Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-21, 19:08
  #925
Medlem
Snilleblixten.s avatar
Någon som kan hjälpa mig?
Skärmen är för liten så det är svarta ränder längs med kanterna. Vad skall jag göra?
Jag spelar på en nerladdat version om det nu spelar någon roll.
Citera
2014-07-24, 20:23
  #926
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Tog tag i saken och har nu pumpat in sisådär 30 timmar i spelet. Har spelat en hel del DA:O och Awakening men bangade det här för att det fick så mycket kritik. Tycker det är ganska schysst även om man saknar origins-grejen en del. Storyn är kanske lite mer luddig än tidigare och det är ganska jävla tråkigt att vara i samma grotta varje gång. Annars är det supertrevligt, även om jag saknar kemin mellan Allistair och Morrigan.
Citera
2014-09-24, 12:45
  #927
Medlem
kvasifilosofs avatar
Har ni ett riktigt sug att spela Mass Effect när ni spela dragon age? Mycket möjligt eftersom det finns ett litet eastern egg.

Om man lyssnar på soundtracket från när man flyger runt i rymden på Mass Effect sen lyssnar på soundtracket i wounded coast. En bit på wounded coast soundtracket är nästan exakt den i Mass Effect.

Mass Effect i rymden
https://www.youtube.com/watch?v=gy2v74yffYY

Dragon Age Wounded Coast( börja på 0.23)
https://www.youtube.com/watch?v=9LGXox1MfSw

Jag berömmer Bioware för att ge mig känsla av nostalgi varje gång jag kommer till Wounded Coast. Värst var det när jag inte kom på vart musiken kom ifrån!
Citera
2014-09-24, 19:58
  #928
Medlem
GolfWangs avatar
varfär ser quinari helt annorlunda ut i detta?
Citera
2014-09-25, 17:37
  #929
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GolfWang
varfär ser quinari helt annorlunda ut i detta?

Om du tänker på Sten så var det ju han som var den annorlunda, då han var en av få som föddes utan horn (enligt loren. Speltekniskt hade de "graphical issues" med hornen i första DA, så de sket i dem då).
Citera
2014-11-16, 13:14
  #930
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Ett fantastiskt spel med bra story.
Citera
2017-03-14, 23:39
  #931
Medlem
Darwins avatar
Kom mig äntligen för att spela igenom det nu.

Tycker det påminner mycket om Castlevania 2 Simons Quest: Det är bättre än sitt rykte, men det känns verkligen framstressat och halvfärdigt i alla avseenden; från manus och dialog till balans och små grafiska detaljer. Så det hade kunnat bli så mycket bättre om de fått arbeta igenom det ordentligt.

Bara en sak som att alv-ghettot ser precis likadant ut som resten av staden, och att Merrill kan flytta in i en trerummare med fem meters takhöjd... Men jag gillar att de justerat alvernas design så att de avviker mer från människor.

Ett stort plus är ju också på slutet...

Nu ska jag pröva trean!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback