Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-03-22, 23:03
  #1
Medlem
Salakins avatar
Tjena. Hoppas detta är rätt delforum annars flytta den mod. tack

För några dagar sedan hade vi inbrott i huset när vi var iväg över natten, De hade rotat igenom hela huset men till min förvåning så var det enda jag hade blivit bestulen på var smycken och pengar. Och jag lever inte fattigt, har massvis med teknologi i huset som är värd mycket mer än guldringar och halsband. Kontanterna jag hade hemma kan jag leva med att de försvann då det inte var en så stor summa, men jag hade arvegods, såsom guldklockor mm. Det betyder inget pengamässigt men sakerna betyder något känslomässigt då det är från farmors mormor osv.

Polisen var på platsen någon timme efter det att jag kom hem, och säger till mig att de ska spärra av gatan för att inte jag ska fördärva spåren av tjuvarna. Jaha tänkte jag, varfan ska jag sova då? så jag struntade i vad dem sa och gick in och sov i huset och försökte röra så lite som möjligt.

Senare på kvällen kl 22:00 (dagen efter natten då inbrottet skedde) så kommer Sector Alarm, ett företag som säljer larm. Så pratade han på och han ville se hur de hade brutit sig in och vad som var borta. Så jag visade han runt lite och så sa han vad han tyckte jag behövde för larmsystem och det skulle visa sig kosta 450kr/månaden (5400/år). Inte så dyrt tänkte jag men hur stora är oddsen att man har inbrott 2 gånger i ett villaområde i en liten by? så jag ringde runt till grannarna och det var en längre upp på gatan som hade erfarenhet från detta företag, hon sa:
Citat:
Köp för fan inte larm därifrån, De frågade mig för ca. 1år sen och jag köpte ett larmpacket med kameror mm. men sen när de skulle installera larmet så fungerade det inte och de vägrade att fixa det om jag inte köpte till en viss sak som skulle höja kostnaden med 100kr/månad.
När jag då kastat ut honom ur huset så ser jag en utländsk kille gå utanför huset och kolla in mot det men bara fortsätta förbi. Tänkte inte mer på det

Dagen efter kom teknikerna till huset och hittade Fotavtryck från tjuvarna på 2ställen. Då passade jag på att fråga om polisen har kontakt med någon larm firma men de svarade nej och sa att de aldrig skulle ge ut information om adresser eller gator där det varit inbrott eller dyl.

Senare denna dagen går samma kille förbi, på samma håll, vid ungefär samma tidpunkt så jag tänkte att jag skulle följa efter honom, så jag tänkte på allt jag läst på forumet om stalking och smög sakta efter, då ser jag en bil stå parkerad på trottoaren med lysena på och att killen är på väg mot honom. Jag var en bit ifrån och bilen hade skarpa lysen så jag såg inte riktigt vad killen gjorde, han kan ha stannat vid bilen men kan även gått förbi. efter en stund hoppar jag fram från busken och går i rask takt mot bilen som stått där till och från hela dagen, bilen står utanför en lekpark och det är ( vad jag vet ) förbjudet att stå parkerad uppe på en trottoarkant på ett sådant ställe. som sagt, jag gick mot bilen och skulle ta reg skylten och ser då att larmkillen sitter i bilen och äter en kebabrulle kl 22:00 på kvällen. Då blev jag jävligt fundersam och börjar undra varför i helvete han är här och vad han har för anknytningar till den utländska killen. Jag gick runt kvarteret och går tillbaka mot larmkillens bil och när han får syn på mig gå mot hans bil igen så kör han iväg hastigt.

Då undrar jag, har någon haft samma erfarenhet om att larmbolag kommer dagen efter ni haft inbrott och låtsas som de inte visste om det? Vet ni något om Sector Alarm? Skulle de kunna ha anknytningar till tjuvarna?

mvh
Citera
2010-03-22, 23:07
  #2
Medlem
Persepones avatar
Det var inte länge sedan någon annan här misstänkte Sector https://www.flashback.org/t1140323
Citera
2010-03-22, 23:15
  #3
Medlem
Salakins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persepone
Det var inte länge sedan någon annan här misstänkte Sector https://www.flashback.org/t1140323

Fy fan. Man börjar undra alltså...
Citera
2010-04-25, 16:20
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salakin
Tjena. Hoppas detta är rätt delforum annars flytta den mod. tack

För några dagar sedan hade vi inbrott i huset när vi var iväg över natten, De hade rotat igenom hela huset men till min förvåning så var det enda jag hade blivit bestulen på var smycken och pengar. Och jag lever inte fattigt, har massvis med teknologi i huset som är värd mycket mer än guldringar och halsband. Kontanterna jag hade hemma kan jag leva med att de försvann då det inte var en så stor summa, men jag hade arvegods, såsom guldklockor mm. Det betyder inget pengamässigt men sakerna betyder något känslomässigt då det är från farmors mormor osv.

Polisen var på platsen någon timme efter det att jag kom hem, och säger till mig att de ska spärra av gatan för att inte jag ska fördärva spåren av tjuvarna. Jaha tänkte jag, varfan ska jag sova då? så jag struntade i vad dem sa och gick in och sov i huset och försökte röra så lite som möjligt.

Senare på kvällen kl 22:00 (dagen efter natten då inbrottet skedde) så kommer Sector Alarm, ett företag som säljer larm. Så pratade han på och han ville se hur de hade brutit sig in och vad som var borta. Så jag visade han runt lite och så sa han vad han tyckte jag behövde för larmsystem och det skulle visa sig kosta 450kr/månaden (5400/år). Inte så dyrt tänkte jag men hur stora är oddsen att man har inbrott 2 gånger i ett villaområde i en liten by? så jag ringde runt till grannarna och det var en längre upp på gatan som hade erfarenhet från detta företag, hon sa:
När jag då kastat ut honom ur huset så ser jag en utländsk kille gå utanför huset och kolla in mot det men bara fortsätta förbi. Tänkte inte mer på det

Dagen efter kom teknikerna till huset och hittade Fotavtryck från tjuvarna på 2ställen. Då passade jag på att fråga om polisen har kontakt med någon larm firma men de svarade nej och sa att de aldrig skulle ge ut information om adresser eller gator där det varit inbrott eller dyl.

Senare denna dagen går samma kille förbi, på samma håll, vid ungefär samma tidpunkt så jag tänkte att jag skulle följa efter honom, så jag tänkte på allt jag läst på forumet om stalking och smög sakta efter, då ser jag en bil stå parkerad på trottoaren med lysena på och att killen är på väg mot honom. Jag var en bit ifrån och bilen hade skarpa lysen så jag såg inte riktigt vad killen gjorde, han kan ha stannat vid bilen men kan även gått förbi. efter en stund hoppar jag fram från busken och går i rask takt mot bilen som stått där till och från hela dagen, bilen står utanför en lekpark och det är ( vad jag vet ) förbjudet att stå parkerad uppe på en trottoarkant på ett sådant ställe. som sagt, jag gick mot bilen och skulle ta reg skylten och ser då att larmkillen sitter i bilen och äter en kebabrulle kl 22:00 på kvällen. Då blev jag jävligt fundersam och börjar undra varför i helvete han är här och vad han har för anknytningar till den utländska killen. Jag gick runt kvarteret och går tillbaka mot larmkillens bil och när han får syn på mig gå mot hans bil igen så kör han iväg hastigt.

Då undrar jag, har någon haft samma erfarenhet om att larmbolag kommer dagen efter ni haft inbrott och låtsas som de inte visste om det? Vet ni något om Sector Alarm? Skulle de kunna ha anknytningar till tjuvarna?

mvh

Jag har jobbat som säljare på Sector Alarm i nästan 2år och kan säga att din granne inte köpte ett larm från sector. Kameror introducerades i år och att hon köpte ett ett abonnemang med kameror för 1 eller 2 år sedan för 450 kr i månaden är omöjligt då maxabonemanget ligger på 360 kr i månaden på sector. Låter som securitas som inte har ett maxabonnemang.
Citera
2010-04-25, 23:04
  #5
Medlem
Salakins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolias
Jag har jobbat som säljare på Sector Alarm i nästan 2år och kan säga att din granne inte köpte ett larm från sector. Kameror introducerades i år och att hon köpte ett ett abonnemang med kameror för 1 eller 2 år sedan för 450 kr i månaden är omöjligt då maxabonemanget ligger på 360 kr i månaden på sector. Låter som securitas som inte har ett maxabonnemang.

Både jag och försäljaren tittade igenom hans katalog och vi kom fram till att det skulle kosta 450kr/mån för just de sakerna jag behöver i huset. dessutom tycker jag det är lite konstigt att det var det ända du svarade på. Så, frågar nu dig, kommer det sig att larmbolag jobbar med poliser svart eller med tjuvar? Det är såklart bara en teori jag har men man blir fundersam på hur det kommer sig att de kommer dagen efter och vill sälja larm...
Citera
2010-05-20, 15:40
  #6
Medlem
nej, sector samarbetar inte med tjuvar på detta viset. i år introducerades kameralarm, maxtaket ligger på 409kr per månad. utan kamera är det 365 kr med gsm är det 380kr.

så den siffran som du anger stämmer inte.

misstänker du fortfarande sector alarm?
Citera
2010-05-22, 18:50
  #7
Medlem
Sector alarm och Securitas direkt..
börjar bli så trött på deras reklam och dörrknackningar...


Dock eftersom jag själv är en larmtekniker så har jag verkligen inte hört något dåligt om Sector alarm.
Snarare bara att alla andra larmfirmor garvar åt deras radio reklam.

Svårt att tro att något sådant företag skulle hålla på med något skumt. Är nog så att personen i fråga hade lite flyt med att hitta en kille som nyligen har haft inbrott. Annars åker dom runt till by efter by.
Citera
2010-05-24, 12:02
  #8
Medlem
Så ni Sector-säljare kan bekräfta att det är omöjligt att få en månadskostnad på 450 kr? I så fall kan man ju misstänka att killen med kebabrullen bara utgav sig från att komma från Sector, och att pengarna du hade betalat in för larmet gått till tjuvarnas egna skummisfirma.
Citera
2010-07-01, 16:34
  #9
Medlem
precis, man kan inte ha en månadskostnad på 450kr.
Citera
2010-07-01, 17:42
  #10
Medlem
Självklart finns det "ambulerande larmförsäljare" som säkerligen säljer information om hus utan larm
och har dom varit inne har dom info om vad som är värt att stjäla ochså.
Hade själv en larmförsäljare på besök innan vi hade inbrott dock kom han inte längre än till gårdsplan
men först frågan var "Har ni larm???" efter som jag är starkt skeptisk till all form av dörr försäljning
Sa jag att vi har så att vi klarar oss!! du behöver inte göra dej omaket att kliva ur bilen som förövrigt va en halvrisig ljusblåmetallic volvo v70 och efter inbrottet har det dykt upp ytterligare 2 dörr försäljare.
men det va bara 1 av 3 som började med att visa legitimation med namn och företag "securitas".
Och det är ju jävligt märklig att allt detta sker inom 4 månader?? jag har bott på samma ställe i 15 år
och så och det har inte varit någon här varken före eller efter dom 4 månaderna.
Kan ju ochså vara så att någon polis tjänar extra cash genom att tipsa om objekt som kan vara intresserade av att köpa larm....
Citera
2010-07-09, 15:38
  #11
Medlem
Nått liknande här : http://gd.se/nyheter/gavle/1.2168814...t-deras-ranare
Citera
2010-07-13, 09:43
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alelale
Nått liknande här : http://gd.se/nyheter/gavle/1.2168814...t-deras-ranare

Vilken jävla idiot .
sekretess brott och även svartlistad för att jobba inom säkerhet någonsin igen.

smart tjej.

Ovanstående Skrivare om Polisen som tjänar extra.
Polisen har nada med larm att göra. Förutom att rycka ut vid överfall då.

Snarare Larmcentraler/larmbord som g4s och securitas som sitter på all info.
Dock är det högst osanolikt.
__________________
Senast redigerad av Rosesred 2010-07-13 kl. 09:48.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback