Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-21, 15:16
  #229
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merinfo.se
Jan delar ett småhus på 110 m² med 2 kvinnor och en man.

Bostaden har ett uppskattat värde på 11 619 000 kr.

Det här var en rolig sida Godhetseliten som anser att vi vanliga ska göra avkall på välfärden.
Citera
2017-10-16, 18:04
  #230
Medlem
longbow4ys avatar
Och nu befläckar krönikör klännings, Virtanens, agerande också Helin:

Citat:
Ursprungligen postat av Bandstarter
Enligt Henrik Bastin (framgångsrik TV-producent, som bör vara väl insatt i mediastockholm) så har hans arbetsgivare Aftonbladet och förra chefredaktören Helin varit med och mörkat händelsen. Bastin pekade för övrigt ut Virtanen och Timell redan igår på Twitter, innan Wallin.

https://twitter.com/henrikbastin/sta...36256799289344


"@Aftonbladet ska ni göra något om @fvirtanen och hans kvinnosyn? Fråga er förra chefredaktör som tystat ner minst ett fall."

https://twitter.com/henrikbastin/sta...45322472591361

"@JanHelin du vet precis vad @fvirtanen hållit på med. Nu är du Programdirektör på Svt. @svt är det ok?"


https://twitter.com/henrikbastin/sta...33853198696448

"För tydlighet, föregående tweet avser Timell & @fvirtanen är Sveriges Harvey Weinstein’s."

Detta kan rensa upp rejält i det svenska medieträsket. När får Helin sluta på SVT på grund av fel värdegrund? Innan veckan är slut?
Citera
2017-10-18, 14:16
  #231
Medlem
Jan Helin hängs nu också ut i #Metoo kampanjen

Citat:
Det fanns två alfahannar på Aftonbladets redaktion, chefredaktören (som numera arbetar för public service) och den kände kolumnisten. Det fanns en alfakvinna också, kulturchefen, och henne var både chefredaktören och krönikören livrädda för. Alla kvinnliga praktikanter och nyanställda som såg någorlunda bra ut var tvungna att ställa upp om de ville komma nån vart på AB. Och det finns hur många unga kvinnor som helst som gör vad som helst för ett jobb på AB, så alfahannarna hade en strid ström av nya objekt. Chefredaktören hade första tjing och det fanns en tyst överenskommelse att krönikören inte rörde chefredaktörens ragg innan han tröttnat på dem. De som hade tur valdes av chefredaktören. Det innebar ett pub- eller restaurangbesök med eventuell drink och efterspel i chefredaktörens övernattningslya på Kungsholmen. Chefredaktören var aldrig oartig eller våldsam, det behövdes inte eftersom alla visste vad som förväntades av dem. Och den som inte ställde upp blev snabbt varse detta. En mycket begåvad och välutbildad journalist från en lokaltidning som vägrat dejta redaktören trots upprepade påstötningar fick inte sin visstidsanställning förlängd trots att hon var given för platsen. Krönikören inriktade sig på yngre kvinnor, ju yngre dess bättre. Att gå ut med honom var ett lotteri med bara nitlotter. Han var lynnig och kunde bli aggressiv på fyllan, och han drack mycket. De som hade tur fick bara höra saker som hur han tänkte knulla dem, de som hade mindre tur blev antastade, de som hade otur blev mer eller mindre drogade och ofredade eller våldtagna av krönikören. "Gör bara som han säger" var det inofficiella rådet. T.o.m. männen på redaktionen var rädda för krönikören eftersom han utstrålade hot, makt och aggressivitet.

Originalinlägget:
(FB) Den stora skvallertråden om Fredrik Virtanen! (Sammanfogad /Mod)
__________________
Senast redigerad av Noblehorse 2017-10-18 kl. 14:19.
Citera
2017-10-18, 23:54
  #232
Medlem
Det borde dallra lite nervöst under fötterna på Jan Svin nu. Virtanen, den gamle vapendragaren, avslöjad. Jan, du har väl aldrig utnyttjat din ställning för lite ompa?
Citera
2017-10-19, 12:45
  #233
Medlem
Citat:
SVT-chef utreds för sextrakasserier

Nu kommer nya uppgifter om att också en manlig chef på Sveriges Television misstänks för sexuella trakasserier mot personer han arbetat med.

Enligt uppgifter till Dagens ETC ska det röra sig kramar, kyssar och annat olämpligt beteende i samband med arbetet.

Hanna Dowling är chef för företagskommunikation på SVT.

– Det stämmer att vi har inlett en intern utredning mot en chef. Uppgifterna om vad han ska ha gjort kom till den personens chefs kännedom under gårdagen, säger Dowling till Aftonbladet.

Hon säger att företaget omedelbart agerade och startade en utredning. Däremot har någon polisanmälan inte gjorts.

– Vi får först se vad vår utredning visar.

Hon säger att den utpekade mannen har en ”arbetsledande ställning”.

Om det rör sig om en eller flera kvinnor som berättat om sexuella trakasserier vill Hanna Dowling inte kommentera

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...extrakasserier

Citat:
Anklagelserna har framkommit i samband med #MeToo-kampanjen.

I dagarna har ett antal kvinnliga anställda kallats in till SVT för att berätta om sexuella trakasserier som de utsatts för av toppchefen. Mannens chefer fick kännedom om anklagelserna på onsdagen, säger Hanna Dowling, chef för företagskommunikation på SVT.

https://www.etc.se/inrikes/hogt-upps...a-trakasserier

Kan det vara Helin?
Anklagelserna mot Helin inkom under onsdagen via #MeToo-kampanjen.

Se inlägg (FB) Den stora skvallertråden om Fredrik Virtanen! (Sammanfogad /Mod)
__________________
Senast redigerad av Noblehorse 2017-10-19 kl. 12:53.
Citera
2017-10-19, 13:35
  #234
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Läser på Twitter (DN) att det är krismöte hos Meter television efter SVT-avslöjandet. Vad kan det säga om frågan? Meter producerar mest nöjesprogram...
Citera
2017-10-19, 13:38
  #235
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Läser på Twitter (DN) att det är krismöte hos Meter television efter SVT-avslöjandet. Vad kan det säga om frågan? Meter producerar mest nöjesprogram...

Äntligen hemma bland annat
Citera
2017-10-19, 13:40
  #236
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Äntligen hemma bland annat
Ja, jag såg det nu, det handlar nog om Timell. Meter ägdes tidigare av Schibsted så kulturen är som den är i ankdammen...
Citera
2017-10-19, 13:44
  #237
Medlem
Gizurs avatar
Jag tror inte att det är Helin, baserat på de uppgifter SVT lämnar om det hela.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...a-trakasserier
Citat:
– Personens chef fick under gårdagen uppgifter som föranledde en internutredning. Vi har agerat på en gång. Personen i fråga är inte på arbetsplatsen i dag, i väntan på den interna utredningen, säger Sabina Rasiwala, HR- och Kommunikationsdirektör.

Personens chef? Jan Helin, som är programdirektör, är direkt underställd VD. Jag tycker formuleringarna mer pekar mot att det skulle vara en lägre chef, eller mellanchef, som det handlar om.
Citera
2017-10-19, 13:58
  #238
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Ska visst vara SVT Göteborg. Sveriges minst harmoniska man, före Timell, Kr*nér, har inget chefsansvar vad?
Citera
2017-10-21, 19:49
  #239
Medlem
arbetets avatar
Vad tror ni om det här då?:

Anna Gullberg: Plötsligt kände jag medieprofilens hand mellan mina ben

Citat:
/.../Jag sitter i soffan, han sätter sig bredvid. Lite för nära för min smak men det är svårt att flytta sig. Samtalet fortsätter. Det är strikt yrkesmässigt, och ganska konfrontativt i tonen. Flört är fjärran här, snarare är vi oense alla fyra.

Jag svarar detaljerat på kritiska frågor om papperstidningsupplagor, tevesatsningar och Mittmedias försök att ta betalt för journalistik när jag plötsligt känner en hand stickas ned mellan mina lår. Hårt börjar den knåda mitt vänstra ben.
/.../
De som satt vid bordet vet alla, möjligen inte medieprofilens brakfulla kompis som själv friskt tagit del i senaste veckans #metoo-debatt, men min chefredaktörskollega såg och minns i detalj, så upprörd och förbannad var han efteråt. Han skämdes å manlighetens vägnar. Och gav själv en skopa åt mediemannen, som försökte skratta bort det.

Poängen är inte vem det var.

Jag har generats över den här saken i ett helt år. Funderat varje gång jag sett hans sympatiska persona på teve vilken slags arrogans som gör att han tog sig rätten, om det inte var maktspråk för att få mig att hålla käften, tappa tråden i mina argument.

http://www.gd.se/gavleborg/gavle/ann...ellan-mina-ben

Helin och Virtanen ute och tafsar upp kvinnor?
Citera
2017-10-21, 20:24
  #240
Medlem
JohanMattas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vad tror ni om det här då?:

Anna Gullberg: Plötsligt kände jag medieprofilens hand mellan mina ben



http://www.gd.se/gavleborg/gavle/ann...ellan-mina-ben

Helin och Virtanen ute och tafsar upp kvinnor?
Borde vara Helin.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback