Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-03-18, 09:46
  #1
Avstängd
Hur vet man om man är fuckad och aldrig är mer välkommen till branschen man är utbildad inom? Vem kan man fråga om detta? Jag hittar inga jobb alls som ekonom och tiden rinner iväg. Den utbildningen var inte värd fem öre känns det som.

Men var kan man få reda på detta om det är kört? Är det Jobcoacher?
Citera
2010-03-18, 10:08
  #2
Medlem
JohnMiltons avatar
Är det bra tider för branschen? Hur ser det ut för andra som gått utbildningen? Är det enbart du? Kan du ändra på något med dig själv som gör dig mer attraktiv att anställa?
Citera
2010-03-18, 10:10
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JohnMilton
Är det bra tider för branschen? Hur ser det ut för andra som gått utbildningen? Är det enbart du? Kan du ändra på något med dig själv som gör dig mer attraktiv att anställa?

Det tjats mycket om att det är hög arbetslöshet nu, men på vissa ställen så verkar ekonomer få jobb som bara den, dvs låg arbetslöshet. Jag har förutom examen inte mycket att hänga i julgranen, inga mäktiga släktingar osv.
Citera
2010-03-18, 10:14
  #4
Moderator
Semesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guidos
Hur vet man om man är fuckad och aldrig är mer välkommen till branschen man är utbildad inom? Vem kan man fråga om detta? Jag hittar inga jobb alls som ekonom och tiden rinner iväg. Den utbildningen var inte värd fem öre känns det som.

Men var kan man få reda på detta om det är kört? Är det Jobcoacher?

Kört är det ju aldrig.

Berätta lite mer. Vart har du examen ifrån, vilka betyg och när fick du examen?
Citera
2010-03-18, 10:15
  #5
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guidos
Hur vet man om man är fuckad och aldrig är mer välkommen till branschen man är utbildad inom? Vem kan man fråga om detta? Jag hittar inga jobb alls som ekonom och tiden rinner iväg. Den utbildningen var inte värd fem öre känns det som.

Men var kan man få reda på detta om det är kört? Är det Jobcoacher?

Det handlar mycket om vad du har för utbildning och erfarenhet.
Vad har du gått för utbildning, är du civilekonom? Hur många års erfarenhet har du från branschen.

Att börja bokföra hos någon liten skuttfirma är där man kan få börja om man saknar erfarenhet eller den högre utbildningen och sakta får jobba sig upp.

Är du civilekonom med några års erfarenhet och har bra referenser ser jag inte att det ska vara svårt att få jobb.
Citera
2010-03-18, 10:20
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det handlar mycket om vad du har för utbildning och erfarenhet.
Vad har du gått för utbildning, är du civilekonom? Hur många års erfarenhet har du från branschen.

Att börja bokföra hos någon liten skuttfirma är där man kan få börja om man saknar erfarenhet eller den högre utbildningen och sakta får jobba sig upp.

Är du civilekonom med några års erfarenhet och har bra referenser ser jag inte att det ska vara svårt att få jobb.

Jag tog examen för ca 2 år sen, civ ekonom. Har haft ett par arbeten som jag slutat på av olika anledningar. Har inga referenser.
Citera
2010-03-18, 10:43
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Kört är det ju aldrig.

Berätta lite mer. Vart har du examen ifrån, vilka betyg och när fick du examen?

Är det inte kört? Har man inga referenser av olika anledningar och kontakter så är det nog kört. Som bäst får man väl sitta och kontera som ekonomiassistent, men inte ens det verkar vara lätt att få. Betyg har jag ca 50%VG
Citera
2010-03-18, 11:24
  #8
Avstängd
fontanellmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guidos
Jag tog examen för ca 2 år sen, civ ekonom. Har haft ett par arbeten som jag slutat på av olika anledningar. Har inga referenser.
Är det på grund av att du fått sluta som du anser det som kört?

Utveckla, annars är det omöjligt att ge dig svar.
Citera
2010-03-18, 11:50
  #9
Medlem
Zijns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guidos
Hur vet man om man är fuckad och aldrig är mer välkommen till branschen man är utbildad inom? Vem kan man fråga om detta? Jag hittar inga jobb alls som ekonom och tiden rinner iväg. Den utbildningen var inte värd fem öre känns det som.

Men var kan man få reda på detta om det är kört? Är det Jobcoacher?


http://yrkeskompassen.arbetsformedli.../soksidan.aspx

Är du arbetslös och inskriven på arbetsförmedlingen kan du dessutom ansöka om praktikplats på företag. På detta sätt får de prova på dig 'gratis'.. Kan vara en ingång..
Citera
2010-03-18, 12:45
  #10
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guidos
Jag tog examen för ca 2 år sen, civ ekonom. Har haft ett par arbeten som jag slutat på av olika anledningar. Har inga referenser.

Om du nu fått sluta så kanske det är attitydproblem eller andra problem, och kanske något du måste ändra på hos dig själv?
Citera
2010-03-18, 15:09
  #11
Medlem
Hallenbecks avatar
Orvar slutar ju jobba om 3-4 år, tills dess tycker jag vi kan leva på deras skatter.
Citera
2010-03-18, 15:24
  #12
Moderator
Semesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallenbeck
Orvar slutar ju jobba om 3-4 år, tills dess tycker jag vi kan leva på deras skatter.

Huh?
Orvar Säfström?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback