2011-01-11, 00:53
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KemperBoyd
Rent spontant utan att ha tittat på någon studie whatsoever så skulle jag säga att det enda Lennon har till fördel på Walcott är just snabbheten. Möjligen kanske inläggen också kanske... Har inte sett tillräckligt av Lennon varken denna säsong eller tidigare säsonger.

Walcott är väl snabbare med boll eftersom han har bättre teknik, men annars höftar jag på att Lennon gör 60 meter något snabbare än Walcott.

Sen vill jag också dra in Pennant i diskussionen, där snackar vi snyggast frisyr! För att inte tala om coolhetsfaktorn på hans tatueringar!

Walcott har klockats på 10,30 på 100 meter (finns källa på Arsenals hemsida) Det är ju sådär bisarrt snabbt för någon som inte är sprinter och exempelvis bekvämt före rådopade Florence Griffith-Joyners oslagbara världsrekord för damer på 10,49. Marion Jones personliga rekord är som en jämförelse 10,65.

Värt att nämna är också att Arsenals senaste nyförärv Ryo Miyaichi har klockats på 10,84 vilket också är oerhört bra. Thierry Henry, som en jämförelse, sprang aldrig distansen men uppskattas ha legat ungefär kring elva sekunder på samma distans.

Så jag undrar ärligt talat om Lennon skulle hänga med. Jag vill minnas att Lennon själv sa i en artikel att han aldrig sprungit 100 meter och att han var väldigt osäker på om han verkligen skulle rå på Walcott. Dock är han ju oerhört snabb också den mannen, det råder det ju igen tvekan om.
Senast redigerad av zizacon 2011-01-11 kl. 00:56.
Citera
2011-01-11, 00:56
Medlem
dires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smutsomir
Agbonlahor i Villa... Tror jag är snabbare. Och Lennon är nog inte långt bakom han heller.

Inte i närheten? Nej det stämmer nog inte.

Agbonlahor tror jag är den som ligger närmast. Angående Lennon tror jag man lurar sig lite för att han är så jäkla liten. Det ser nog ut att gå lite fortare än vad det gör. Walcott är 10 cm längre och Agbonlahor 15 cm.

Lennon kan säkert vara den som är snabbast i vändningarna och 0-10 meter eller nåt sånt, vad vet jag. Men på längre distanser tror jag Agbonlahor och Walcott flyter ifrån ordentligt.
Citera
2011-01-11, 01:01
Medlem
KemperBoyds avatar
Citat:
Using data captured over the last two seasons, Castrol have calculated the top speeds of every Premier League player and Walcott came out on top reaching 22.72 mph.

Enligt denna text från 2009.

Fast på samma sida står det också att Sol Campbell kommer tvåa vad gäller maxfart och det känns inte sådär supertroligt på rak arm.
Citera
2011-01-11, 01:08
Medlem
smutsomirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dire
Agbonlahor tror jag är den som ligger närmast. Angående Lennon tror jag man lurar sig lite för att han är så jäkla liten. Det ser nog ut att gå lite fortare än vad det gör. Walcott är 10 cm längre och Agbonlahor 15 cm.

Lennon kan säkert vara den som är snabbast i vändningarna och 0-10 meter eller nåt sånt, vad vet jag. Men på längre distanser tror jag Agbonlahor och Walcott flyter ifrån ordentligt.

Jo men min poäng var att det minsann visst finns spelare i PL som är i "närheten" av Walcott.
Citera
2011-01-11, 01:09
Medlem
dires avatar
Citat:
Enligt denna text från 2009.

Fast på samma sida står det också att Sol Campbell kommer tvåa vad gäller maxfart och det känns inte sådär supertroligt på rak arm.

Äh, den där undersökningen är ju bara att skrota. Kommer Campbell tvåa på en sån lista har de ju mätt fel nånstans. Att de sedan tar en spelares topphastighet och slår ut den över ett 100-meterslopp, för att sedan konstatera att spelaren i fråga kan springa 100 meter på 9.9 sek visar ju bara vilka ärkeägg som komponerat ihop fiaskot. Det förutsätter ju dels att man får flygande start, och dels att man bibehåller denna topphastighet över hela loppet. Inget av dessa är ju fallet för varken en Bolt eller Chambers..
Citera
2011-01-11, 01:11
Medlem
dires avatar
Citat:
Jo men min poäng var att det minsann visst finns spelare i PL som är i "närheten" av Walcott.

Ja, det beror ju på hur man definierar "i närheten". Jag tror som sagt att man ganska tydligt skulle se Walcott flyta ifrån Lennon i ett 60- eller 100-meterslopp och jag har även svårt att tro att Agbonlahor springer 100 meter under 10.5 sek. Däremot tror jag att Gabby är snabbare än Lennon.
Citera
2011-01-11, 01:15
Medlem
KemperBoyds avatar
Walcott ska ha gjort 100m på 10.30 och denne nye Rye Miyaichi gör samma sträcka på 10.84.
Hittar ingen info om liknande studie gjord på Lennon.

Nike gjorde väl ett hastighetstest på flera av spelarna i PL, eller om det var över hela världen. Men kan inte komma ihåg vad det hette eller om det fanns en hemsida.
Senast redigerad av KemperBoyd 2011-01-11 kl. 01:17.
Citera
2011-01-11, 01:18
Medlem
smutsomirs avatar
Citat:
Ja, det beror ju på hur man definierar "i närheten". Jag tror som sagt att man ganska tydligt skulle se Walcott flyta ifrån Lennon i ett 60- eller 100-meterslopp och jag har även svårt att tro att Agbonlahor springer 100 meter under 10.5 sek. Däremot tror jag att Gabby är snabbare än Lennon.

http://www.skysports.com/whoisthefastest/index.html

Nu är det inte ett 100 meters lopp men ändå...
Citera
2011-01-11, 01:19
Medlem
dires avatar
Citat:
Walcott ska ha gjort 100m på 10.30 och denne nye Rye Miyaichi gör samma sträcka på 10.84.
Hittar ingen info om liknande studie gjord på Lennon.

Nike gjorde väl ett hastighetstest på flera av spelarna i PL, eller om det var över hela världen. Men kan inte komma ihåg vad det hette eller om det fanns en hemsida.

Finns lite videos på youtube med just Lennon, Walcott och Agbonlahor. Däremot visar de bara tider på Lennon och Walcott. De springer runt några portar, hämtar boll, och springer tillbaka med boll. Walcott var iallafall snabbare än Lennon har jag för mig, men det var som sagt inget slätlopp.
Citera
2011-01-11, 01:23
Medlem
KemperBoyds avatar
Citat:
http://www.skysports.com/whoisthefastest/index.html

Nu är det inte ett 100 meters lopp men ändå...

Tackar. Walcott kanske är snabbare ändå, tror det ligger mycket i att det ser ut att gå snabbare eftersom Lennon är mindre som dire påpekade innan.
Citera
2011-01-11, 01:33
Medlem
smutsomirs avatar
Citat:
Finns lite videos på youtube med just Lennon, Walcott och Agbonlahor. Däremot visar de bara tider på Lennon och Walcott. De springer runt några portar, hämtar boll, och springer tillbaka med boll. Walcott var iallafall snabbare än Lennon har jag för mig, men det var som sagt inget slätlopp.

Menade du dessa:

http://www.youtube.com/watch?v=A5DkBaJPMMc
http://www.youtube.com/watch?v=Mtt4jzxaDCU
http://www.youtube.com/watch?v=N1b6vSQ4j1s

Enligt de testerna så är Walcott snabbast till bollen men Lennon snabbast med bollen.
Citera
2011-01-11, 13:37
Medlem
FabioAugustos avatar
http://www.arsenal.com/news/news-archive/arsene-wenger-voted-world-coach-of-the-decade

Den där värdelösa Wenger är enligt sina tränarkollegor kanske inte fullt så värdelös ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in