Citat:
Ursprungligen postat av killscreen
Det stämmer nog bra det du sa med att det inte rasslade innan du bytte strängar. Det är därför att strängarna är töjda och slappa, så det saknar alltså klangen. Därför hörs inget bandrassel, även om det finns/fanns där innan.
Sen tjockare strängar ger mindre bandrassel medans tunnare ger mer rassel. Själv kör jag ernie ball 10-46 på mina les pauler.
Men kolla om du ser att halsen är sne, annars kanske du får skicka in den på bandslip? Plek;a den är riktigt schysst! Om du upplever att halsen inte är rak så kan jag guida dig till en rät hals.
Vad är det för gitarr?
Såg bilden nu, men är jag helt ute och cyklar när jag säger att det är en Ibanez Talman!?
mvh christian
Hmm jag förstår inte riktigt, borde det inte rassla mer om strängarna är gamla och slappa? Det är första gången jag bytt strängar på denna gitarren och jag har nu 10-47.
Jag lyfte upp gitarren med botten mot mig och kollade rakt ner längs med halsen och den såg allt lite skev ut, som att vissa strängar ligger närmre halsen. Vet inte riktigt hur jag ska förklara.
Det är en stålsträngad akustisk gitarr och visst är det en Ibanez

Dock ingen Talman utan någonting annat. I gitarren står det model: PF60SECE, det är allt jag vet
Edit: Såhär ser den ut
http://pici.se/pictures/GoqxpGTQN.jpg