Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-17, 20:58
  #1
Medlem
Jag ska på en intern arbetsintervju för en tjänst som "Product Sales Manager" för maskiner inom industrin. Företaget jag jobbar för ligger i Västernorrland, så lönerna är något lägre än i storstadsregionerna, men det är ett multinationellt företag.

Tjänsten innebär att jobba med:
- Affärsutveckling
- Utbildning i produkterna för det globala säljnätverket
- Offertarbete och försäljning

Annat:
- Utbildningskrav: Teknisk högskoleutbildning och Jag är Civilingenjör.
- Jag har blott 2 års erfarenhet inom branschen, dock jobbat i nära samarbete med företrädaren i denna tjänst.
- 4pers har sökt, men det är jag och 1 till som ska intervjuas.
- Företrädaren fick minst 31000kr/mån det året han tillträdde 2007 (troligtvis var månadslönen högre då han kan ha varit pappaledig, och tillträdde först i mars/april)

Min ålder ska väl egentligen inte spela någon roll? Men jag kan tillägga att jag är ung och tjänar mindre än 31tkr idag. Någon som har en idé vad min lön borde bli?
Citera
2010-03-17, 23:39
  #2
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danjon-3
Jag ska på en intern arbetsintervju för en tjänst som "Product Sales Manager" för maskiner inom industrin. Företaget jag jobbar för ligger i Västernorrland, så lönerna är något lägre än i storstadsregionerna, men det är ett multinationellt företag.

Tjänsten innebär att jobba med:
- Affärsutveckling
- Utbildning i produkterna för det globala säljnätverket
- Offertarbete och försäljning

Annat:
- Utbildningskrav: Teknisk högskoleutbildning och Jag är Civilingenjör.
- Jag har blott 2 års erfarenhet inom branschen, dock jobbat i nära samarbete med företrädaren i denna tjänst.
- 4pers har sökt, men det är jag och 1 till som ska intervjuas.
- Företrädaren fick minst 31000kr/mån det året han tillträdde 2007 (troligtvis var månadslönen högre då han kan ha varit pappaledig, och tillträdde först i mars/april)

Min ålder ska väl egentligen inte spela någon roll? Men jag kan tillägga att jag är ung och tjänar mindre än 31tkr idag. Någon som har en idé vad min lön borde bli?

Det verkar vara en väldigt spretig tjänst. Vad ska du egentligen lägga det mesta av din tid på? Jag gissar offertarbete från din beskrivning. Ni säljer genom agenter eller? Vad för slags maskiner och industri är det? Föreslå 31 000 eftersom din företrädare har fått det.
Citera
2010-03-18, 19:54
  #3
Medlem
Nej jag tycker inte det är spretigt, det är ju försäljningsarbete med en och samma produktportfölj. Vi har lokala kontor världen över, men kompetensen är bristfällig på sina ställen.

Mesta tiden kommer läggas på försäljning. (offerter, kundkontakt, kundbesök inom Sverige, sälj/utbildningsturnéer världen över)

31' är egentligen det lägsta jag kan kräva utan att göra bort mig tror jag. Det var 2007 och lönerna har justerats för inflation sedan dess.

Jag vet dessutom att en kille på samma position har en bra bit över 40', men han har också 10år längre branscherfarenhet.
Citera
2010-03-19, 16:56
  #4
Medlem
kan du inte bara se vad de har tänkt sig att ge och sen ta det därifrån...
Citera
2010-03-22, 08:49
  #5
Medlem
Jacksatans avatar
Du är civilingenjör och har jobbat i 2 år? Kräv 34-35 tusen i månaden. Har du tur får du 33 eller nåt.
Citera
2010-03-23, 22:15
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jacksatan
Du är civilingenjör och har jobbat i 2 år? Kräv 34-35 tusen i månaden. Har du tur får du 33 eller nåt.

Det lutar åt att jag säger 34tusen, med 32 som min "rock-bottom".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback