Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Jag blev jättetrött av Risperdalen, hade 2 mg utskrivet per dag. Sen gick jag upp i vikt av dem också. Men visst, de hjälpte mot min paranoia. Men numera har jag Haldol som hjälper lika bra, utan några biverkningar.
Så personligen tycker jag Risperdal är halvbra, men som jag alltid säger; Allt är individuellt!
Haldol är mindre selektivt, det är väl den stora skillnaden. När jag pt 9mg risperidon per dag var jag tvungen att bli påmind att gå på toaletten. Några milligram temesta och 15mg Imovande sabbade förhoppningsvis några månader. De bra 'grejerna' med psykosen tog lång tid att hitta igen.
Känslan av att få börja om, var väl det bästa med antipsykotiska medel. Man raderar delar i skallen som blir lättare att skriva om, men jag torskade nästan tio procent i IQ (även om testerna inte påverkar en kognitivt). Jag var glad att jah redan hatade ECT och att de sände på SVT hur det ser ut när en kropp tar runt 300V 50-60Hz växelström i skallen.
Hjärnan krymper upp till tio procent under en 18 månaders behandling av (någon dopaminatagonist) tror testet gjordes på Rhesus....