Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-16, 15:59
  #1
Medlem
durbanpoisons avatar
Blir fröna feminiserade om man stoppar in dem i frysen? en bekant sa detta till mig verkar lite skeptiskt till att dem skulle bli femmade bara för man stoppar dem i frysen.

Nå någon som har koll?
Citera
2010-03-16, 16:03
  #2
Avstängd
auto407578s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av durbanpoison
Blir fröna feminiserade om man stoppar in dem i frysen? en bekant sa detta till mig verkar lite skeptiskt till att dem skulle bli femmade bara för man stoppar dem i frysen.

Nå någon som har koll?


HAHA nej det blir dom inte, antingen försöker han skoja eller så är han lurad av nån.

mvh
Citera
2010-03-16, 16:06
  #3
Medlem
pallarintes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av durbanpoison
Blir fröna feminiserade om man stoppar in dem i frysen? en bekant sa detta till mig verkar lite skeptiskt till att dem skulle bli femmade bara för man stoppar dem i frysen.

Nå någon som har koll?

Nu har du nog gått och blivit lurad,
Om det bara hade varit så enkelt att feminisera!
Citera
2010-03-16, 16:16
  #4
Medlem
durbanpoisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pallarinte
Nu har du nog gått och blivit lurad,
Om det bara hade varit så enkelt att feminisera!

Ja tänkte väll de asså så enkelt kan de inte vara Har iaf 5 typhoons frön jag tänkte sätta nu till våren man kan ju hoppas på att de är någon hona iaf

har äver massa andra frön sen förra odlingen men de är ju dock inte autoblommande, hinner inte blomma klart utomhus
Citera
2010-03-16, 18:23
  #5
Medlem
IceC00ls avatar
Nepp dom blir inte femeniserade så.

Vad jag vet så stressar man fram en hermis på en honplanta och använder dess pollen på andra honplantor.
Har fått för mig att man kan använda kollodialt silver för det ändamålet.
Men jag kan ha fått fel för mig
Citera
2010-03-16, 18:48
  #6
Medlem
durbanpoisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceC00l
Nepp dom blir inte femeniserade så.

Vad jag vet så stressar man fram en hermis på en honplanta och använder dess pollen på andra honplantor.
Har fått för mig att man kan använda kollodialt silver för det ändamålet.
Men jag kan ha fått fel för mig

Någon som vet nån sida man kan köpa Typhoons frön eller andra Autoblommande sorter som hinner växa klart i sverige?
Citera
2010-03-16, 20:01
  #7
Medlem
pallarintes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av durbanpoison
Någon som vet nån sida man kan köpa Typhoons frön eller andra Autoblommande sorter som hinner växa klart i sverige?

http://growshopalien.com/

Citera
2017-07-01, 06:12
  #8
Medlem
Spud-boys avatar
Apropå feminisering av frön.. Så hittade jag en liten anteckning bland mina papper, på hur man går tillväga kemisk väg..

:Feminiserade frön-tillverkning:

Instruktion för femeniserings-medel:
3,0g:10liter. - Lösning A: - 0,5g Silver Nitrat mixas med 1/2 Liter destilerat vatten.
Lösning B: - 2,5g Sodium thiosulfate mixas med 1/2 Liter destilerat vatten
Ta sedan Silver A-lösningen och blanda ner i B-lösningen samtidigt rörande med slev.

Denna 1-Liters-lösning ska sedan blandas ut 1:9 och sprayas på en honplanta i
grenförbindelserna för hanblommor att skapas på honplantan.
Citera
2017-07-01, 10:39
  #9
Medlem
Kanske bör tilläggas att efter man spreja med den där blandningen får man en mindre konsumentvänlig produkt och gräset ska inte rökas alls utan kastas efter man plockat fröerna
Citera
2017-07-02, 00:27
  #10
Medlem
Spud-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lykantropen
Kanske bör tilläggas att efter man spreja med den där blandningen får man en mindre konsumentvänlig produkt och gräset ska inte rökas alls utan kastas efter man plockat fröerna

Så man kan pollinera samma planta som man har manipulerat fram hanblommor på? Det är inte så att man med fördel bör pollinera en annan honplanta?

Frågan är oxå när man bör spreja honplantan, men jag antar att det är precis då det börjar växa fram buds. Men vem vet, kanske man bör vänta..
Citera
2017-07-04, 09:13
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spud-boy
Så man kan pollinera samma planta som man har manipulerat fram hanblommor på?

Yes. Om plantan pollinerar sig själv, eller en klon från samma moder, ger det dig S1 frön. (selfed)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback