Skulle knappast skylla Hägg för att vara kommunist.
Vänsterkonservativ har någon beskrivit honom tidigare i tråden. Gråsosse eller möjligen vänstersosse skulle jag beskriva honom som utifrån de böcker jag har läst av honom.
Kan fö förstå Häggs förtjusning över Italien, finns gott om vänstermänniskor, dock är pragmatismen vanlig bland dessa på ett sätt som jag uppfattat Hägg vara själv.
Vila i frid men fint att du fick sluta dina dagar i ett land du uppenbarligen tyckte mycket om.
Finns många källor online som beskriver honom som just gråsosse, framförallt i samband med boken Välfärdsåren. jag valde Flashbacktråden därför att den innehöll en gedigen diskussion, samt hävdade att han själv hade sagt sig vara gråsosse, jag hittar dock inte bekräftelse på detta.
Men här är några fler referenser till Häggs gråsosseri:
Detta ”gråsosseri” - numera ett skällsord - hade en gång en innebörd av konservatism, det vill säga vakthållande kring gamla dygder som arbete, moral, plikt och rättvisa. Vart tog alla drömmar vägen?
När Göran Persson förintade gråsosseriet kan jag tänka mig att en del i desperation vände sig till Kd...
Finns många källor online som beskriver honom som just gråsosse, framförallt i samband med boken Välfärdsåren. jag valde Flashbacktråden därför att den innehöll en gedigen diskussion, samt hävdade att han själv hade sagt sig vara gråsosse, jag hittar dock inte bekräftelse på detta.
Men här är några fler referenser till Häggs gråsosseri:
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!