2010-03-14, 17:01
Medlem
Hej, för en tid tillbaka sedan har min dator betett sig riktigt konstigt. Den har under till synes random tillfällen bara stängts av, för att sedan sättas igång igen. Jag trodde det först var tempen och att datorn överhettats, så kollade tempen efter omstart och cpun låg runt 40 grader. Det skedde inte ofta till en början och jag brydde mig inte mer om saken, allt funkade ju trots allt.

Men nu när jag sätter på datorn så stängs den av efter ca 4 sekunder, sen sätter den på sig själv igen, och stängs av sedan och håller på så tills jag stänger av strömmen.

Så nu befinner jag mig på helt okänt territorium och har inte den blekaste aning om vad jag ska ta mig till!

Vad kan det vara för fel?
Citera
2010-03-14, 17:22
Medlem
Kights avatar
Kan vara moderkortet som stänger ner för att volten från din PSU inte är stabil, inte överdrivet ovanligt om du har en lite äldre PSU av inte top kvalite. Annars föreslår jag en check så inte Nord eller syd bryggan blir överhettade även RAM och gfx kan kollas.
Citera
2010-03-14, 17:38
Medlem
okej, hur ska jag gå till väga för att kolla om det kan vara pga PSUn?har haft datorn i ca 1.5 år nu o det är en intel core duo e7500.

Läste lite om att det kunde vara fel på ram minnena också, hur kan man kolla det?
Samt hur diagnoserar jag nord och syd bryggan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in