• 1
  • 2
2010-10-25, 18:32
Medlem
SarangHaes avatar
LÅnar och bumpar.

Gjord nyligen en renovering av min gitarr hos lokala musikaffären. Strängarna rasslar bara på somliga band på olika strängar. Vad är felet?
Citera
2010-10-25, 20:15
Medlem
uniqezs avatar
lånar även tråden
jag har en gibson gura och jag har inte vågat byta strängar på den / lämmnat in den
i med jag har fått för mig att det ska vara bra med orginal strängar eller är jag ute och cyklar ???

i med att halsen behöver bland annat oljas in min medning börjar nästan bli jobbigare än på min skit gura

hoppas ni fattade vad jag menade

Uniqez
Citera
2010-10-26, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uniqez
lånar även tråden
jag har en gibson gura och jag har inte vågat byta strängar på den / lämmnat in den
i med jag har fått för mig att det ska vara bra med orginal strängar eller är jag ute och cyklar ???

i med att halsen behöver bland annat oljas in min medning börjar nästan bli jobbigare än på min skit gura

hoppas ni fattade vad jag menade

Uniqez

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar när du säger "originalsträngar" men gitarren mår inte dåligt av att du byter strängar... det måste du göra oavsett om du vill eller inte.
Citera
2010-10-26, 07:36
Medlem
uniqezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnjaevel
Nu förstår jag inte riktigt vad du menar när du säger "originalsträngar" men gitarren mår inte dåligt av att du byter strängar... det måste du göra oavsett om du vill eller inte.

jag menar de strängar som sitter på närman köper den
har fått för mig att den skulle bli mera exlusive
Citera
2010-10-26, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uniqez
jag menar de strängar som sitter på närman köper den
har fått för mig att den skulle bli mera exlusive
Strängarna som levereras med gitarren är nästan alltid ren skit. Jag byter direkt när jag köpt ny gura.

vanligtvis sitter det ett .09 set på gitarren när man köper den (beroende på tillverkare), köper du tjockare än så kan det hända att du behöver höja stränghöjden lite alternativt justera halsen eftersom spänningen blir högre när du kör tjockare strängar och då kan även halsen böja sig.
Citera
2010-10-27, 16:06
Medlem
uniqezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MercyFlush
Strängarna som levereras med gitarren är nästan alltid ren skit. Jag byter direkt när jag köpt ny gura.

vanligtvis sitter det ett .09 set på gitarren när man köper den (beroende på tillverkare), köper du tjockare än så kan det hända att du behöver höja stränghöjden lite alternativt justera halsen eftersom spänningen blir högre när du kör tjockare strängar och då kan även halsen böja sig.

okej tack då lämmnas gura in sanrt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in