Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2004-03-17, 21:51
Medlem
Mysharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RIP-Polaris
Låter smarrigt, men en clubsandwich är väl gjord på kyckling och kurrymajjo? Tror du menar Bookmakertoast. Då kan man slänga i lite nyriven pepparrot också.

EDIT: När jag läste Mysharrys signatur inser jag direkt att jag har fel och Mysharry har rätt......

Efter att ha Googlat på "Clubsandwich" har jag funnit att vi har fel bägge två. Fast mest du förstås . En CS verkar kunna bestå av vad som helst, så länge det är någon form av kött och klet mellan bröd. "Jag är helt förvirrad" för att citera Bo G.
Citera
2004-03-17, 21:58
Medlem
snapcases avatar
Jag och flickvännen testade en variant med gorgonzola och salami i helgen. Vi använde även vanlig ost för att "klistra ihop" mackan så att gorgonzolan inte rann ut. Mkt lyckad kombination.
Citera
2004-03-17, 23:04
Medlem
Hispervispers avatar
Härlig! Tack för tipsen!

Det kom ju in tips på både enkla och mer exklusiva, great!
Citera
2004-03-28, 19:15
Medlem
TomAT

Nått jag tycker är grymt viktigt är att ha nån form av tomatsås i botten. Det blir mer pizza-stuk på det då.. Ketchup eller tomatpuré funkar utmärkt.
Kryddor är också viktigt. Basilika, paprikakrydda samt oregano är min standard. En gnutta olivolja funkar också utmärkt.
Citera
2004-03-30, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysharry
Efter att ha Googlat på "Clubsandwich" har jag funnit att vi har fel bägge två. Fast mest du förstås . En CS verkar kunna bestå av vad som helst, så länge det är någon form av kött och klet mellan bröd. "Jag är helt förvirrad" för att citera Bo G.

Fel. En Club Sandwich skall innehålla:
Rökt kalkon.
Stekt Bacon.
Sallad.
Någon typ av sås.

Extra tillägg kan improviseras lite som man vill men utan ovanstående ingredienser är det helt enkelt ingen Club Sandwich.

//Hickmott
Citera
2004-03-31, 17:43
Medlem
Hispervispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hickmott
Fel. En Club Sandwich skall innehålla:
Rökt kalkon.
Stekt Bacon.
Sallad.
Någon typ av sås.

Extra tillägg kan improviseras lite som man vill men utan ovanstående ingredienser är det helt enkelt ingen Club Sandwich.

//Hickmott

Du säger skall med sådant eftertryck och så skriver du lite senare "Någon typ av sås". Det verkar lite vagt. Det skulle vara intressant att få reda på viken sorts sås det skall ingå.

Var har du hittat informationen?

Nu har jag också kollat ca 25 olika recept på clubsandwich och INGEN säger att det skall ingå rökt kalkon.

/Hungrig
Citera
2004-04-01, 01:53
Medlem
Psykozs avatar
Har smör och ost. Det är allt. Lite salt och krydda sen är det klart.
Ibland har jag skinka däremellan men bara ibland som sagt...

När hösten närmar sig så blir det kantareller. Alltid.
Citera
2004-04-01, 23:14
Medlem
Mysharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hispervisper
Nu har jag också kollat ca 25 olika recept på clubsandwich och INGEN säger att det skall ingå rökt kalkon.

/Hungrig

Google gav 9860 träffar på clubsandwich. Alla innehåller inte kalkon. Någon har fel, inte jag.
Citera
2004-04-02, 16:16
Medlem
munsårs avatar
En Club Sandwich består väl ändå av...

Stekt bacon
Grillad kyckling
Sallad
Majonäs
Tre skivor vitt bröd
Citera
2004-04-03, 00:08