• 1
  • 2
2010-03-16, 21:25
Medlem
Vet ni något om denne man som inte står att läsa i de vanliga tidningarna?

Jag får alltid en mycket påtaglig olustkänsla då jag ser honom i morgonsoffan läspandes något politiskt korrekt trams a´la´DN.

Tänk er en film som utspelas på 50-talet med en skolmagister som är aktad i samhället, ytligt sett bildad och belevad, och som genom sin ställning utnyttjar elever från låg socialklass sexuellt i utbyte mot bättre betyg och lite fickpengar. Direkt tänker nog 99 procent på Göran Hägg som perfekt för filmrollen. Han kan bara inte vara fläckfri med de åsikterna, det utseendet och den framtoningen - frågan är bara hur pervers han egentligen är och vad som kommit ut.
Citera
2010-03-16, 21:31
Medlem
modo24s avatar
Vem är Göran Hägg? Är det Göran Hägglund du menar elr?
Citera
2010-03-16, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modo24
Vem är Göran Hägg? Är det Göran Hägglund du menar elr?

http://sv.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6ran_H%C3%A4gg
Citera
2010-03-16, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykel-Ingemar
Vet ni något om denne man som inte står att läsa i de vanliga tidningarna?

Jag får alltid en mycket påtaglig olustkänsla då jag ser honom i morgonsoffan läspandes något politiskt korrekt trams a´la´DN.

Tänk er en film som utspelas på 50-talet med en skolmagister som är aktad i samhället, ytligt sett bildad och belevad, och som genom sin ställning utnyttjar elever från låg socialklass sexuellt i utbyte mot bättre betyg och lite fickpengar. Direkt tänker nog 99 procent på Göran Hägg som perfekt för filmrollen. Han kan bara inte vara fläckfri med de åsikterna, det utseendet och den framtoningen - frågan är bara hur pervers han egentligen är och vad som kommit ut.
Han gillar Bob Dylan.
Citera
2010-03-16, 21:45
Medlem
modo24s avatar
Citat:
http://sv.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6ran_H%C3%A4gg

Aha okej , tack Mitt fel där. Läste om han på wike och han verkar väl vara en intressant person att diskutera i vilket fall som helst. Vet dock inget då det är första gången jag läser om han..
Citera
2010-03-17, 00:50
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Jag har läst hans svenska litteraturhistoria. Där är han inte så PK. Han berömmer många författarskap, som brukar ses ned på av den svenska kultureliten.
Citera
2010-03-17, 08:12
Medlem
När jag sett honom i tv-sofforna på sistone har jag mest undrat om han är sjuk. Tycker han ser mager och tärd ut nu för tiden.
Citera
2010-03-18, 17:46
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asteniker
Jag har läst hans svenska litteraturhistoria. Där är han inte så PK. Han berömmer många författarskap, som brukar ses ned på av den svenska kultureliten.

Läs det han skrev på 70 talet så ser du att han inte var så PK då heller. Dock var han lika tråkig på den tiden som han är nu.
Citera
2010-03-18, 17:49
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Han verkar ha svårt att hålla saliven i munnen.
Citera
2010-03-18, 20:45
Medlem
Gillar honom, och ibland är torr akademisk humor lite kul. Har bra åsikter och bra argument, enligt mig.
Citera
2010-03-19, 10:05
Medlem
Det verkar vara en sympatisk intellektuell man som nog tycker det är rätt roligt att kunna ägna sitt liv åt att läsa böcker och sedan skriva om dem. Tror nog inte han har allt för många jättelik i sin garderob direkt.
Citera
2010-03-21, 01:54
Medlem
Backsippas avatar
Han skrev elaka förtäckta självbiografiska romaner ett tag. Hade mycket attityd, mycket käft men inte lika mycket bakben för dryga tjugo år sedan. Gick rykten om att han hade förhållanden med söta studentskor på Stockholms universitet, fast han var gift. Det delade han för övrigt med fler herrar där.

Gun-Britt Sundströms roman "Maken" ska handla om Göran Hägg. De var ett par när de var unga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in