Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-03-10, 08:46
  #1
Medlem
Eldianardas avatar
Ursäkta rubriken, bara svårt att förklara vad man menade :P
menar vilket ni tycker är det härligaste som sagts före en låt som ska spelas. Nåt du sett eller bara hört dvs.

Har aldrig sett Iced Earth men ändå säger jag att snacket före Pure Evil på Alive In Athens skivan är underbart..
"This one's called Pure (Evil) Pure (EVIL), Pure (EVIL!!!), This one's Pure Evil...."

Publiken är helt inne i låten sen också
Citera
2004-03-10, 08:53
  #2
Medlem
När Kristina Lugn var "förband" till det gamla punkgänget Hockeyhoran drog hon igång sitt gig med den glada hälsningen - Hej! Det är jag som är poesifittan.
Citera
2004-03-10, 09:17
  #3
Medlem
Som om inte Bruce Dickinson's försnack innan han drar igång med tex Fear of the dark är bland de grymaste man kan tänka sig
Citera
2004-03-10, 09:22
  #4
Medlem
Pellenezs avatar
När jag såg Uffe Lundell 1997 så hade ett jävligt bra mellansnack som gick ut på att helvetet var som en lördagseftermiddag på IKEA.
Citera
2004-03-10, 09:23
  #5
Medlem
käkmuskelns avatar
"Meine Damen und Herren, Ladies and Gentlemen, heute abend aus Deutschland, die Mensch-Maschine: Kraftwerk"
Citera
2004-03-10, 09:24
  #6
Medlem
Eldianardas avatar
Glömde ju en sak man varit med om. Tapping the Vein från USA när dom var förband till Paradise Lost (inte värda att se live). Dom var först ut och det var inte alls mycket drag i publiken. Efter cirka två låtar säger sångerskan nåt med "I'm sorry for our crazy president, I didn't vote for him". Efter det var det mycket mer drag
Citera
2004-03-10, 09:45
  #7
Medlem
Capones avatar
"We're Motörhead, and we're gonna kick your ass!"

Citera
2004-03-10, 09:52
  #8
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combat84
Som om inte Bruce Dickinson's försnack innan han drar igång med tex Fear of the dark är bland de grymaste man kan tänka sig

Eller
What ever the problem is, Clint Eastwood is gonna fix it: Where Eagles Dare
Citera
2004-03-10, 10:11
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Eller
What ever the problem is, Clint Eastwood is gonna fix it: Where Eagles Dare

Live after death
Mysig tid då man tog tillfället i akt för att se dem live. Nu lyssnar jag tyvärr inte lika mycket på dem, men de händer fortfarande. Trummmisen gav mig en signerad trumpinne
Citera
2004-03-10, 10:13
  #10
Medlem
Swiftshifters avatar
J. Geils band: Are you gonna get it crazy tonight? I'll get down to it, i'll get down to it.

MC5: KICK OUT THE JAAAAAMS MUTHERFUCKER!!!!!!
Citera
2004-03-10, 11:39
  #11
Medlem
Blot-Svens avatar
Phil Lynott:

- Is there anybody here with any irish in them?
- Is there any of the girls who would like a little more irish in them?
Citera
2004-03-10, 12:19
  #12
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combat84
Live after death
Mysig tid då man tog tillfället i akt för att se dem live. Nu lyssnar jag tyvärr inte lika mycket på dem, men de händer fortfarande. Trummmisen gav mig en signerad trumpinne

Nej, A real dead one. Where eagles dare är inte med på Live after death.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback