Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-14, 13:54
  #121
Medlem
Hannitys avatar
Pinsamt att Sverige ska apa efter USA i allt.
Vi har väl nästan börjat fira Thanksgiving också. Känns som det är på gång åtminstone.

För övrigt borde vi avskaffa Coca-Cola-tomten och återinföra Julbocken som paketutdelare på julafton.
Det är min bestämda åsikt.
Citera
2023-03-14, 15:51
  #122
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Verkar bara vara jag på den här tråden de senaste fem åren. Hursomhelst, min nya fina hatt grön, inköpt i Dublin skall jag bära på fredag. Men var? Var är det bästa röjet i stada.

Det kanske finns en enledning till varför du verkar flyga helt solo utan radar över Atlanten i denna tråd.....?
Citera
2023-03-17, 19:20
  #123
Medlem
Bertil85s avatar
Självklart ska det bli Guinness ikväll. Tack tempeZZt för hjälpen. Firar st Patrick s Day från Skåne.
Citera
2023-03-18, 18:13
  #124
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannity
Pinsamt att Sverige ska apa efter USA i allt.
Vi har väl nästan börjat fira det indiska HOLI-firandet också. Känns som det är på gång åtminstone
Glad Holi på dig!
Visst är det kul att man kan fira även andra kulturers grejer; trots att alla hatar hinduismen innerst inne.

Citat:
För övrigt borde vi avskaffa Coca-Cola-tomten och återinföra Julbocken som paketutdelare på julafton.
Det är min bestämda åsikt.
Räcker att vi har julmust, men bocken kan ju vara en fin ide. Risk att det ses som ryssofili pga Nötknäpparsviten, i dessa Putindagar kan det vara farlig.
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Det kanske finns en enledning till varför du verkar flyga helt solo utan radar över Atlanten i denna tråd.....?
Vad kan det vara? Jag tror att det är en två-ledning. Ge och ta vet du.
Hursomhelst, det finns ingen tråd i iriska pubar i Gbg, så jag får skriva här vad jag tycker om Flying Barrel:
Citat:
Bokade bord som visade sig vara en liten trång rund skiva med två uppflugna barstolar. Trots att det fanns lediga bekväma bås bredvid som stod tomma hela tiden vi åt. Mitt sällskap bad om vin och vatten. Vin kom men inte vatten. Trots att det är kutym att man alltid serverar vatten till vin, och dessutom sade vi till. Två burgare. Betydligt mindre än vad man brukar få. Vikten stod inte på menyn. Och min var kall! De kom fort så jag antar att de var färdiga och stått i ett värmeskåp. Dessutom var den lite bränd och av bacon och ost kändes ingenting. Mitt minne av god service och god mat från förr är blott ett minne. Kommer inte hit igen.
Citera
2023-03-18, 22:46
  #125
Medlem
godboys avatar
Nu firar jag ju inte St.Patrics Day egentligen, men det gjorde jag för några år sen, mest för att det var trevligt, bra stämning och bra musik. För mig får väl folk fira precis vad de så önskar. Finns ju de som firar kanelbullens dag, fössta tossdan i mass, Haloween mm. Jag firar gärna med att gå på puben och det är ju kul om det är något extra, som St.Patrics Day ibland, men visst kan jag landa in på puben en vanligt måndag lik väl.

Ser ju dessutom hellre att St.Patrics Day firas än att något jävla muslimskit får uppmärksamhet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback