Citat:
Ursprungligen postat av KemperBoyd
Rent spontant utan att ha tittat på någon studie whatsoever så skulle jag säga att det enda Lennon har till fördel på Walcott är just snabbheten. Möjligen kanske inläggen också kanske... Har inte sett tillräckligt av Lennon varken denna säsong eller tidigare säsonger.
Walcott är väl snabbare med boll eftersom han har bättre teknik, men annars höftar jag på att Lennon gör 60 meter något snabbare än Walcott.
Sen vill jag också dra in Pennant i diskussionen, där snackar vi snyggast frisyr! För att inte tala om coolhetsfaktorn på hans tatueringar!
Walcott har klockats på 10,30 på 100 meter (finns källa på Arsenals hemsida) Det är ju sådär bisarrt snabbt för någon som inte är sprinter och exempelvis bekvämt före rådopade Florence Griffith-Joyners oslagbara världsrekord för damer på 10,49. Marion Jones personliga rekord är som en jämförelse 10,65.
Värt att nämna är också att Arsenals senaste nyförärv Ryo Miyaichi har klockats på 10,84 vilket också är oerhört bra. Thierry Henry, som en jämförelse, sprang aldrig distansen men uppskattas ha legat ungefär kring elva sekunder på samma distans.
Så jag undrar ärligt talat om Lennon skulle hänga med. Jag vill minnas att Lennon själv sa i en artikel att han aldrig sprungit 100 meter och att han var väldigt osäker på om han verkligen skulle rå på Walcott. Dock är han ju oerhört snabb också den mannen, det råder det ju igen tvekan om.