Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-03-11, 22:22
  #1
Avstängd
Mr_Nygrens avatar
Jag har hört att en misshandel som jag inte var med vid men som jag hörde talas om av offret ( jag har träffat offret, sköldpaddan och gärningsmannen) varit omskriven i tidningen Västerbottens Kuriren -VK. Jag skulle vilja be om hjälp att hitta artikeln på sajten då den är några dagar gammal. Sen kan vi diskutera artikeln och själva händelsen då jag har en del info att bidra med.

Rättegången närmar sig nämligen.
__________________
Senast redigerad av Mr_Nygren 2010-03-11 kl. 22:25.
Citera
2010-03-11, 22:40
  #2
Avstängd
Mr_Nygrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Nygren
Jag har hört att en misshandel som jag inte var med vid men som jag hörde talas om av offret ( jag har träffat offret, sköldpaddan och gärningsmannen) varit omskriven i tidningen Västerbottens Kuriren -VK. Jag skulle vilja be om hjälp att hitta artikeln på sajten då den är några dagar gammal. Sen kan vi diskutera artikeln och själva händelsen då jag har en del info att bidra med.

Rättegången närmar sig nämligen.

Beskrivning av brott:

Tjejen i fråga som är 18 år men som var 17 år vid brottet hade umgåtts med en killkompis (som jag också träffat) och blivit skjutsad av honom i hans bil fram och tillbaka till olika fester och dylikt. Hon utnyttjade bara gratis skjuts men hennes svartsjuka EX (en Kurd från Turkiet) trodde att hon haft sex med den andra killen, (den andra killen är svensk och typ 21, kurden är 31 ungefär). Kurden blev så jävla förbannad att han gick och tog upp tjejens sköldpadda ur akvariumet och kastade den allt vad han kunde i ett stengolv så att blodet skvätte och sköldpaddan dog! Han ska även ha slagit tjejen som ägde sköldpaddan!

Jag känner tjejen i fråga och vi har haft konflikter men hon är också väldigt snäll ibland =), det finns alltid två sidor av ett mynt. Den här expojkvännen är värsta sortens stalker och ringer, smsar och följer efter henne hela tiden även om detta minskat på senare tid då han insett att hon anmält den här grejen med sköldpaddan och att han kan få fängelse. Jag har själv blivit spottad i ansiktet av Kurden i fråga när han kommit på tjejen med att vara hemma i sin lägenhet med mig trotts att hon påstått att hon var i Bjurholm för att undvika honom, han trodde väl att vi gjort ngt med varandra och eftersom han inte vill förstå att tjejen gjort slut och inte vill ha med honom att göra så blir han rasande och spottar mig i ansiktet, sen tar han tjejens mobil och kastar sönder den (tredje mobilen jag sett sönderkastad av honom) och sen går han på henne och slår på henne. Detta var ett annat tillfälle och jag har vittnat två gånger i förhör med polis mot den här killen när tjejen i fråga blivit slagen av honom men båda fallen lades ner i brist på bevis..

Det här sista med sköldpaddan går däremot till rättegång så det blir intressesant att se resultatet. Vore skoj om ngn kunde få fram artikeln på VK.se.
Citera
2010-03-11, 23:07
  #3
Avstängd
Mr_Nygrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Nygren
Beskrivning av brott:

Tjejen i fråga som är 18 år men som var 17 år vid brottet hade umgåtts med en killkompis (som jag också träffat) och blivit skjutsad av honom i hans bil fram och tillbaka till olika fester och dylikt. Hon utnyttjade bara gratis skjuts men hennes svartsjuka EX (en Kurd från Turkiet) trodde att hon haft sex med den andra killen, (den andra killen är svensk och typ 21, kurden är 31 ungefär). Kurden blev så jävla förbannad att han gick och tog upp tjejens sköldpadda ur akvariumet och kastade den allt vad han kunde i ett stengolv så att blodet skvätte och sköldpaddan dog! Han ska även ha slagit tjejen som ägde sköldpaddan!

Jag känner tjejen i fråga och vi har haft konflikter men hon är också väldigt snäll ibland =), det finns alltid två sidor av ett mynt. Den här expojkvännen är värsta sortens stalker och ringer, smsar och följer efter henne hela tiden även om detta minskat på senare tid då han insett att hon anmält den här grejen med sköldpaddan och att han kan få fängelse. Jag har själv blivit spottad i ansiktet av Kurden i fråga när han kommit på tjejen med att vara hemma i sin lägenhet med mig trotts att hon påstått att hon var i Bjurholm för att undvika honom, han trodde väl att vi gjort ngt med varandra och eftersom han inte vill förstå att tjejen gjort slut och inte vill ha med honom att göra så blir han rasande och spottar mig i ansiktet, sen tar han tjejens mobil och kastar sönder den (tredje mobilen jag sett sönderkastad av honom) och sen går han på henne och slår på henne. Detta var ett annat tillfälle och jag har vittnat två gånger i förhör med polis mot den här killen när tjejen i fråga blivit slagen av honom men båda fallen lades ner i brist på bevis..

Det här sista med sköldpaddan går däremot till rättegång så det blir intressesant att se resultatet. Vore skoj om ngn kunde få fram artikeln på VK.se.

Tjejens blogg är http://ilonic.blogg.se

PS: För de som vill veta vem det här rör sig om, och det finns en bild på henne och hennes ex på en festbild! Hon bad mig länka bloggen så jag hänger inte ut henne mot hennes vilja.
__________________
Senast redigerad av Mr_Nygren 2010-03-11 kl. 23:14.
Citera
2010-03-11, 23:17
  #4
Medlem
BloodyDisgustings avatar
Synd.
Citera
2010-03-12, 00:01
  #5
Avstängd
Mr_Nygrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BloodyDisgusting
Synd.

Jo, det var ju synd om sköldpaddan framför allt då den fick säta livet till utan att ha gjort något. Den kunde gå på land men behövde vatten lite då och då för att inte torka ut och dö.

Självklart var det även synd om ägarinnan som fick sitt husdjur dödad och själv blev slagen!

Jag tänker berätta om den första misshandeln jag var med om som hon blev utsatt för av den här killen. Då får man ta i beräkning att hon haft blåmärken lite då och då även tidigare på armar och ben utan att vilja förklara hur de uppkommit..

Jag hade kört med min EU-moppe till en lägenhet på Grubbe där en tjej som "Ilonic" var kompis med bodde. Vi skulle ta det lugnt och de ville supa lite medans jag var där för sällskapet då jag är nykterist. Då kommer hennes ex som kallas "Dello" dit med någon snubbe (arab) som heter Samir eller ngt. De sätter sig vid köksbordet på den andra sidan medans jag och Ilonic sitter på den andra, Ilonics kompis var i vardagsrummet eller stod bredvid bordet! (Det fanns så få stolar). Först är det rätt trevligt och de samtalar medans jag mest lyssnar, Samir verkar trevlig och jag och han utbyter några ord.. Sen säger han att han måste dra och går sin väg men då har Dello och Ilonic börjat tjafsa med varandra! Ilonic kan vara provocerande i fyllan och hon var rätt full så hon ställde kaxiga frågor och var allmänt kaxig mot sin dåvarande kille/ex (det skiftade, ena dagen var de ihop och ena dagen inte, var bland annat därför jag aldrig skyddade Ilonic med våld mot Dello då hon blev tillsammans med honom hela tiden och hon därför kanske skulle ogilla att jag slagit hennes kille när de blivit ihop igen), Dello blev väldigt provocerad av Ilonics kaxighet och gick ut ur köket, sen kom han tillbaka med en sko i handen och slog den hårt i Ilonics huvud! De började skrika åt varandra och han slog henne igen mot kroppen innan han vände om och drog därifrån!

Senare vittnade jag i polisförhör över telefon om detta men det verkade som om fallet lades ner. Det här var inte första och långt ifrån den sista gången som Ilonic blev misshandlad av sin dåvarande pojkvän.

Ilonics problem var att hon ständigt gjorde slut bara för att ta honom tillbaka dagen efter när han smsat om hur dåligt han mådde pga henne och hur hemsk hon var mot honom som kunde lämna honom etc! Hon fick ju skuldkänslor när han även hotade med att ta självmord om hon inte kom tillbaka.. Tillslut så fick hon så mkt skuldkänslor att hon tog honom tillbaka och sen hände samma sak igen, gång på gång! Kärleken är blind sägs det. Jag tyckte hon borde ta mig före honom då jag ständigt fanns där för henne och aldrig slog henne men tyvärr. Iaf, nu har hon slutat ta honom tillbaka och insett att förhållandet inte funkar och aldrig har varit ett lyckat förhållande. Dello är fortfarande efterhängsen men rättegången som närmar sig med sköldpaddsincidenten gör att han håller sig borta mer än vanligt.
Citera
2010-03-12, 00:40
  #6
Avstängd
Mr_Nygrens avatar
Misshandel nr 2

Jag var hos "Ilonic" en lördag i hennes farsas lägenhet och det var bara vi två (hennes farsa jobbade). Hon hade snackat över telefon med sin dåvarande pojkvän/ex (berodde på om de bråkade eller inte) och sagt sig vara i Bjurholm hos sin faster för att slippa honom. Han var nämligen väldigt på hela tiden och hade börjat inskränka hennes frihet! Hon fick absolut inte festa när inte han var med och hon fick inte heller umgås med killar för om hon gjorde det så blev han jävligt svartsjuk och förbannad. Han hade tilexempel förbjudit henne från att träffa en kille som heter Jonas och mig..

För att hon skulle slippa tjafs med honom så försökte hon lura honom att hon skulle befinna sig i Bjurholm över helgen (Ilonic är svensk men har släkt från Finland) och på så sätt kunna festa med vem hon vill när hon vill utan att ha honom efter sig flåsandes i nacken! Han hade nämligen börjat sätta regler som att hon inte äns fick umgås med vissa av hennes kompisar som han ogillade!

Allt gick bra tills han oväntat dök upp och dundrade in genom dörren! Ilonic kände sig tvungen att öppna dörren för att undvika att Dello skulle slå in den.. Jag han inte gömma mig själv för att undvika tjafs och han klev rakt på och gick fram till mig och greppade min tröja! Han är inte så lång men rätt så bred och han har större muskler än mig och var jävligt uppretad, såg ut som en psykopat så man vågade inte riskera något! Han höjde näven och hotade mig och frågade om Ilonic varit i Bjurholm (jag hade lovat Ilonic att säga att hon varit det), jag svarade att hon varit det men han var så vild och hotfull att jag sedan vände och sa som det var för att undvika bråk! Då spottade han mig i ansiktet och puttade mig mot en vägg. Jag blev själv ilsken och pressade tillbaks honom men sen kom Ilonic och började samtala med honom.

De tjafsade och käftade en hel del med varandra. Hon blev anklagad för att vara en lögnaktig hora och en massa annat och hon svarade med att han var sjuk och liknande. Jag blev ombedd att gå ut och jag gick ut från lägenheten, Dello stängde dörren och sen kunde jag bara höra vad som försigick därinne.. De skrek på varandra och uttalade massor av okvädningsord. Jag hörde Ilonic börja grina och skrika ngt som "Du kan ju ändå inte slå mig för fan!" eller liknande. De fortsatte att tjafsa. Sen kommer farsan dit för jag hade ringt honom just innan Dello dykt upp för att bli hämtad därifrån. Han kommer upp för trappen och stannar vid mig och frågar vad som pågår! Jag förklarar att Ilonics kille är dum i huvet och att han och hon bråkar samt att han slagit henne och spottat mig i ansiktet. Vi samtalar och sen öppnas dörren och Dello kommer utspringande!

Dello vet inte vem min farsa är (farsan är vit) och tror att det är någon störd granne. Han hälsar och försöker låta trevlig sen drar han därifrån. Innan han drar säger han att allt är lugnt och det är inget särskilt som hänt bland annat. Jag går in till Ilona igen för att hämta min jacka, mina skor och så vidare och då visar hon mig de trasiga resterna av sin nya mobil som hon fått av sin farsa nyligen och som Dello kastat i golvet.. Hon visar mig även blåmärken och är väldigt ledsen. Hon hade ringt polisen som ska komma dit! Jag skulle hem och äta middag då jag inte tagit mitt insulin och ätit (har diabetes).

Senare när jag blir ditskjutsad igen för att hämta mopeden så böter vi polisbilen som är påväg därifrån. Hon har just berättat hela historien för dem. Jag går in och pratar med henne och vi snackar om allt och jag tröstar henne med att han förmodligen kommer att åka dit och att jag ska vittna för henne. Tidigare har hon ju aldrig haft vittnen bortsett från misshandeln med skon och utan vittnen leder anmälningarna inte till annat än nedläggning..

Jag förhörs senare på telefon. Tråkigt nog verkar dessa misshandlar ha blivit nerlagda trotts vittnesuppgifter. Jag såg inte misshandeln utan hörde bara talas om den. Misshandeln med skon såg jag och jag förstår inte varför den lagts ned.
Citera
2010-03-12, 13:19
  #7
Avstängd
Mr_Nygrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Nygren
Jag har hört att en misshandel som jag inte var med vid men som jag hörde talas om av offret ( jag har träffat offret, sköldpaddan och gärningsmannen) varit omskriven i tidningen Västerbottens Kuriren -VK. Jag skulle vilja be om hjälp att hitta artikeln på sajten då den är några dagar gammal. Sen kan vi diskutera artikeln och själva händelsen då jag har en del info att bidra med.

Rättegången närmar sig nämligen.

Jag besökte Ilonic dagen efter hennes ex kastade ihjäl sköldpaddan och slog henne och jag kan vittna om att det var torkat sköldpaddsblod på golvet plus att han hade vält ut krukor och annat så att det var fullt med jord på marken. Han hade även slagit sönder fönstret till rummet. Det såg ut som ett slagfält.
Citera
2010-03-12, 18:11
  #8
Avstängd
Mr_Nygrens avatar
Artikeln i VK - Västerbottens Kuriren den andra mars 2010 lyder som följer:

MISSHANDLADE FLICKVÄNNEN SYSTEMATISKT

Under ett halvårs tid ska den 30 -åriga mannen ha misshandlat sin flickvän vid minst sju tillfällen. Dessutom dödade han flickvännens sköldpadda genom att kasta den i väggen.

En 30- årig man åtalas för sju fall av misshandel, skadegörelse, hemfridsbrott och djurplågeri.
Sedan början av förra året var mannen och målsäganden ett par från och till fram till september.

Slag och sparkar

Mellan februari och september ska mannen ha misshandlat kvinnan minst sju gånger. Enligt åtalet ska han ha slagit och sparkat henne, slitit henne i håret, dunkat hennes huvud i väggen och kastat skor på henne. Flera av misshandlarna har skett inför vittnen.

Dödade sköldpaddan

Vid ett tillfälle hotade han dessutom att ta livet av hennes sköldpadda, ett hot han också gjorde verklighet av.
Mannen ska ha plockat upp sköldpaddan från akvariet och kastat den i väggen och efter flickvännen som flydde lägenheten.
Till sist ska han ha trampat på sköldpaddan ute på parkeringen utanför lägenheten.
Mannen nekar till alla brott.
Citera
2010-03-12, 19:16
  #9
Avstängd
Mr_Nygrens avatar
En artikel som jag hittade på VK.se som är en dag äldre än den andra som jag redan postat! Ni kan även läsa kommentarer på den och man börjar med kommentarerna längst ner: http://www.vk.se/Article.jsp?article=334425
Citera
2010-03-14, 00:37
  #10
Medlem
Dödade han en sköldpadda? Oh fyfan vilket as, han förtjänar nackskott för fan
Citera
2010-03-14, 13:58
  #11
Medlem
TheChefs avatar
Noo! Not the turtle Anything but the turtle!!!
Citera
2010-03-14, 14:10
  #12
Medlem
Jthunderas avatar
Han borde bli instängd i ett metallskal som han tvingas släpa på i tio år! Sedan vet han hur livet som padda är.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback