Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-03-23, 20:31
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnocentWar1
Om du läser i det ser du att ditt antagande om hennes ålder inte var korrekt. Begreppet "den objektiva verkligheten" är bara ett understrykande av hur någon kan tro något (vilket är subjektivt) medan det visade sig vara på ett annat sätt.

Jag har sett den reklam du hänvisar till och det är cirka tre år sedan. Det är INTE Lisa Ekdahl, så jag vet att du har fel, inlägg #4 eller inte.

Filmen är långt mycket äldre är tre år. Jag gick på högstadiet när den kom, jag är över 30 år i dag. Ni har fel båda två och jag jagar som sagt någon form av bevisning. Återkommer förhoppningsvis snart med svar från Lisa Ekdahls management (har mejlat), om de över huvud taget svarar.

Och: Lisa Ekdahl var ung när hon gjorde den här filmen, det är väl egentligen allt jag har sagt.
Citera
2010-03-23, 21:13
  #14
Medlem
InnocentWar1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scott
Filmen är långt mycket äldre är tre år. Jag gick på högstadiet när den kom, jag är över 30 år i dag. Ni har fel båda två och jag jagar som sagt någon form av bevisning. Återkommer förhoppningsvis snart med svar från Lisa Ekdahls management (har mejlat), om de över huvud taget svarar.

Och: Lisa Ekdahl var ung när hon gjorde den här filmen, det är väl egentligen allt jag har sagt.

Då hör vi inte av dig igen.
Citera
2010-03-23, 21:28
  #15
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scott
Filmen är långt mycket äldre är tre år. Jag gick på högstadiet när den kom, jag är över 30 år i dag. Ni har fel båda två och jag jagar som sagt någon form av bevisning. Återkommer förhoppningsvis snart med svar från Lisa Ekdahls management (har mejlat), om de över huvud taget svarar.

Och: Lisa Ekdahl var ung när hon gjorde den här filmen, det är väl egentligen allt jag har sagt.

Och hur ska vi veta att du återger svaret korrekt från hennes management - om de alls svarar? FB är fullt av troll, lögnare och folk som hellre ljuger än erkänner att de har fel.
Citera
2010-06-10, 22:30
  #16
Medlem
Letar också efter denna MER reklam som faktiskt sändes under första halvan av 1990-talet.
Inte för att jag minns att Lisa Ekdahl var med eftersom hon var nog okänd för mig då.

De sjöng "Nu grönskar det" men med modifierad refräng.

Det var något typ:

Så drick min vän, drick mera mer
Ty dagen den är din

istället för orginalet:

Så drick min vän, drick sol och doft
Ty dagen den är din
Citera
2010-06-15, 10:31
  #17
Medlem
Tack, då finns det åtminstone ytterligare en person som minns att reklamen existerar och placerar den rätt i tiden. Återigen: hon var inte känd då. Som att hon skulle vara den första artisten som gjorde reklamgrejer innan han/hon slog igenom.
För övrigt: hennes jävla management har inte svarat, trots att jag har mejlat två gånger. Nu fick jag lust att höra av mig till dem igen, så jag gör det - till alla mejladresser som finns på kontaktsidan.

Och du som tror att jag inte skulle återgå svaret från hennes management korrekt: om jag hade varit en lögnare hade jag väl för fan publicerat ett påhittat svar för länge sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Magister67
Letar också efter denna MER reklam som faktiskt sändes under första halvan av 1990-talet.
Inte för att jag minns att Lisa Ekdahl var med eftersom hon var nog okänd för mig då.

De sjöng "Nu grönskar det" men med modifierad refräng.

Det var något typ:

Så drick min vän, drick mera mer
Ty dagen den är din

istället för orginalet:

Så drick min vän, drick sol och doft
Ty dagen den är din
Citera
2010-06-15, 10:34
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magister67
De sjöng "Nu grönskar det" men med modifierad refräng.
Det var något typ:
Så drick min vän, drick mera mer
Ty dagen den är din

Den modifierade refrängen minns jag dock inte alls, inte ens när du säger det. Vill verkligen se den där filmen igen.
Citera
2012-04-19, 19:36
  #19
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scott
Tack, då finns det åtminstone ytterligare en person som minns att reklamen existerar och placerar den rätt i tiden. Återigen: hon var inte känd då. Som att hon skulle vara den första artisten som gjorde reklamgrejer innan han/hon slog igenom.
För övrigt: hennes jävla management har inte svarat, trots att jag har mejlat två gånger. Nu fick jag lust att höra av mig till dem igen, så jag gör det - till alla mejladresser som finns på kontaktsidan.

Och du som tror att jag inte skulle återgå svaret från hennes management korrekt: om jag hade varit en lögnare hade jag väl för fan publicerat ett påhittat svar för länge sedan.


Bump.

Jag är på din sida. Inte så att jag minns att det är Lisa Ekdal, men jag minns reklamen väl. Och den har rätt många år på nacken. Som jag minns det var det på bioreklamen jag såg den, inte på teve.

Jag har varit på jakt efter den lite lojt i några år. Kul om det skulle vara Lisa Ekdal som är en av tjejerna.
Citera
2016-11-19, 20:55
  #20
Medlem
Vågskålens avatar
Bump-bump.

Reklamsnutten dök upp i kvällens "Så mycket bättre", Lisa Ekdahls dag. Så visst var det hon. Kommer ihåg den reklamen mycket tydligt men hade ingen aning om att en av tjejerna var Lisa. Går knappast att se om man inte vet det, de är hårt punksminkade.

Borde finnas på TV4 play, den som kan kan klippa ut reklamen och lägga på tuben, i kulturhistoriens tjänst.
Citera
2016-11-19, 21:25
  #21
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
Bump-bump.

Reklamsnutten dök upp i kvällens "Så mycket bättre", Lisa Ekdahls dag. Så visst var det hon. Kommer ihåg den reklamen mycket tydligt men hade ingen aning om att en av tjejerna var Lisa. Går knappast att se om man inte vet det, de är hårt punksminkade.

Borde finnas på TV4 play, den som kan kan klippa ut reklamen och lägga på tuben, i kulturhistoriens tjänst.


Haha, några är skyldig någon en ursäkt.

Ja det vore kul om nån laddade upp den.

Ps är det någon som kör den som en av Lisas låtar?
Citera
2016-11-21, 12:40
  #22
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Haha, några är skyldig någon en ursäkt.

Ja det vore kul om nån laddade upp den.

Ps är det någon som kör den som en av Lisas låtar?
Ja skynda att fixa det ni som vet hur man gör!

Och nä, det var ju inte Lisas låt. J.S. Bach med svensk text från 1930-talet:

http://www.sommarlovet.se/lyrics/san...-gronskar-det/
Citera
2017-03-05, 10:54
  #23
Medlem
http://www.filmarkivet.se/movies/mer-punk/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback