Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-14, 14:49
  #1
Medlem
Rigels avatar
Som Dolly Parton en gång sade: En man behöver inte vara snygg, bara ha en tjock plånbok!
Eller som Henry Kissinger en gång sade: Makt är sexigt (på män)

Det verkar ligga mycket i det, det verkar som killar/mäns utseenden inte på något sätt är lika viktigt för tjejer/kvinnor som vice versa..det är bara att titta på alla dessa gamla fula män som vältrar sig i vackra unga damers sällskap..status, pengar och makt verkar vara helt oemotståndliga magneter för kvinnor, i synnerhet om de är i reproduktiv ålder..undantaget är de äldre infertila kvinnor som bara vill träffa män för att enbart leka lite med, då föredrar de de unga snygga killarna..men det är också det enda undantaget från denna universella regel.

Vad säger ni..hur viktigt är killars utseenden egentligen? en kanonsnygg nolla..eller en äldre utseendemässigt medioker man fast med charm, status, pengar och makt..tjejer..vem väljer ni?

(Jaja, självfallet är män som har ALLT att föredra..men om ni nu måste välja)
__________________
Senast redigerad av Rigel 2010-03-14 kl. 15:16.
Citera
2010-03-14, 15:09
  #2
Medlem
Jake88s avatar
http://www.seductiontuition.com/davi...or-in-men.html
Citera
2010-03-14, 16:00
  #3
Medlem
Beeenjamins avatar
Utseende spelar fan ingen roll om du är rik, charmig, social, har humor och har bra samtalsförmåga.
Man kan se ibland på krogen en sprängt/Haiti-skadad/ful kille med en läcker mums-tjej.
Egenskaper är allt. Kolla bara på Playboys grundare, 80 år (eller hur gammal är han egentligen) får fitta varje frukost/middag varje dag, och inte vilken fitta som helst. Fitta med diamanter på.
Citera
2010-03-14, 16:26
  #4
Medlem
modo24s avatar
Tjejer är svåra att förstå sig på faktiskt. Men jag tror att makt/pengar är det som får kvinnorna att tända till. Tråkigt att det ska vara så dock för man tappar mer och mer tron på mänskligheten..
Citera
2010-03-14, 17:39
  #5
Avstängd
enserieibrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modo24
Tjejer är svåra att förstå sig på faktiskt. Men jag tror att makt/pengar är det som får kvinnorna att tända till. Tråkigt att det ska vara så dock för man tappar mer och mer tron på mänskligheten..

Ta ut huvudet ur arslet, så fungerar verkligheten och så har det alltid varit
idiot
Citera
2010-03-14, 17:46
  #6
Medlem
beatifuldreamss avatar
Inte mycket alls, det handlar om socialt värde och vart man står i skaran, och som någon sa, vilka egenskaper man har
__________________
Senast redigerad av beatifuldreams 2010-03-14 kl. 17:50.
Citera
2010-03-14, 17:57
  #7
Medlem
10kgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rigel
Vad säger ni..hur viktigt är killars utseenden egentligen? en kanonsnygg nolla..eller en äldre utseendemässigt medioker man fast med charm, status, pengar och makt..tjejer..vem väljer ni?


Du ger oss inte direkt ett bra allternativ, hade inte vi kvinnor varit ytliga oavsett vilket av alternativen vi väljer? En kanonsnygg nolla låter inte särskilt tilltalande..

Utseendet spelar viss roll, man ska ha hygien och ha ett hälsosamt utseende. Sen finns det vissa "stilar" som tilltalar en mer, eller mindre (jag har t ex svårt för tungt tatuerade/piercade, överviktiga eller överdrivet muskulösa män).

För mig handlar det om värderingar, mål med livet, intressen, intelligens osv. Han ska ha ordnad ekonomi, men mina pengar tjänar jag gärna själv! Status kan vara avtändande, särskilt om den gör honom dryg och anser att alla borde tråna efter honom. Inget är så avtändande som när män tycker att man borde falla direkt för dem då de är framgångsrika och välbärgade.
Citera
2010-03-14, 19:07
  #8
Medlem
Bara att kolla på fotbollsspelare. Kvittar ju hur dom ser ut, dom har ju modeller till fruar och flickvänner ändå. Pengar och kändisskap äger utseende.
Citera
2010-03-14, 19:24
  #9
Medlem
10kgs avatar
Sen är det också som så att pengar ger utseende, en kille med fet plånbok kan punga ut pengar till frugan så hon blir och förblir vacker. Jag hade kunnat bli skitsnygg med personlig tränare, regelbundna behandlingar hos hudterapeut, plastikkirurgi, hårextensions, stil- och sminkråd, exklusiva kläder och skor, exklusiva hår-, hud- och sminkprodukter, dietist etc. Det som svårare kan fixas med pengar är väl åldern.

---

Jag förnekar inte att det finns tjejer som går efter pengar och status (anna anka som typexempel, men hon lyckas tydligen få dessa män utan att se ung och vacker ut), men tvek på att det är norm.
Citera
2010-03-14, 19:33
  #10
Medlem
killar med mycket pengar brukar var fruktansvärt tråkiga och har noll humor.. iaf min erfarenhet.. om jag är kär och verkligen tycker om en grabb så kan jag bo vart som helst om det så måste vara i ett litet tält.. ja menar bara jag får va med min älskling så är jag nöjd..
Citera
2010-03-14, 20:10
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rigel
Som Dolly Parton en gång sade: En man behöver inte vara snygg, bara ha en tjock plånbok!
Eller som Henry Kissinger en gång sade: Makt är sexigt (på män)

Det verkar ligga mycket i det, det verkar som killar/mäns utseenden inte på något sätt är lika viktigt för tjejer/kvinnor som vice versa..det är bara att titta på alla dessa gamla fula män som vältrar sig i vackra unga damers sällskap..status, pengar och makt verkar vara helt oemotståndliga magneter för kvinnor, i synnerhet om de är i reproduktiv ålder..undantaget är de äldre infertila kvinnor som bara vill träffa män för att enbart leka lite med, då föredrar de de unga snygga killarna..men det är också det enda undantaget från denna universella regel.

Vad säger ni..hur viktigt är killars utseenden egentligen? en kanonsnygg nolla..eller en äldre utseendemässigt medioker man fast med charm, status, pengar och makt..tjejer..vem väljer ni?

(Jaja, självfallet är män som har ALLT att föredra..men om ni nu måste välja)

Jag kan inte tänka mig en svag liten sak, men en frisk kille med charm och intelligens går ju såklart före snyggingen utan hjärna.

Svårt med allt-eller-inget-alternativ.

Vill inte ha någon med mycket makt. Tror helt ärligt att de blir/är lite galna av makten.
Citera
2010-03-14, 20:12
  #12
Medlem
De kvinnorna man ser som dras till superkändisar är ju inte direkt representativa.

Hur många känner ni som är som carolina gynning liksom?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback