Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-03-16, 20:35
Medlem
BluesBross avatar
Jag hade valt 1.8T alla ggr. Mer ekonomisk, minst lika pigg om man vill. Se dock upp för oilsludgeproblem. Minst lika omfattande som på Saab tex. Av ngn anledning är det en väl bevarad "hemlighet". Köp ett välskött exemplar där olja etc bytts exemplariskt. Motorerna är väldigt känsliga när det gäller 1.8t. Dock är väl 2,4an mer en glidarbil. En V6a är ändå en v6a. Går jämnt och fint. V6an när den börjar bli gammal är dock djävulskt dyr att underhålla om den börjar krångla.
Citera
2010-03-19, 19:03
Medlem
Jag hade nog valt 1,8T. Har kört Audi med 2,4 rätt mycket och det är ingen jätteimponerade pjäs. En A6 men 2,4 drar runt 1 liter mil i snitt, gillar man gasa så ligger den lite över 1 liter. De tar normalt sett en del olja också.

Men den går fruktansvärt mjukt och fint, brett kraftregister och allmän trevlig gång. Bortser man att den är lite törstig på vätskor och lite smådyr i underhåll så är den helt okej. Glidarmotor kan man säga.

Men 1,8T är snålare och busigare. Vill man ha extra knuff så kan man chippa vilket ger runt 190hk på en A4 -04 har jag för mig.
Citera
2010-03-19, 19:23
Medlem
2,4:an har en mysig glidarmotor, 1,8T har en sportigare karaktär, dessutom är den lätt att chiptrimma. Tex har BSR en programvara som ger 193 hkr och 322 Nm för 6900:-.

Ett tips är att gå in på biltidningarnas hemsidor. AM&S har ett begtest på nätet om Audi A4 (2000-2007).

edit: Pucktvåa...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in