Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-03-10, 18:24
  #1
Medlem
Jag jobbar som telefonintervjuare och har lagt märke till att det finns en låt som väldigt många företag har som "väntelåt" i växeln. Verkar vara nån slags "default" för telefonväxlar. Låten är instrumental och baserad på piano och saxofon. Någon som vet vad låten heter och vem som har gjort den? Den är rätt skön.
Citera
2004-03-10, 21:12
  #2
Medlem
iglos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftwerk
Jag jobbar som telefonintervjuare och har lagt märke till att det finns en låt som väldigt många företag har som "väntelåt" i växeln. Verkar vara nån slags "default" för telefonväxlar. Låten är instrumental och baserad på piano och saxofon. Någon som vet vad låten heter och vem som har gjort den? Den är rätt skön.


Jag vet precis vilken låt du menar...
Jag är själv Telemarketing snubbe och ringer runt till företag...
Det enda jag inte kan förstå är hur du i hela fridens namn ens kan antyda att denna låt är bra!
Citera
2004-03-10, 21:54
  #3
Medlem
Fat bastards avatar
Funnes det någon logik i det hela så borde det vara Växeln hallå med Janne "Lukas" Persson.
Eller hur?
Citera
2004-03-10, 22:54
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftwerk
Jag jobbar som telefonintervjuare och har lagt märke till att det finns en låt som väldigt många företag har som "väntelåt" i växeln. Verkar vara nån slags "default" för telefonväxlar. Låten är instrumental och baserad på piano och saxofon. Någon som vet vad låten heter och vem som har gjort den? Den är rätt skön.

Jag har lyckligtvis lagt min telemarketing/intervjukarriär bakom mig, men som väl initierad i branschen tror jag mig kunna gissa att det är Lily was here med Dave Stewart/Candy Dulfer du har hört. Den stämmer på sammanhanget och beskrivningen - bortsett från det där med piano, som iaf inte jag kan minnas.
Låten finns tyvärr inte på internet men jag har en samlingsskiva där den finns med, den kan bli din för tjugo spänn plus frakt.

peace
Citera