2010-08-17, 17:42
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine
Förutom målchans/frilägesutvisning.
Jo, precis.
Citera
2010-08-17, 18:06
Medlem
Såg på Premier League HD's första sänding av "Fan Zone" och det var bara folk från Afrika som ringde in om Chelsea och folk från Mellanöstern som ringde in om Manchester City. Helt otroligt med folk som håller på ett lag bara för att de domineras av spelare med deras ras eller ägs av någon från deras region. Första snubben ringde in med Skype från Zimbabwe och svamlade på medan en ryckig bild visade denna svettiga neger som talade om Chelsea som vore han en gammal skinhead fast med fel hudfärg. Här kan man inte längre tala om "gloryhunter" utan vi måste uppfinna en benämning på dessa människor som håller på ett lag på grund av hudfärg eller att en ägare av klubben kommer från deras land. Vad kallar man en sån?
Citera
2010-08-17, 18:23
Medlem
Jag hoppas judarna får ha sitt Tottenham ifred i alla fall.
Citera
2010-08-17, 18:29
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riffraffer
Jag hoppas judarna får ha sitt Tottenham ifred i alla fall.

Jag kan lova dig att Chelsea är mer judiskt än Tottenham någonsin kommer att bli.
Citera
2010-08-17, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Jag kan lova dig att Chelsea är mer judiskt än Tottenham någonsin kommer att bli.
På vilket sätt då?
Citera
2010-08-17, 18:46
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
På vilket sätt då?
Han tänker nog på Abramovich o Benayoun men sist jag läste var tottenham laget som londons tusentals judar föredrog.
Citera
2010-08-17, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Han tänker nog på Abramovich o Benayoun men sist jag läste var tottenham laget som londons tusentals judar föredrog.
Jo men jag förväntade mig nog annat än spelare för Spurs koppling har ju mer att göra med de fans som gick på matcherna och som bodde i judiska områden. Sedan blev det ju en kul grej för vanliga Spurs-fans att vifta med israels flagga på matcherna och skandera "Yids".
Chelsea hade ju kopplingar till en spelaragent som är välkänd och jude men om de har judar inom klubbens styrelse vet jag inte.
Citera
2010-08-17, 22:30
Medlem
Citat:
Såg på Premier League HD's första sänding av "Fan Zone" och det var bara folk från Afrika som ringde in om Chelsea och folk från Mellanöstern som ringde in om Manchester City. Helt otroligt med folk som håller på ett lag bara för att de domineras av spelare med deras ras eller ägs av någon från deras region. Första snubben ringde in med Skype från Zimbabwe och svamlade på medan en ryckig bild visade denna svettiga neger som talade om Chelsea som vore han en gammal skinhead fast med fel hudfärg. Här kan man inte längre tala om "gloryhunter" utan vi måste uppfinna en benämning på dessa människor som håller på ett lag på grund av hudfärg eller att en ägare av klubben kommer från deras land. Vad kallar man en sån?
Så bara vita skinheads från London får heja på Chelsea? Väx upp och se livet utanför din dataskärm Fotbollen är en globalsport och lagen har fans över hela världen. Finns säkert rika stadskineser som hejar på Åtvidaberg, eller måste man vara fattig och bo på landet för att heja på dom?
Citera
2010-08-17, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macche
Så bara vita skinheads från London får heja på Chelsea? Väx upp och se livet utanför din dataskärm Fotbollen är en globalsport och lagen har fans över hela världen. Finns säkert rika stadskineser som hejar på Åtvidaberg, eller måste man vara fattig och bo på landet för att heja på dom?
Jo visst, men det känns ändå som om en viss kategori människor stirrar sig blind på det där med ras och sånt när de väljer klubb att hålla på. Jag kan dock inte dölja mitt förakt för negrer och muslimer som håller på engelska lag. De borde mätta sina magar istället.
Jag har ännu inte kommit på ett bra namn för dessa individer som självklart är värre än vilken gammal gloryhunter som helst. De har så klart mycket gemensamt med svenska invandrare som håller på den klubb som Zlatan just nu spelar för. Dessa personer har inget att tillföra supporterkulturen eller fotbollen och kommer enbart få äta upp det förakt som vi riktiga fans serverar dom. Jag funderar vidare på en benämning på dessa fans....
Senast redigerad av riffraffer 2010-08-17 kl. 22:41.
Citera
2010-08-17, 22:39
Medlem
Citat:
Jo visst, men det känns ändå som om en viss kategori människor stirrar sig blind på det där med ras och sånt när de väljer klubb att hålla på. Jag kan dock inte dölja mitt förakt för negrer och muslimer som håller på engelska lag. De borde mätta sina magar istället.
Du borde nog hålla ditt förakt borta från fotbollsdelen
Citera
2010-08-17, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macche
Du borde nog hålla ditt förakt borta från fotbollsdelen
Nej, mitt förakt är i högsta grad nödvändig eftersom de där "fansen" förstör fotbollens supporterkultur.
Citera
2010-08-17, 22:57
Medlem
Citat:
Nej, mitt förakt är i högsta grad nödvändig eftersom de där "fansen" förstör fotbollens supporterkultur.
Hur kan en Chelseasupporter i Rwanda som knappt kan försörja sin AIDS-drabbade familj förstöra för en den sk. supporterkulturen? Hur tänker du egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in