlarms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Men då ska det vara ett avtal med kund och med den lokala bevakningsföretaget om nyckel/instruktionshantering, eller?

Är det inte samma rutin som te.x Trygga hem, Securitas Direct har?

Vi har ju givetvis ett avtal med kunden och det är det som gäller. Våra samarbetspartners har ett avtal med oss och ska givetvis följa det. Vad andra har baserar sig helt och hållet på deras avtal som troligen är unika för varje enskilt samarbete.
Citera
2016-07-01, 16:19
  #30
Medlem
Ed Geins avatar
märkligt att grannhuset hade en sten på entremattan igår eftermiddag. som att tjuvar rekognoserar vilka som är hemma. snacket går på eftermiddagen mellan grillning o gräsklippare. och idag så är sector ute o säljer i kvarteret:/ lustigt sammanträffande??
Citera
2016-07-02, 00:21
  #31
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ed Gein
märkligt att grannhuset hade en sten på entremattan igår eftermiddag. som att tjuvar rekognoserar vilka som är hemma. snacket går på eftermiddagen mellan grillning o gräsklippare. och idag så är sector ute o säljer i kvarteret:/ lustigt sammanträffande??

Falska sector-säljare är ganska vanliga. Har haft besök av dem men de fick bråttom när hunden ville komma och hälsa.
Vad de vill göra är att inspektera ev befintligt larm för att se om det finns/fungerar. Därför är det alltid bra att avvisa dem med besked om att man redan haft larmtekniker där nyligen och att larmet fungerar utmärkt och att man inte behöver Sectors tjänster.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback