Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-03-10, 18:24
  #1
Medlem
Jag jobbar som telefonintervjuare och har lagt märke till att det finns en låt som väldigt många företag har som "väntelåt" i växeln. Verkar vara nån slags "default" för telefonväxlar. Låten är instrumental och baserad på piano och saxofon. Någon som vet vad låten heter och vem som har gjort den? Den är rätt skön.
Citera
2004-03-10, 21:12
  #2
Medlem
iglos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftwerk
Jag jobbar som telefonintervjuare och har lagt märke till att det finns en låt som väldigt många företag har som "väntelåt" i växeln. Verkar vara nån slags "default" för telefonväxlar. Låten är instrumental och baserad på piano och saxofon. Någon som vet vad låten heter och vem som har gjort den? Den är rätt skön.


Jag vet precis vilken låt du menar...
Jag är själv Telemarketing snubbe och ringer runt till företag...
Det enda jag inte kan förstå är hur du i hela fridens namn ens kan antyda att denna låt är bra!
Citera
2004-03-10, 21:54
  #3
Medlem
Fat bastards avatar
Funnes det någon logik i det hela så borde det vara Växeln hallå med Janne "Lukas" Persson.
Eller hur?
Citera
2004-03-10, 22:54
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftwerk
Jag jobbar som telefonintervjuare och har lagt märke till att det finns en låt som väldigt många företag har som "väntelåt" i växeln. Verkar vara nån slags "default" för telefonväxlar. Låten är instrumental och baserad på piano och saxofon. Någon som vet vad låten heter och vem som har gjort den? Den är rätt skön.

Jag har lyckligtvis lagt min telemarketing/intervjukarriär bakom mig, men som väl initierad i branschen tror jag mig kunna gissa att det är Lily was here med Dave Stewart/Candy Dulfer du har hört. Den stämmer på sammanhanget och beskrivningen - bortsett från det där med piano, som iaf inte jag kan minnas.
Låten finns tyvärr inte på internet men jag har en samlingsskiva där den finns med, den kan bli din för tjugo spänn plus frakt.

peace
Citera
2004-03-11, 17:00
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iglo
Jag vet precis vilken låt du menar...
Jag är själv Telemarketing snubbe och ringer runt till företag...
Det enda jag inte kan förstå är hur du i hela fridens namn ens kan antyda att denna låt är bra!

Jag tycker inte den är överdrivet bra, men det är helt okej bakgrundsmusik. Passande för telefonväxlar.
Citera
2004-03-11, 17:02
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybariten
Jag har lyckligtvis lagt min telemarketing/intervjukarriär bakom mig, men som väl initierad i branschen tror jag mig kunna gissa att det är Lily was here med Dave Stewart/Candy Dulfer du har hört. Den stämmer på sammanhanget och beskrivningen - bortsett från det där med piano, som iaf inte jag kan minnas.
Låten finns tyvärr inte på internet men jag har en samlingsskiva där den finns med, den kan bli din för tjugo spänn plus frakt.

peace

Tack för informationen, men nej tack till erbjudandet. Jag tjänar för lite som intervjuare för att ha råd med det. Dessutom tröttnar jag nog snart på låten ändå.
Citera
2004-03-12, 03:04
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftwerk
Tack för informationen, men nej tack till erbjudandet. Jag tjänar för lite som intervjuare för att ha råd med det. Dessutom tröttnar jag nog snart på låten ändå.

Tja. Det var inte helt seriöst menat. Speciellt med tanke på att folk idag vet inte hur man spelar en LP samt att de brukar kunna fixa låtarna på egen hand inom loppet av cirka 11 sekunder. I synnerhet "Lily was here" som är en såndär mega-spridd låt.

Däremot är jag hemskt nyfiken på att få höra om det verkligen var den låten du menade.... ?

Harebra
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback