Citat:
Ursprungligen postat av Telefonsladd
Jag skyller inte min arbetslöshet på "blattarna", jag skyller det på samhället och staten, och även på mig själv.
Jag tycker det är jävligt moget av dig att kunna ta det steget, att kunna skylla på dig själv!

Men jag tycker att det räcker att skriva in sig i AF's databas och softa tills något dyker upp, utan att man ska behöva känna sig skyldig till något. Men själv har jag ingen erfarenhet av att söka jobb, så i princip har jag ingen aning om vad jag pratar om.
Citat:
Ursprungligen postat av .:Pimp:.
ch4ron, det är uppenbart att du fått ditt jobb ganska lätt, anledningen till att inte jag går ner till AF är många, en är att det tar ca:10minuter för att kolla min stads nyinkommna lediga jobb per vecka.. De flesta är i sjukvården och inom skolan.. sen vill jag inte ha ett jobb just nu heller.. hehe Fyfan jag är överarbetad
Jag jobbar inte, jag studerar
Jag förstår faktistk att man blir utbränd lätt som fan efter att ha haft ett enformigt jobb ett längre tag, själv tröttnade jag efter två veckor på mitt första "sommarjobb", och då jobbade jag på ett Ålderdomshem (sjukvården/äldresomsorg). Och där finns det alldelles riktigt många lediga jobb.